Beantwoord

Guidion monteur niet op komen dagen


Hallo,

Laatst heb ik t-mobile thuis aangevraagd en ik zat vandaag vol verwachting te wachten op de monteur die mijn modem zou komen installeren. Op een gegeven moment ontving ik een smsje dat ik meerdere malen gebeld zou zijn en of ik een nieuwe afspraak wilde maken bij guidion. Nu heb ik gebeld naar guidion want ik dacht wellicht is er hier sprake van een misverstand. Echter kon guidion mij mededelen dat er een monteur was geweest en ik niet thuis was en dat ik meerdere malen gebeld zou zijn op mijn mobiele nummer. Nu ben ik eerder weggegaan van mijn werk om aanwezig te zijn op het moment dat de monteur zou komen. De monteur zou tussen 16:00 en 18:00 langskomen ik was om 15:30 aanwezig dus het is onmogelijk dat ik de monteur ben misgelopen. Aan de telefoon vertelde de klantenservice van guidion mij dat de monteur om 17:00 was langs geweest en dat er niemand thuis was. Vervolgens vroeg ik aan de mevrouw bij de klantenservice of zij de monteur misschien zou kunnen bellen om te vragen of hij alsnog even langs kon komen. Maar volgens de monteur was er om 16:00 niemand thuis, terwijl de mevrouw mij net zei dat er om 17:00 niemand thuis was. Kortom ik geloof niet dat er ooit iemand hier is geweest maar dat de monteur geen zin had om mij van hulp te voorzien vandaag. Verder kan ik bij guidion pas over twee weken een nieuwe afspraak maken. Dus ik dacht nou dan annuleer ik de aanvraag en zoek ik wel een andere provider want dit is geen doen. Echter zijn de 14 dagen bedenktijd verstreken en zit ik dus nu aan het contract vast. Graag een oplossing hiervoor want ik heb echt internet nodig om thuis te kunnen werken.

Overigens vind ik het merkwaardig dat ik bij een bedrijf van het formaat van t-mobile niet telefonisch mijn beklag kan doen.


Ik hoop dat wij hier een oplossing voor kunnen vinden.

Ps. Hulde voor de behulpzame medewerkers van de t-mobile thuis desk.
icon

Beste antwoord door Brian 15 July 2019, 19:50

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Wauw goede discussie hier, mooi om te zien! Er is al flink wat gezegd maar ik wilde toch nog een paar punten aanstippen:

Allereerst @Roger0001 goed om te horen dat het zelf gelukt is! Zo te zien werkt TV nog niet maar daar gaan we voor zorgen!

Wat het zelf aansluiten betreft (ook @Doornekamp33):

Glasvezel aansluiten is inderdaad geen "rocket science" en een gemiddeld persoon zal dit zeker zonder al te veel moeite kunnen. Je wil echter niet weten weten wat we tegen komen, mensen die kabels "inkorten", de aansluiting los halen of andere gekke dingen uithalen. Naast dat is het niet verstandig om in de kabel te kijken én bij schade aan de FTU kan de netbeheerder kosten in rekening brengen. Om er voor te zorgen dat alles zeker weten goed aangesloten is en jij als klant geen extra kosten krijgt sturen we daarom bij Glasvezel altijd graag een monteur langs. Overigens is het ook bij je ISRA-punt niet toegestaan om er zelf aan te 'knutselen" en ook hier kan de netbeheerder kosten in rekening brengen maar de kans dat hier wat mis gaat is kleiner.

Wat betreft de klachten over Guidion. Guidion is een groot bedrijf die ontzettend veel aansluitingen en storingen doet. Zoals bij elk groot bedrijf gaan er zaken mis maar door het grote volume zal je relatief veel klachten zien. Wat je alleen niet ziet is dat er voor elke klacht 100 andere afspraken wél goed verlopen. Maar een tevreden klant hoor je over het algemeen niet zo snel. Dit geldt overigens ook voor de Community, je zal hier relatief veel klachten zien maar gelukkig zijn er ook users die het gewoon gezellig vinden. :)

Dat gezegd hebbende zijn er op dit moment simpelweg te weinig monteurs beschikbaar. We hebben van te voren niet kunnen voorzien dat onze overstap actie zó'n enorm succes zou worden. Ondanks dat we ruim van te voren al extra monteurs samen met Guidion hebben klaargestoomd is het niet genoeg gebleken. Maar er worden 'as we speak' extra monteurs opgeleid en van andere projecten gehaald waar mogelijk om zo snel mogelijk aan de vraag te voldoen.
Dit in combinatie met een nieuw modem dat nog niet vlekkeloos werkt en de issues met Klantvoordeel zorgt niet voor een lekkere binnenkomer, daar zijn we ons van bewust. Maar ik kan je verzekeren dat er achter de schermen al weken keihard gewerkt wordt om alles vlot te trekken en met Klantvoordeel is het einde nu in zicht. Ook voor de modem komen er continue updates uit en we zijn dagelijks in contact met Guidion over de inzetbaarheid van monteurs. Bedankt voor de eerlijke feedback in deze!

Ik heb een soortgelijk probleem:

Wij zouden afgelopen zaterdag internet en tv van T-Mobile (Thuis) krijgen.
De monteur van Guidion kwam niet opdagen (vrij genomen van werk en de hele dag gewacht).
Guidion gaf gedurende de dag nog aan dat de monteur alsnog zou komen.
Dat was niet het geval.
Ze gaven aan T-Mobile aan dat de klant (ik dus) geen afspraak wil.
Daarover heeft T-Mobile een klacht ingediend namens mij.
Vervolgens gaf T-Mobile aan dat we opnieuw een afspraak met Guidion moesten maken.
Dus dat hebben we gedaan.
Vandaag (04-05) tussen 10 en 12 zou de monteur van Guidion komen.
Ik had weer vrij genomen van mijn werk.
Weer kwam er geen monteur.
Toen ik belde zei de medewerker dat er voor vandaag geen afspraak in het systeem stond.
Toen heb ik gevraagd of er vandaag nog iemand kon komen.
Dat kon niet.
Ik voel me totaal niet serieus genomen door Guidion, maar inmiddels ook niet meer door de klantenservice van T-Mobile thuis.

Vandaag ook eindeloos gebeld met T-Mobile, maar de boodschap kwam niet binnen.

Ik heb duidelijk aangegeven geen nieuwe afspraak meer te willen met Guidion, omdat ik niet bezig blijf met vrij nemen en wachten.

Een vriend van mij is glasvezel monteur en die gaat het voor mij installeren.

T-Mobile blijft zeggen dat het echt door Guidion gedaan moet worden, en blijft links voor een afspraak sturen. 
Echt onbegrijpelijk. Klantenservice hoort mee te denken en inlevingsvermogen te tonen.

Ik vind dit echt heel slecht van T-Mobile, want het is duidelijk dat dit niet gaat werken.

Ik heb enorm spijt van mijn overstap en voel me belazerd. 0,0 bereidheid tot het vinden van een andere oplossing. 

Ik ben hier zo klaar mee. 
Ik hoop dat ze hier lering uit trekken, want ik lees online honderden klachten hierover.

Reputatie 7

Hi @Sam1985NL, oei hier is het inderdaad niet lekker gelopen. Ik zie dat mijn collega op 1 mei telefonisch contact heetf gehad met Guidion en dat inderdaad is toegezegd dat de monteur op die dag bij je langs zou komen. Wat balen dat het dan ook nog een tweede keer mis gaat. Goed dat het zelf gelukt is, de verbinding ziet er goed uit, ik zorg er voor dat de nog openstaande afspraak met Guidion afgezegd wordt en dat we de verbinding “gereed” melden. Excuses voor de stroeve gang van zaken, ik ga dit terugkoppelen aan onze monteurs om te kijken wat hier mis is gegaan.

Ik zie dat mijn collega ondertussen al met je af heeft gesproken om de installatiekosten te vergoeden, deze gaan we verrekenen met je factuur. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar!

Reageer