Guidion niet op komen dagen

  • 17 March 2023
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

3,5 week geleden ben ik een hele dag thuis gebleven omdat de monteur van Guidion zou komen om mijn glasvezel aansluiting om te zetten naar die van T-Mobile. Na uren te wachten heb ik (een half uur na de eindtijd van de afspraak) maar eens gebeld waar de monteur bleef. Er werd mij gezegd dat de monteur snel contact met me op zou nemen. Nog een half uur later heb ik zelf maar weer gebeld, ze zouden wederom contact opnemen met de monteur. Weer een kwartier laten gebeld en toen konden ze me melden dat hij autopech zou hebben en niet meer zou komen. Dit weten ze toch niet pas 1,5uur na het einde van de afspraak! Zeer slechte service! Er werd me toen ook al gezegd dat het niet direct mogelijk was een nieuwe datum te plannen. Nu 3,5 week later krijg ik eindelijk een mail om een afspraak te maken. Staat er tot mijn grote verbazing in de mail dat ze geen afspraakmoment hebben, dus dat ik maar aan moeten geven welke dagen in de week ik kan, dat zij de afspraak kunnen plannen.

1. Waarom kan deze mail 3,5 later dan toch ineens verstuurd worden als er net als toen toch geen afspraakmoment is.

2. Ik werk onregelmatig, dus hoe moet ik (terwijl ik nieteens weet welke week een optie zou zijn) een vast aantal dagen aangeven.

Echt belachelijk dat jullie met zo'n partij samenwerken en wie vergoed mijn vrije dag?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kenney welkom op onze Community! Bedankt voor het delen van je ervaring. Je verhaal wekt veel verbazing in mij omhoog, dit ben ik ook niet gewend van Guidion. Om antwoord te geven op je vragen:

 

Waarom kan deze mail 3,5 later dan toch ineens verstuurd worden als er net als toen toch geen afspraakmoment is.

Hier heb ik oprecht geen antwoord op. Ik zie ook geen notitie of aantekening staan in mijn systeem. Wel weet ik dat Guidion erg druk is de afgelopen tijd, dit is echter geen excuus waarom het zo lang heeft geduurd.

 

Ik werk onregelmatig, dus hoe moet ik (terwijl ik nieteens weet welke week een optie zou zijn) een vast aantal dagen aangeven.

Ze vragen om drie halve dagen aan te geven waarop je beschikbaar bent, dan plannen zij één van die drie dagen in voor de afspraak. Is er helemaal geen mogelijkheid om vrije dagen op te geven? Dan wordt het inderdaad lastig voor een monteur om langs te komen.

Zoals je zelf al zegt, vind ik dat Guidion het druk heeft geen excuus. Zeker niet voor het feit dat ik zelf dus 3x moet bellen om erachter te komen dat ze überhaupt niet zullen komen.

Ze vragen inderdaad 3 halve dagen aan te geven, maar ongeacht welke week. Dat is het ding met onregelmatig werk. Deze week ziet er voor mij heel anders uit dan de volgend of die daarop volgend. Ik kan dus niet 3 vaste vrije momenten aangeven.

 

Ik had ook nog 1 andere vraag gesteld, wie vergoed mijn vrije dag?

 

Daarbij komt wel ook nog de vraag, ik zou vanaf half februari dus ook een lager bedrag betalen. Maar ik zie op mijn facturen nog de oude bedragen staan (waarschijnlijk omdat het dus nog niet omgezet is). Maar ik wil hiervoor ook gecompenseerd worden, want het is niet mijn probleem dat de partij die jullie inhuren niet op komt dagen.

Reputatie 7
Badge +9

@Kenney wat is de reden dat je vanaf half februari een lager bedrag zou betalen? Ik kan namelijk niks zien in mijn systeem hierover. Ik kijk graag met je mee hiervoor!

 

Ik kan geen dagen vergoeden omdat een monteur langs moet komen. Dit lijkt mij ook van eigen belang te zijn dat de verbinding in orde wordt gemaakt.

Ik had al een glasvezel aansluiting. Alleen dit liep over het KPN netwerk. Nu is T-Mobile tegenwoordig ook aangesloten in de wijkkast en daarmee heb ik hem over laten sluiten naar jullie netwerk.

Hiervoor zou ik ook een lager bedrag gaan betalen.

 

Het is dus ook totaal niet van mijn belang dat de monteur langskomt, mijn internet werkt prima.

Reputatie 7
Badge +9

@Kenney de glasvezellijn moet worden overgezet, hiervoor moet Guidion langskomen. Op dit moment maak je nog gebruik van WBA. Pas na dat Guidion is geweest, om de lijn over te zetten, ga je pas over op ODF. Daarna zul je ook verschil zien in de prijs. Omdat de lijn nog niet is overgezet betaal je nog voor WBA.  

Maar het is mijn probleem toch niet dat de partij die jullie inhuren hun afspraken niet nakomt en vervolgens er weken over doet om met een poging tot een afspraak te komen?!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Kenney, daar heb je helemaal gelijk in! Ik had je ook graag een ander antwoord willen geven, maar dit is er nu simpelweg niet. Achteraf wil ik graag kijken naar een gepaste compensatie voor jou, dan weten we hoe lang dit heeft geduurd. Weet dat we jouw voorbeeld meteen intern meenemen, want dit is niet hoe we het voor ons zien. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer