Beantwoord

Hoe lang gaat het duren oplevering glasvezel?

  • 16 September 2022
  • 13 reacties
  • 627 Bekeken

Rond 24 /8 telefonisch glasvezel abonnement afgesloten. Er is mij toen verteld dat de glasvezelkabel die nog onder de stoep ligt door Reggefiber opgegraven moet worden en er daarna iemand van guidion komt voor het aansluiten.

Installatie pakket binnen gekregen maar tot op heden is er nog niets gebeurd. . Zou gebeld worden en zijn door Reggefiber. Geen telefoontje gehad. Ze zouden nogmaals een verzoek doen tot terug bellen. 

Ondertussen  van T-Mobile chat het nummer van Reggefiber gekregen. Krijg kpn aan de lijn . Gevraagd wanneer ze de kabel op komen vragen. Jongen wist te vertellen dat het ticket door Reggefiber gesloten en terug gegeven is aan T-Mobile??

hij kon er verder niets over zeggen. Ik moest bij T-Mobile zijn.

T-Mobile gebeld, ticket is terug gegeven/gesloten door Reggefiber en meer kon ze me niet vertellen. Ik word binnen zoveel werkdagen door Reggefiber gebeld... Wanneer kon hij niet zeggen.. Verwachten ze dus dat ik al die tijd bereikbaar ben? Gaat helaas niet met mijn werk....

 

heeft iemand een idee hoe ik erachter kan komen wat er nou aan de hand is/hoe lang dit gaat duren/waar ik aan toe ben?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 16 September 2022, 16:30

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sushi77,

Dat komt helemaal goed, ik verwacht dat binnen één maand alles helemaal afgerond zal zijn!

Tegelijkertijd rijmt dat natuurlijk niet met de boodschap die je van Ziggo ontvangt. Ik kan je verzekeren dat wij nog géén opzegdatum aan Ziggo hebben doorgegeven en dat jouw signaal ook na de komende 14 dagen gewoon door zal lopen. Daarom heeft Ziggo jou onterecht deze email verstuurd. Mocht je nog een bevestiging van Ziggo ontvangen dat je de komende tijd gewoon bij hen aangesloten blijft dan raad ik je aan om hiervoor contact met hen op te nemen.

In de tussentijd houden wij contact met Ziggo om ervoor te zorgen dat je verbinding gewoon doorloopt én hoop ik snel iemand bij je langs te kunnen sturen voor het glasvezel! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sushi77,

Leuk dat je binnenkort van ons glasvezelnetwerk gaat genieten! 😃

Geen zorgen, wij zullen het hele proces voor je begeleiden en ervoor zorgen dat jouw oude provider pas wordt opgezegd zodra je volledig van ons Internet kan genieten. Hiervoor zal eerst KPN NetwerkNL langskomen om jou aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Omdat alle aannemers momenteel op volle toeren draaien om Nederland van glasvezel te voorzien is het lastig om een exacte dag te geven waarop ze jou zullen contacteren. Je zal volgende week gebeld worden en in het geval dat je niet bereikbaar bent zullen wij je sowieso op een later moment contacteren.

Wij houden contact met je en zorgen dat je constant met Internet verbonden bent!

Beste Cal,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik wacht het dan maar  nog even af. Tot op heden heb ik niks gehoord van kpn/tmobile

Wel van ziggo bericht of ik het modem binnen 14 dagen terug wil sturen..

Hoi @Cal ,

 

Ik heb ze niet meer gebeld want ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou al meerdere keren terug gebeld worden maar ondertussen nog niks gehoord. Ik vind dit erg slecht en is zeker geen goede reclame voor tmobile. Hoor nu van diverse mensen dat ze ook al maanden aan het wachten zijn dus ik denk erover om het maar helemaal stop te zetten want dit is frustrerend. 

Bijna 4 maanden verder en nog geen cm opgeschoten.

Beste Cal, we zijn nu 23 dagen verder en ik heb vanuit kpn/tmobile nog geen enkele reaktie ontvangen. Ik zou graag willen weten hoe lang dit nog gaat duren. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sushi77, bedankt voor je update en jammer dat KPN NetwerkNL geen contact met je opneemt, dit stoot mij tegen het zere been! Voor ons is dit ook een lastige situatie aangezien wij niet direct contact hebben met de aannemer en alles via de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL loopt. Wij doen vaak navraag bij KPN NetwerkNL alleen geven zij weinigzeggende updates aan ons door. Met onze constante druk op KPN NetwerkNL hopen wij schot voor je in de zaak te brengen, alleen kunnen wij niet direct met de aannemer hier contact over opnemen. Mocht je hierdoor liever contact hebben met KPN NetwerkNL, dan vind je naast hun telefoonnummer ook al hun andere contactmogelijkheden op https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Wij blijven de druk hoog houden en ik hoop dat wij snel je verbinding online te krijgen!

Beste Lisa,

Ondertussen zijn we weer 3 weken verder en ruim 2.5 maand na aanmelden abonnement en ik heb nog steeds niets gehoord van kpn, tmobile, guidion of wie ik ook moet hebben…

Is er al meer bekend?

Reputatie 7

Hi @sushi77, heel graag gedaan! Ik heb nog eens om extra duidelijkheid gevraagd bij mijn collega. Je hoort het weer van me als ik een reactie heb teruggekregen. 

Reputatie 7

Hi @sushi77, wij sturen altijd Guidion aan om de situatie ter plaatse in kaart te brengen en zij doen dan wat ze kunnen. Daarna koppelen zij alles naar ons terug en pakken wij het zo snel mogelijk op. Weet jij voor nu voldoende? 💪

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sushi77,

Goed dat je een berichtje plaatst, sorry ik schrik er heel erg van dat dit al zo lang duurt! 

Ik ben meteen je abonnement ingedoken alleen vond ik hier geen bruikbare informatie. Heb je zelf al in de tussentijd KPN NetwerkNL gebeld op 0880-063744? Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

In ieder geval laat ik het er zeker niet bij zitten en ik ga navraag voor je opstarten, ik hoop snel deze in passe voor je te doorbreken en je online te krijgen!

Reputatie 7

Hi @sushi77, hartstikke goed dat je hier nogmaals aanklopt! Ik geef je heel graag meer duidelijkheid en heb dan ook meteen een status update opgevraagd bij één van mijn collega's. Excuses dat je nog niks hebt vernomen. Zodra ik een reactie binnenkrijg, dan deel ik die met je. Je hoort namelijk te weten waar je aan toe bent, dus daar ga ik achteraan voor je. 

Reputatie 7

Hi @sushi77, ik wil je graag laten weten dat mijn collega zojuist heeft aangeklopt bij KPN! Ze heeft gevraagd wanneer wij hier meer over te horen krijgen, dus hopelijk zorgt deze reminder ervoor dat dit zo snel mogelijk werder opgepakt wordt. KPN moet nog patchen en als dat gedaan is, dan gaat het systeem automatisch op ‘in-service’ en dan wordt Guidion aangestuurd voor de installatie. Fingers crossed dat KPN snel terugkomt op het bericht van mijn collega! 🤞

 

Hi @sushi77, ik wil je graag laten weten dat mijn collega zojuist heeft aangeklopt bij KPN! Ze heeft gevraagd wanneer wij hier meer over te horen krijgen, dus hopelijk zorgt deze reminder ervoor dat dit zo snel mogelijk werder opgepakt wordt. KPN moet nog patchen en als dat gedaan is, dan gaat het systeem automatisch op ‘in-service’ en dan wordt Guidion aangestuurd voor de installatie. Fingers crossed dat KPN snel terugkomt op het bericht van mijn collega! 🤞

 

Bdankt voor het antwoord. Ik ben benieuwd.

Maar.... Guidion is toch alleen voor de installatie binnen?

De glasvezelkabel ligt nog in de tuin en die moet eersr nog door een bedrijf omhoog gehaald worden... 

Reageer