Beantwoord

Hoe lang nog? Aansluiting Glasvezel R'dam Lombardijen van straat naar woning...

  • 28 September 2022
  • 26 reacties
  • 312 Bekeken

Sinds begin juni 2022 ligt er eindelijk glasvezel in de straat, naar mijn flat (R'dam_Lombardijen Flat 't Lichtpunt ruim 200 woningen).

Makkelijk klusje zou je zeggen, om snel 200 aansluitingen te realiseren!

Via de vele reclamefolders toen ook maar meteen klant geworden, 1000/1000/TV abonnement genomen, in de veronderstelling dat een en ander spoedig zal gebeuren.

Echter het Is nu bijna oktober 2022.

In al die vier maanden is er letterlijk helemaal niks meer gebeurd!

Ook totaal geen verdere informatie meer ontvangen van T-Mobile.

De status op de website is sinds begin juni ook ongewijzigd gebleven!

 

Dus wanneer wordt er nu eindelijk eens wat gedaan? Want dit is toch te gek voor woorden.

De reclamecampange draaide op volle toeren, toen klant geworden, en vervolgens hoor je maanden niks meer.

Jullie moeten die (onder)aannemers eens achter hun broek zitten, want in dit werktempo is de glasvezel al weer achterhaald voordat hij aangesloten kan worden....

Een waardeloos beleid van T-Mobile.

icon

Beste antwoord door Boris 29 September 2022, 14:01

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 4
Badge

@eric

Okay, ieder zijn ding...

 

Dat bumpen is mijn inziens toch wel relevant!

Soms moeten bedrijven namelijk eens een flinke schop onder hun hol krijgen om de werkelijkheid onder ogen te zien, dat ze met die 'vage’ manier van werken alleen maar totale chaos creëren.

 

Als aangemelde klant mag toch wel eens een (inzage) schema/planning verwachten!

Zeker als je je al ruim een half jaar geleden hebt aangemeld als klant.

 

De desbetreffende wijken werden overspoelt met (te) veel T-Mobile reclame, is niet erg, maar zet er dan ook bij dat het nog héééééééél erg lang kan gaan duren.

 

Jij vindt deze manier van werken  waarschijnlijk normaal, dat is je goed recht, maar ik vind het gewoon amateuristisch! De logica is ver te zoeken. Soms zie je twee grondwerkers een gleufje graven voor een flat en daarna is het weer r maanden stil.

 

Wat is jouw binding met T-Mobile?

 

 

 

 

Hier een medeklant die er ook lang over heeft gedaan om een werkende verbinding te krijgen. Het probleem is dat T-mobile als operator afhankelijk is van de glasvezelverbindingen die de netwerk operators anbieden.  Dat kan KPN Netwerk zijn, Open Dutch Fiber en nog allerlei anderen. Die bedrijven hebben hun eigen planning. Maar op hun beurt besteden die het werk uit aan andere bedrijven als VWT, Van Gelder Telecom etc. En die gebruiken weer andere aannemers of ZZP’ers. Een recept voor slechte service en een uitgesproken gebrek aan communicatie en planning. Het zou inderdaad veel helpen als alle partijen in die chaos een duidelijke planning en voortgangsrapportage zouden voeren en die communiceren. Het is niet leuk als een planning uitloopt maar voor de klant een stuk fijner als die veel gedetailleerder kan zien waar hij zit in het proces en wat er nog moet gebeuren.

Maar voor installatie gebruikt T-Mobile  Guidion waar ze blijkbaar ook problemen hebben met planning. Bij problemen NA installatie wordt de zaak nog vager: bij sommige netwerk providers mar Guidion patchen bij andere niet. Wat ook niet helpt is dat in geval van problemen de technische dienst een onderzoek moet doen. Die zijn even overloaded als de derde partijen en communiceren ook niet met de klant. Al met al veel partijen met ieder hun eigen belangen in het oog en niet die van de klant

Ook hiervoor zou een open ticketing systeem wat door klanten in te zien is veel frustratie schelen.

Maar in het hele proces met al die partijen geld dat de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet (en waarschijnlijk niet eens weet dat die bestaat).

Reageer