Beantwoord

Hoe zit het met de aansluiting in een flatgebouw?

  • 11 July 2019
  • 1 reactie
  • 1849 Bekeken

Goede middag,

Ik weet nog niet of ik mee ga doen, ik heb namelijk momenteel bij Ziggo een snelheid van 250 MB en dat bevalt prima. Mijn grootste vraag is, en niet alleen de mijne, maar ook die van het bestuur van de VVE, hoe gaan jullie het aansluiten in een flat van 8 hoog en iets van 73 appartementen? Tot waar loopt jullie gratis aansluiting? Waar komt jullie kabel naar binnen? Ik hoor het graag van u.
icon

Beste antwoord door TAVL 11 July 2019, 13:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @cronje50,

Welkom op de T-Mobile community, maar wellicht ook bij T-Mobile Thuis. Dat klinkt als een behoorlijk groot gebouw. In de basis kun je via de postcodecheck controleren of er al een aansluiting aanwezig is. Als er al een kabel aanwezig is, dan is dit meestal in de meterkast of de woonkamer. In het geval van DSL ziet dit in de basis uit als volgt uit:



Bij glasvezel ziet dit er iets anders uit. Hier zie je meestal in de meterkast een vierkant kastje hangen.

Het aansluiten in een woning vindt plaats door het aansluiting van een mediaconverter op het aansluitpunt en vervolgens het aansluiten van een modem op de mediaconverter. Verdere werkzaamheden zijn:

  • De wifi verbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)
Ander werk is mogelijk tegen meerprijs. In deze video vind je nadere uitleg. Zo ook in dit topic.

Geeft dit antwoord op jouw vraag? Of is er wellicht een andere situatie? Bijvoorbeeld dat de flat op glasvezel aangesloten wordt?

Reageer