Hoelang nog? wacht al 5 maanden op een schouwing

  • 25 April 2023
  • 11 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 3

Beste Allen,

Heb vorig jaar bij het aanleggen van de kabels in de wijk besloten om over te stappen van Ziggo naar T-mobile.
Nu krijg ik inmiddels al voor de 5de keer een mail dat men binnenkort een afspraak gaan maken om het eea bij mij te invertariseren mbt mijn aansluiting.

Bij nabellen, wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en krijg dan uiteindelijk iemand van de kabel maatschappij aan de lijn, echter blijkt niemand mij een deftig antwoord te kunnen geven, gelukkig betaal ik nog niks maar krijg er inmiddels wel een punt hoofd van.

Waarom al diensten aanbieden als je pas een half jaar later er misschien iets mee kan? 
Wanneer kan ik nu eindelijk eens actie gaan verwachten? Ipv elke maand een mail sturen met, ja volgende maand gaan we een afspraak maken. 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @Sylver84, goed dat je hiervoor aan de bel trekt!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb ook direct actie ondernomen. Ik heb Fiber aan de mouw getrokken om je zo snel mogelijk op te bellen en een update te geven. Hopelijk komt er snel licht aan het einde van de tunnel. Kan je mij hiervan op de hoogte houden?

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sylver84, goed dat je hiervoor aan de bel trekt!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb ook direct actie ondernomen. Ik heb Fiber aan de mouw getrokken om je zo snel mogelijk op te bellen en een update te geven. Hopelijk komt er snel licht aan het einde van de tunnel. Kan je mij hiervan op de hoogte houden?

Reputatie 3

Hi @Sylver84, goed dat je hiervoor aan de bel trekt!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb ook direct actie ondernomen. Ik heb Fiber aan de mouw getrokken om je zo snel mogelijk op te bellen en een update te geven. Hopelijk komt er snel licht aan het einde van de tunnel. Kan je mij hiervan op de hoogte houden?



Beste Tommie,

Uiteraard kan ik dat.
Ben net gebeld door je collega Thomas en die wist mij te vertellen dat de wijk centrale al 3 maanden actief is, dat vond ik uiteraard fantastich om te horen (kuch, kuch)

Echter diegene die voor T-mobile aansluit heeft duidelijk mensen te kort werd mij verteld.
Thomas gaat een mail sturen naar de onder aannemer om mij zo snel mogelijk aan te sluiten, het vriendelijke verzoek was om een maand te wachten, nou thomas na 5 maanden kan dat ene maandje ook nog wel (ik lach als een boer met kiespijn)

Zo te horen kan het proces van ODF richting jullie beter en heb jullie onderaannemer duidelijk mensen nodig.
Ook naar jou Tommie alvast bedankt voor de genomen acties, ik zal je taggen zodra ik weer wat te melden heb.

Reputatie 3

@Tommie 

Gisteren weer de mail gehad dat het Juni ging worden mbt het aanleggen van de kabels in mijn woning, ik was er helemaal klaar mee en heb T-mobile gebeld om op te zeggen.

Ik ben helaas de naam van de medewerker kwijt maar deze sprong net als jij in standje "geen woorden maar daden" 

Binnen 30 min zou ik gebeld worden voor een afspraak voor het aansluiten van de kabels. 

Het werden er 12 en aanstaande dinsdag mag ik dan eindelijk een monteur ontvangen die iig de kabels in mijn woning gaat leggen. 

Hoop dat het aansluiten van T-mobile en dat het ook direct werkt geen 5 maanden gaat duren. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Sylver84, bedankt voor deze update! Dit klinkt helemaal super. Ik ben blij dat er zo snel actie is ondernomen, maar neem toch je ervaring mee om van te leren. Heel veel succes dinsdag en schroom niet om dit topic op de hoogte te houden als je straks van je abonnement kunt genieten! 😄

Reputatie 3

@Tommie 

Daaaaaaar ben ik weer, ODF had een afspraak met mij om 10 uur maar belde mij om 7 uur uit me bed, de eerste 2 klanten namen niet op…….. ortodox maar ik kan het begrijpen.

Vriendelijke 2 mannen, echter ben ik niet zo blij.
Nadat ze het aansluitpunt hadden gemonteeerd, gingen ze meten vanaf de centrale. 
Echter werkte er dus niks, ik moest maar contact opnemen met T-mobile voor een monteur.

Excuse moi???? ik stond daar even met me mond vol tanden, de heren stapten in de bus en reden weg.
Ga ik nog spijt krijgen van me keuze? Ik weet het ff niet meer. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sylver84, het is op zich niet zo gek dat er nog niets werkte. Je hebt het installatiepakket zo te zien nog niet ontvangen dus ik vind het zeer merkwaardig dat de monteurs deze opmerking maakten. Je kunt nog geen licht op de verbinding zien omdat er nog geen network terminal aangesloten is op het FTU (aansluitpunt). Het installatiepakket is zojuist verzonden en zal waarschijnlijk vrijdag of zaterdag bezorgd worden. Daarna wordt er automatisch een afspraaktool getriggerd zodat je met Guidion een installatieafspraak kunt maken! 😄

 

P.s. het kan wel zo zijn dat je vanaf de poort in de POP (centrale) kunt meten of er signaal op de lijn vanuit buitenaf komt, maar ik meen vrij zeker te weten dat je dan alsnog niet kunt uitlezen of dat doorgezet wordt naar jouw aansluitpunt zonder dat er een ontvanger (ONT/network terminal) aangesloten is.

Reputatie 3

Hoi @Sylver84, het is op zich niet zo gek dat er nog niets werkte. Je hebt het installatiepakket zo te zien nog niet ontvangen dus ik vind het zeer merkwaardig dat de monteurs deze opmerking maakten. Je kunt nog geen licht op de verbinding zien omdat er nog geen network terminal aangesloten is op het FTU (aansluitpunt). Het installatiepakket is zojuist verzonden en zal waarschijnlijk vrijdag of zaterdag bezorgd worden. Daarna wordt er automatisch een afspraaktool getriggerd zodat je met Guidion een installatieafspraak kunt maken! 😄

 

P.s. het kan wel zo zijn dat je vanaf de poort in de POP (centrale) kunt meten of er signaal op de lijn vanuit buitenaf komt, maar ik meen vrij zeker te weten dat je dan alsnog niet kunt uitlezen of dat doorgezet wordt naar jouw aansluitpunt zonder dat er een ontvanger (ONT/network terminal) aangesloten is.

Beste Jason,

Bedankt voor je reactie en bedankt voor het versturen van het installatie pakket.
Ze hebben op het FTU een kastje gehangen, ben vergeten te vragen wat het was, waarbij er 1 draad (geel) in mijn FTU werd gestoken en 1 van de 2 heren naar POP ging, er werd 4x heen en weer gebeld en gesproken in een niet nederlandse taal, vind ik niet erg verder dat ze dat doen, ik vond het alleen zo raar, dat ze dit dan in mijn ogen, niet werkend achterlaten.

Mocht tijdens de afspraak met Guidion nu blijken dat de lijn toch niet doet wat deze moet doen, kan/mag de Guidion monteur dit oplossen of moet er dan een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Probeer de te volgen stappen even voor te zijn, zodat ik gelijk actie kan ondernemen. 
Verder zal ik het pakket rustig afwachten en bedank ik je nogmaals voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +16

@Sylver84 Heel graag gedaan! 

Mocht tijdens de afspraak met Guidion nu blijken dat de lijn toch niet doet wat deze moet doen, kan/mag de Guidion monteur dit oplossen of moet er dan een nieuwe afspraak gemaakt worden. → Het gros van de Guidion monteurs - tegenwoordig volgens mij zelfs iedereen - is gecertificeerd om de POP in te mogen en daar aanpassingen te verrichten aan netwerkapparatuur dus ik ben ervan overtuigd dat bij geen licht er direct geschakeld kan worden. De enige uitzondering hierop is wanneer blijkt dat het probleem aan netbeheer-kant ligt, dan kan Guidion niet zoveel uithalen en moet alsnog KPN Netwerk aangestuurd worden. Dit doen zij overigens meestal op de dag zelf. Mocht je hier tegen die tijd hulp bij kunnen gebruiken, laat een berichtje achter in dit topic, dan pakt één van ons het direct voor je op!

Reputatie 3

@Sylver84 Heel graag gedaan! 

Mocht tijdens de afspraak met Guidion nu blijken dat de lijn toch niet doet wat deze moet doen, kan/mag de Guidion monteur dit oplossen of moet er dan een nieuwe afspraak gemaakt worden. → Het gros van de Guidion monteurs - tegenwoordig volgens mij zelfs iedereen - is gecertificeerd om de POP in te mogen en daar aanpassingen te verrichten aan netwerkapparatuur dus ik ben ervan overtuigd dat bij geen licht er direct geschakeld kan worden. De enige uitzondering hierop is wanneer blijkt dat het probleem aan netbeheer-kant ligt, dan kan Guidion niet zoveel uithalen en moet alsnog KPN Netwerk aangestuurd worden. Dit doen zij overigens meestal op de dag zelf. Mocht je hier tegen die tijd hulp bij kunnen gebruiken, laat een berichtje achter in dit topic, dan pakt één van ons het direct voor je op!

Beste Jason,

Heel duidelijk verhaal, dank je wel :D
Dan wacht ik nu Guidion af om een afspraak te maken.
PS: Tijdens het typen van dit bericht kwam de T-mobile installatie doos binnen! 
Bijna mag ik, bijna, de aanhouder wint. 

Reputatie 3

@Jason @Cheyenne @Tommie 
3 weken verder, klaarblijkelijk moesten de heren van ODF me aansluiting nog afmelden, maar binnen 4 dagen was er een afspraak met Guidion. 

1 opmerking, de soort van "Bridge”modus (bij Ziggo schakelen ze op afstand de router functie uit)  aka je eigen router direct op het ONT aansluiten, is hun niet bekend. 
Hij kon maar niet begrijpen dat me tv decoder ( sorry als de terminologie niet klopt ) niet werkte.
DHCP stond aan op me eigen router en aangezien de T54 dat ook doet, heb je vloeken in de kerk.

Nadat vast gesteld was dat de wifi van de T54 perfect werkte, heb ik gelijk de T54 er tussen uit gehaald en me eigen router aangesloten, poort 300 open gezet en voila gaan met die banaan. 

Nu snap ik dat die mannen hun werk aansluiten is en dat ze een goede werking kunnen garanderen. 
Echter zou het hun sieren als ze wisten hoe dit moest en bij welke routers. 

Mag ik jullie alle 3 bedanken voor alle moeite die zover is gedaan. 
Wat een verademing is die upload snelheid, dat is echt een Quality of life improvement van heb ik jou daar :D:D

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Sylver84, ik ben erg blij om te horen dat alles geïnstalleerd is en het goed werkt!

De monteurs zijn inderdaad gesteld op ons eigen apparatuur, soms heb je er wel iemand tussen zitten die ook wat meer afweten van ander apparatuur. Als je in de toekomst ergens vragen over hebt, zeker over eigen apparatuur, kun je altijd hier op de Community terecht. We hebben namelijk veel klanten, Superusers en sommige medewerkers die je daar zeer goed mee op weg kunnen helpen. Ik wens je nog een hele prettige (zonnige) dag!😎

Reageer