Beantwoord

Hulp bij installatie ISRA

  • 4 September 2021
  • 18 reacties
  • 187 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb mijn pakket thuis gekregen om T Mobile thuis aan te sluiten. Maar na 15 jaar Ziggo had ik echt geen idee meer waar de telefoon aansluiting zat.

Na navraag bij de buurvrouw, op goed geluk een schroevendraaier in de muur geslagen en voila: draadjes!

Ik heb o.a. 2 blauwe en 2 rode, ik heb alle combinaties al geprobeerd om die blauwe en rode aan te sluiten op het kleine kastje wat in de T-Mobile doos zat. Als ik de modem aansluit, gaat de “wereldbol" niet branden, zie foto.

Kijk ik ergens over heen?

Dank voor jullie hulp!

Groeten Jan-Willem

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 September 2021, 20:24

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @captainsweatpants 

Als het goed is zitten er in de muur nog meer draden. Er zijn 2 combinaties die om elkaar heen zitten gewikkeld, zwart/doorzichtig en wit/doorzichtig.

Probeer eerst zwart/doorzichtig en als dat niet werkt dan wit/doorzichtig.

Dank voor je snelle antwoord.

@Waqqas 

Ik moest ff graven in de muur maar er zat nog meer draad inderdaad. Ik probeer nu zwart/doorzichtig.

Maakt het nog uit waar zwart zit, op blauw of rood?

Nou ik heb ze beide geprobeerd, maar zonder resultaat. De wereldbol gaat niet branden...

Reputatie 7
Badge +15

@captainsweatpants

Gebruik het aansluitdoosje uit het installatiepakket eens, die met een DSL ingang en alleen rood en blauw erin aangesloten.

Reputatie 7
Badge +15

@captainsweatpants

Één van die 2 combinaties hoort te werken als alles verder goed is.

De installatiedatum volgens je My T-Mobile account was ook vandaag of is al verstreken?

Ik blijf het gewoon proberen. Na hoe lang zou de bol moeten gaan branden als de aansluiting correct is?

Dat oplever datum was gister. Kreeg een smsje gister en een email dat de datum vervroegd was naar gister.

Reputatie 7
Badge +15

@captainsweatpants

Gebruik het aansluitdoosje uit het installatiepakket eens, die met een DSL ingang en alleen rood en blauw erin aangesloten.

Btw de verbinding had gisteren voor 18:00 al actief moeten zijn.

Ik heb het nu zo:

Dus de zwarte en doorzichtige gaan naar de blauwe en rode in het doosje en vanaf het doosje met een Phone kabel naar de modem.

Reputatie 7
Badge +15

@captainsweatpants

Gebruik het aansluitdoosje uit het installatiepakket eens, die met een DSL ingang en alleen rood en blauw erin aangesloten.

Btw de verbinding had gisteren voor 18:00 al actief moeten zijn.

@captainsweatpants probeer dit eens.

Ja dat is het doosje wat ik nu gebruik. Klein rechthoekig doosje met alleen rood en blauw er in.

Reputatie 7
Badge +15

@captainsweatpants oh okay dan lijkt het er toch op dat het probleem ergens anders ligt maar zoals je het nu hebt aangesloten, is goed.

Klantenservice bellen?

Dank voor je hulp in deze!

Reputatie 7
Badge +15

@captainsweatpants

Graag gedaan en hopelijk lost een monteur het voor je op 🙂.

Ik weet niet of een verschil zal maken maar eigenlijk hoor je de grijze kabel met als label DSL voor naar je modem te gebruiken.

Die andere kabelheb ik net er in geplugd, dus ga die nog ff proberen.

Reputatie 7

Hoi @captainsweatpants ,

We zijn erg benieuwd of het helemaal is gelukt! Wil je het ons laten weten? 

@Boris

Helaas niet.

Zaterdagavond de customer service gebeld.

De monteur komt gelukkig morgen al.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @captainsweatpants, is het gelukt met de monteur? Op dit moment kan ik jouw aansluiting niet bekijken, anders had ik het antwoord natuurlijk al klaar voor je! 😊

Reageer