Ik wacht op contact van Guidion voor installatie


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Goedemiddag,

Ik ben op 26 mei begonnen met mijn internetabonnement voor glasvezel internet, maar ik wacht nog steeds tot Guifion contact met me opneemt voor installatie. Ik heb Guidion gebeld en ze vertelden me dat mijn gegevens nog steeds niet in hun systeem staan, daarom kunnen ze geen installatiedatum plannen.


This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7

Hi @UlasT, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! Super leuk dat je een abonnement bij ons hebt aangevraagd. Ik snap helemaal dat je dit hier checkt, dus ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen. Ik zie hierin terug dat op 15 juli het patchen plaats gaat vinden. Op deze dag zal ook de installatieafspraak zijn, want het patchen moet altijd op dezelfde dag plaatsvinden als de installatie. Guidion maakt zelf deze huisafspraak zodra zij automatisch aangestuurd worden, dus hier ga je nog een bericht over krijgen. Ik wil je dan ook vragen om nog heel even af te wachten! Laat je het weten wanneer de afspraak ook bij jou bekend is? 💪

Hoe kan ik deze datum wijzigen? Ik ben op 15 juli in het buitenland
Reputatie 7

Hi @UlasT, wat een heerlijk vooruitzicht dat je over twee weken in het buitenland aan het vertoeven hebt! Ik heb dit gelijk voor je nagevraagd en ik ben nog in afwachting van een reactie. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik het aan je weten. 

Reputatie 7

Hi @UlasT, mijn collega geeft aan dat het mogelijk is om dit te wijzigen! Wanneer ben je weer terug uit het buitenland? Dan gaat mijn collega voor je regelen dat de afspraak hierna plaatsvindt. 

Op 17 mei ben ik er weer. De eerste beschikbare datum na 17 mei is perfect voor mij.

Reputatie 7

Hi @UlasT, check! Ik neem aan dat je trouwens 17 juli bedoelt? Dan geef ik dat door aan mijn collega. Hele fijne vakantie alvast! 🎈

Ja, ik bedoelde juli, sorry. Dank je!

Reputatie 7

Helemaal super @UlasT, geen probleem! Ik heb dit doorgegeven aan mijn collega. Zodra zij het seintje heeft gegeven dat het is gelukt om de afspraak na 17 juli te verplaatsen, dan laat ik het aan je weten. 

Reputatie 7

Hi @UlasT, mijn collega is direct voor je aan de slag gegaan! Echter ziet ze dat de lijn nog niet is opgeleverd. Je kunt dan ook het beste zelf contact opnemen met KPN om de afspraak te laten verplaatsen: 088-0063744. Laat je het weten als dit is gelukt? Nogmaals: een hele fijne vakantie! 

Nee eigenlijk, ik heb een KPN lijn in huis. Je kunt het zien op de bijgevoegde foto.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @UlasT, bedankt voor de reactie! Het gaat meer om de oplevering van de lijn vanaf de straat door KPN NetwerkNL. Het advies van Lisa is dus alsnog het beste om op te volgen. Hier kan je direct navraag doen over de oplevering van de lijn. Wij staan momenteel aan de zijlijn. Zodra wij zien dat de lijn is geactiveerd, gaan wij voor je aan de slag!

Hoe lang duurt het voordat T-mobile internet levert als ik niemand bel?

Reputatie 7

Hi @UlasT, ik geef je graag wat meer duidelijkheid! Als je geen afspraak wenst te maken met KPN, dan kan het nog heel lang duren totdat je diensten hebt van ons. Dit komt omdat er bij jou een bepaald opleverscenario speelt. Dit opleverscenario komt veel voor bij een nieuwbouw woning of woningen die nog moet worden aangesloten op het Glasvezelnetwerk. Aansluitingen in een gebied waar het Glasvezelnetwerk net uitgerold is, hebben vaak dit opleverscenario omdat de aansluiting in de woning nog niet volledig is.

In dit scenario kan jij een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd (Gas water elektra aanwezig, je hebt toegang tot de woning én er moet een foto van de meterkast worden meegestuurd bij het maken van een afspraak)? Dan kan je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen dan een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verder afhandeling van de aanleg. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is. Ik raad je dus aan om te bellen als dat lukt! 😊