Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

142 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen Om te voorkomen dat dit topic te vol komt te staan met mijn spamberichten, zal ik je enkel van een update voorzien zodra de situatie daadwerkelijk veranderd is - anders maak ik je wellicht ook alleen maar ten onrechte blij met een meldingsnotificatie.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, het verzoek is opnieuw bij VWT neergelegd om de oplevering door te zetten. Er staat namelijk een nieuwe melding in het rapport waarbij wordt aangegeven dat de kabel nog niet geschoten is en de schouw nog niet voltooid is. De schouw houdt in dat er gecontroleerd wordt waar het FTU (glasvezelaansluitpunt) geplaatst kan worden en waar de vezel naar binnen getrokken kan worden. 

Zodra ik een antwoord van hen ontvangen heb, laat ik het meteen weten. Sorry voor de lange wachttijd!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gvloosduinen, dat is goed om te horen, eindelijk zijn er serieuze stappen gemaakt: ben blij dat VWT onze boodschap overgenomen heeft en dat er op 19 juli geschouwd wordt. Houd me op de hoogte alsjeblieft en als ik iets kan doen aan mijn kant, let me know!

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Helaas is vandaag niemand van VWT langskomen om te schouwen. Wel hebben wij in de tussentijd een installatie pakket ontvangen waar dus niks mee gedaan kan worden.

Gezien de al zeer lange wachttijd en het niet nakomen van afspraken door VWT heb ik er niet al te veel vertrouwen meer in dat er op korte termijn ook maar iets gaat gebeuren.

Hopelijk nemen jullie rap actie zodat er daadwerkelijk iets gebeurd om deze ervaring wat positiever te maken en bespreken jullie casussen zoals deze met VWT zodat andere klanten deze frustratie bespaart kan blijven. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gvloosduinen, onbegrijpelijk dat VWT niet is komen opdagen. Ik heb oprecht geen idee waarom dit zo gelopen is en heb een verzoek uitgezet bij hen om dit zo spoedig mogelijk alsnog waar te maken. Sorry voor deze fout, zodra een nieuwe afspraak geregeld is, hoor je het meteen. Ik zal jouw case absoluut bespreekbaar maken met onze beheerder bij VWT en zal vragen waarom er nagelaten is langs te komen, nadat we er al sinds januari op wachten natuurlijk.

Dit klinkt overigens alsof wij nu met het spreekwoordelijke vingertje wijzen, dat is niet de insteek: wij leveren de diensten en horen alles voor je te regelen, het is meer om aan te geven dat ik geen inzage heb in waarom er niet langsgekomen is op de afgesproken schouwdatum. 

Reputatie 1

Goedemiddag,

Helaas hebben wij nog geen terugkoppeling mogen ontvangen van VWT.

Dit begint langzamerhand toch wel steeds meer te irriteren, vooral dat andere woningen in onze omgeving gewoon op glas worden aangesloten. Tevens is te lezen op dit forum dat er ook gevallen zijn in Loosduinen die later glasvezel hebben aangevraagd dan ons en ook nog eens korter (nog steeds te lang...) hebben gewacht tot de verbinding actief was.

Daar wij sinds onze aanvraag geen vast internet hebben maar werken via tethering met t-mobile en Tele2 unlimited abbonementen, vragen wij ons af onderstaande suggesties toegepast kunnen worden als interim oplossing (want thuiswerken en hele tijd data laden is natuurlijk niet optimaal):

1. Wij krijgen een DSL verbinding tot de glas verbinding live is gebracht en wij op deze manier dus vast internet hebben. 

2. Mocht bovenstaande niet mogelijk zijn in verband met jullie samenwerking met KPN voor de DSL verbinding, dan graag de limieten opschorten op onze unlimited abbonementen zodat niet steeds de verbinding wegvalt.

3. Garanderen dat wij binnen een maand een live glasvezel verbinding hebben, dan is bovenstaande wat ons betreft niet nodig.

Gezien de vakantie van Jason hoop ik dat èèn van de andere moderators dit oppakt en voor toekomstige projecten moeten jullie wellicht denken aan een andere partner dan VWT, want dit is gewoon niet klantvriendelijk.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @gvloosduinen, heel goed dat jij dit aangeeft! Ik heb meteen een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat wij inderdaad nog wachten op een reactie vanuit VWT. Ik heb een collega hiervoor aan de mouw getrokken, met de vraag hoe lang dit nou zou kunnen duren. Aangezien het momenteel de Bouwvak is, kan dit jammer genoeg nog even op zich laten wachten. Weet dat wij deze week weer een reminder die kant uitsturen, zodat dit zo snel mogelijk aan hun kant wordt opgepakt. 

Hele goede en terechte opmerkingen van je! Als optie 1 een mogelijkheid was, dan had ik dit met liefde voor jou in orde gemaakt. Maar dit is gewoonweg niet mogelijk. Heel fijn dat jij laat weten dat de verbinding af en toe wegvalt bij jullie Unlimited abonnementen, want dat is uiteraard niet prettig werken. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat jullie probleemloos van onbeperkt Internet kunnen genieten tot die tijd. In een privébericht voorzie ik jou dan ook met liefde van een voucher code voor 7 dagen Unlimited data, want dit hoeft namelijk niet aangevuld te worden. Normaliter geven wij deze niet weg wanneer iemand een Unlimited abonnement heeft, maar gezien deze uitzonderlijke situatie wil ik dit graag aanbieden. 

Weet dat wij er alles aan proberen te doen om zo snel mogelijk een reactie en actie vanuit VWT te krijgen. Zodra hier een update in volgt, dan krijg jij dat te horen. Ik hoop in ieder geval dat de voucher voor nu een tijdelijke oplossing voor jou biedt en hoor dan ook graag of dit fijn voor jullie werkt. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel die dan vooral. Ik help je daar heel graag mee verder! 💪

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

 

Inmiddels zijn wij weer bijna een maand verder en is er wederom niks gebeurd. Ook is er nog steeds niet duidelijk wanneer wij hier worden aangesloten op glasvezel.

Wij vragen ons toch af wat er überhaupt moet gebeuren voordat wij aangesloten worden ? Is het signaal soms niet duidelijk genoeg bij VWT of T-Mobile dat 8 maanden wachttijd niet normaal is ? Of valt dit binnen de marges bij jullie (hoop van harte dat dit niet het geval is)?

Hopelijk kan iemand hier snel een concrete datum geven. Want als dit zo doorgaat hebben wij in 2022 nog steeds geen actieve verbinding.....

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, we zijn het stadium van excuseren inmiddels wel gepasseerd, want dat voegt denk ik ook niets meer van waarde toe aan jouw situatie, ondanks het feit dat het me wel hoog zit natuurlijk. 

Ik heb contact gezocht met de verantwoordelijke en die legt het wederom neer bij hen. Ik kan me goed voorstellen dat je er inmiddels klaar mee bent na acht maanden onzekerheid, maar ik kan op dit moment niets anders doen dan het blijven vragen/pushen. Het spijt me enorm, dat meen ik echt.

Wat ik wel kan en natuurlijk heel graag wil doen, is jou nieuwe vouchers toesturen zodat je in ieder geval een noodoplossing in handbereik hebt. Ik zal er meteen een aantal toesturen, dan heb je daar ook eventjes geen omkijken meer naar - voor zover het nu helpt dan natuurlijk.

Nogmaals sorry, het verdient niet de schoonheidsprijs laat dat voorop staan, maar ik beloof je dat we er wel echt alles aan doen. Ik houd het elke dag in de gaten en zal je zo nu en dan een korte update geven, geen update is namelijk ook een update.

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Helaas hebben wij na het laatste bericht nog niks vernomen van VWT mbt. een datum om de glasvezel kabel naar binnen te werken. 

Ik vraag me dan ook af wat de reden is dat VWT verzaakt om ook maar iets uit te voeren in deze casus. Kunnen jullie hier wellicht duidelijkheid in geven en dit wederom escaleren bij VWT?

Gezien het verloop ben ik bang dat wij in januari nog steeds geen werkende glasvezel verbinding zullen hebben. Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen....

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, op 26 oktober is er een update geplaatst in het uitstaande onderzoek: de operationele afdeling geeft aan dat de VVE nog steeds geen toestemming verleend heeft. We hebben wederom met hetzelfde probleem te maken. Echter, omdat er nu goten geplaatst moeten worden (aldus VWT), dient daar apart toestemming voor te worden gegeven. Kun jij in contact komen met de VVE om dit bij hen na te gaan? Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat hier nog steeds niets over kortgesloten is.

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Na je terugkoppeling contact gehad met de VvE en ook het plaatsingsdocument van 19-10-2020 (!) nogmaals bekeken. 

De VvE had al in januari toestemming gegeven op het voorstel in dit plaatsingsdocument, tevens hebben zij voor de volledigheid contact gehad met VWT en alles zou qua goedkeuring in orde moeten zijn.

Heel apart dat er zo laat in het proces wederom om een goedkeuring wordt gevraagd. Is het niet rendabel genoeg voor VWT om de verbinding hier aan te leggen omdat wij de enige in het complex zijn die een aanvraag voor glasvezel hebben gedaan? En is dat dan genoeg reden om een klant bijna een jaar te laten wachten ?!? 

Maargoed na bijna een jaar wachten kunnen een paar maanden er nog wel boven op. Zal ik maar alvast een verjaardagstaart uitzoeken en deze opsturen naar jullie hoofdkantoor?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, heel bijzonder dat wij keer op keer andere signalen ontvangen vanuit de aannemer. Ik vermoed een groot stuk miscommunicatie, zeker geen sprake van onwil. Wanneer de VVE een aanleg goedkeurt, zal het VWT denk ik niet uitmaken wie er al dan niet Glasvezel aangevraagd heeft. Het gaat louter om de toestemming die verleend is.

Wat ik wel opmerkelijk vind, maar daar hebben we het al meermaals over gehad, is dat er nu nog geen schot in de zaak zit - en dat na bijna een jaar is natuurlijk op zijn zachtst gezegd zeer ondermaats. Ik heb nu contact gelegd met de personen en afdelingen die hierin van betekenis kunnen zijn en we hebben aangegeven dat we graag met hen in gesprek gaan om het definitief kort te sluiten. 

Ik verwacht zeer spoedig meer mee te kunnen delen dan dit. Ik beloof je dat ik er bovenop en middenin zit en zal bij een update direct laten weten hoe het ervoor staat!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gvloosduinen, UPDATE: ik begrijp vanuit de projectleider Glasvezel bij VWT dat er contact opgenomen is met jou en de VVE. Je kunt alle vervolgcontact met de projectleider vervoeren. Mocht het lukken, zou je ons wel op de hoogte willen houden in het topic? Ik ben heel benieuwd hoe snel er een oplossing geboden kan worden!

Reputatie 7

Dat is hoopvol nieuws @gvloosduinen! Wil je ons zo nu en dan van een update voorzien? Zo blijven wij ook kort op de bal. Thanks! 

@gvloosduinen, heeft u inmiddels een aansluiting? Helaas is jouw verhaal bekend. Mijn bestelling wordt over 4 nachtjes slapen 1 jaar.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @alfred.douma, oei, goed dat je het ook aankaart hier! Heb jij dit al kunnen beraadslagen met de aannemer? Is er een specifieke reden genoemd waarom het zolang duurt voordat er opgeleverd kan worden of ervaar je bijvoorbeeld hetzelfde als @gvloosduinen?

Hoi @Jason,

Eerst leek het een probleem met toestemming van de VVE, maar de toestemming was er. Daarna zou er een onderzoek zijn naar de mogelijkheden van aansluiten vanwege mogelijke aanwezigheid van asbest. Er zou een werkvoorbereider komen kijken, maar dat is nooit gebeurd. Later zou er een probleem zijn met toestemming voor graafwerkzaamheden aan het plein, terwijl de graafwerkzaamheden op ons eigen terrein zouden moeten plaatsvinden... Elke keer iets anders. VWT gaf bij het laatste contact via de klantenservice van T mobile een paar dagen geleden aan dat zij niet meer werkzaam zijn in onze omgeving en dat het bij een onderaannemer ligt, waarvan zij geen contact gegevens kunnen doorgeven. 

Status is op dit moment dat glasvezel volgens de website al een aantal maanden niet meer bestelbaar is op mijn adres terwijl de glasvezelkabel al 7 maanden tot op 30 meter van de kabelgoot van het appartementencomplex in de grond ligt (erg frustrerend). Ook hebben alle appartementen in het complex al via kabelgoten op de buitengevel een coax aansluiting en zou de glasvezelkabel er zo naast gelegd kunnen worden.

Grappig is wel dat ik al een maand of 9 geleden het installatie pakket ontvangen heb.

Als het goed is word ik deze week teruggebeld door een onderaannemer om de situatie te bespreken, maar afgaande op voorgaande beloftes heb ik er een hard hoofd in...

Nog even een aanvulling, alle begrip voor het feit dat zaken, zeker in coronatijd, extra tijd kosten. Ik vind het alleen erg kwalijk dat T-Mobile niet proactief informeert. De laatste status update van mijn bestelling is 25 januari 2021. Inmiddels heb ik al 14-18 keer aan de telefoon gehangen met de klantenservice en VWT, zonder dat ik ooit een reactie o.i.d. ontvangen heb. Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren mobiele klant van T-mobile. Op mijn adres heb ik t mobile TV, vast internet, 3 mobile telefoon abonnementen van t mobile, 1 abonnement via tele2 en binnenkort nog een tweede tele2 abonnement. Ik verwacht als trouwe klant toch iets meer service...

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, heel erg bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Ik hoop dat jij deze week meer duidelijkheid krijgt van de onderaannemer. Laat jij het hier weten zodra jij bent gebeld? Ik baal er echt van dat jij zoveel verschillende informatie door elkaar te horen hebt gekregen en had echt gehoopt dat jij ondertussen al van een goede verbinding kon genieten, excuses hiervoor. Ik waardeer je feedback, want ik ben het met je eens dat jij niet telkens zelf overal achteraan hoeft te gaan. Ik hoor dan ook heel graag of de onderaannemer je meer kan vertellen over de status deze week. Weet dat ik je heel graag wil helpen, dus laat het gerust weten als ik iets voor je kan betekenen! ❤

@Lisa, vandaag is mijn bestelling 1 jaar geworden en helaas zoals verwacht nog geen bericht van een onderaannemer. Zijn er nog manieren waarop ik kan escaleren? Het lijkt mij dat T mobile toch in staat moet zijn om een bevestigde bestelling te kunnen leveren?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @alfred.douma, ik heb nu rechtstreeks aan de verantwoordelijke afdeling met urgentie verzocht om jou te contacteren. Er gaat weer een rits dagen voorbij zonder enige update, sorry hiervoor.

Zodra ik meer weet, hoor je het meteen!

Goedemorgen @alfred.douma, ik heb nu rechtstreeks aan de verantwoordelijke afdeling met urgentie verzocht om jou te contacteren. Er gaat weer een rits dagen voorbij zonder enige update, sorry hiervoor.

Zodra ik meer weet, hoor je het meteen!

Dank je, ik hoop dat het snel voor elkaar is. Echt enorm frustrerend dat het zo dichtbij is maar nog niet geregeld. Even ter illustratie een kaartje:

Magenta gedeelte is alles waarvan ik gezien heb dat er glasvezel is aangelegd. Al die straten hadden ruim een half jaar geleden allemaal magenta kabels uit de grond steken. De rest zou kunnen dat er aansluitingen zijn, die heb ik echter niet gezien. De kabels in de grond het dichtste bij het aansluitpunt van het complex zijn aangegeven met een * (daar heb ik gezien dat de kabels in de grond zitten). De dichtsbijzijnde kabel stopt echter bij de rand van ons eigen terrein (groen). Afstand tot het aansluitpunt (kabelgoot naar boven naar de maisonettes) is 30-50 meter graafwerk…

Hoop dat het nu dit voorjaar toch eindelijk lukt om aangesloten te worden op het glasvelzelnetwerk. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @alfred.douma, bedankt voor het proactief meedenken! Ik heb al jouw bevindingen doorgezet gisteren zodat alles op één plek verzameld is en heb vanmorgen begrepen dat jouw case nu met voorrang opgepakt wordt. Zodra ik een concrete update heb, hoor je het meteen! 

Houd er alsjeblieft rekening mee dat het kan zijn dat jij gebeld wordt vanuit de glasvezelspecialisten; zij bellen altijd anoniem en bespreken dan graag het opleverscenario met je. Indien dit niet gebeurt, betekent het niet dat we niet aan het onderzoeken zijn, meer dat we nog niet alles op papier hebben om je te informeren. Bedankt voor je geduld hierin!

Reputatie 1

@alfred.douma ,

Helaas hebben wij tot op heden ook nog geen aansluiting en wachten wij dus ook al langer dan 1 jaar.

Wij dachten dat alles nu in een stroom versnelling zou komen, maar alweer bleek men niet de goedkeuring van onze VvE te hebben. Dit terwijl deze op verzoek van T-Mobile en VWT nogmaals is verzonden per e-mail.…

Nu is de goedkeuring dus nogmaals verzonden per e-mail en hopen we dat het goed komt. Maar kijkende naar de ervaringen in het verleden heb ik er weinig vertrouwen meer in.

U heeft gelukkig nog vast internet, wij zitten al langer dan een jaar enkel te tetheren met onze unlimited abbonementen. Omdat we dus dachten dat t mobile de aansluiting binnen een normaal tijdsbestek kon realiseren. Toen bleek dat dit niet zo was, konden wij ook geen aansluiting meer krijgen via het adsl netwerk…

We gaan het zien en hopelijk hebben wij beide binnenkort een actieve aansluiting.

@Jason , heb jij voor ons wellicht ook een status update ? Wij zijn heel benieuwd of de VvE goedkeuring nu wel goed is ontvangen door T-Mobile / VWT en zo ja, wanneer de aansluiting wordt gerealiseerd.