Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

142 reacties

Je gaat om 1 feit heen, de aannemer legt de glasvezel van A tot Z aan als men in een pand niet kan aansluiten door asbest gaan ze ook niet op de eigen grond graven, en zelf aan (laten) sluiten zit er ook niet in.

Als er asbest in die platen zit mag er niet aan gewerkt worden, als er namelijk tijdens de werkzaamheden platen beschadigd worden om wat voor reden dan ook heeft de aannemer een uitdaging,

Dus ik begrijp de beslissing wel, denk dat KPN er ook geen glas naar binnen legt, heb je 2x niks op het einde.

Is gewoon zaak dat die meuk van het pand af gaat en er fatsoenlijke bekleding tegenaan gaat, zal toch op termijn er af moeten, asbest mag niet open en bloot aanwezig zijn op en in panden.

@Doornekamp33 Klopt en dat begrijp ik ook. De platen zitten echter maar aan 1 kant van het pand, er kan dus ook via een andere kant een kabel getrokken worden. Bovendien hoeft er niet in de platen geboord te worden. Er loopt nl al een coax kabel doorheen en er is nog ruimte voor een glasvezel kabeltje. Maar dat is niet het belangrijkste punt.

Er is in het verleden beloofd dat er een aannemer zou komen kijken om de mogelijkheden in kaart te brengen. Deze toezegging is 7-8 maanden en vele telefoontjes na de aanvraag gedaan door T-Mobile. Deze persoon is nooit langsgekomen en vervolgens geeft een andere partij die hier (hoewel zij de hoofdaannemer zijn) initieel niets mee te maken heeft, aan dat het niet mogelijk is. 

Het is gewoon frustrerend dat t-mobile keer op keer de afspraken niet nakomt en geen terugkoppeling geeft. Een jaar geleden zijn er meerdere dagen na elkaar verkoopteams voor glasvezel bij ons in het complex geweest en ik begin gewoon te vermoeden dat er te weinig verkocht is om het rendabel te maken om ons pand aan te sluiten. Ook dat kan ik begrijpen, maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Kom dan niet na 14-15 maanden met het excuus dat VWT niet wil aansluiten. Nogmaals, zij zijn voor zover ik weet voor de grondkabels. En in de grond zit geen asbest, dus die kabel kan gewoon tot aan het pand worden doorgetrokken. Zelf ken ik ook nog wel een specialist de de glasvezelkabels tot in de woning kan doortrekken, lassen en het aansluitpunt kan maken, maar zonder een magenta kabel bij de kabelgoot buiten is dat niet mogelijk.

 

Als er asbest in die platen zit mag er niet aan gewerkt worden, als er namelijk tijdens de werkzaamheden platen beschadigd worden om wat voor reden dan ook heeft de aannemer een uitdaging,

Dus ik begrijp de beslissing wel, denk dat KPN er ook geen glas naar binnen legt, heb je 2x niks op het einde.

Is gewoon zaak dat die meuk van het pand af gaat en er fatsoenlijke bekleding tegenaan gaat, zal toch op termijn er af moeten, asbest mag niet open en bloot aanwezig zijn op en in panden.

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

Hoi @Jason 

Dank voor de terugkoppeling. Graag kom ik graag in contact met degene die dit besluit genomen heeft. Er zitten idd platen aan de voorgevel waarin asbest verwerkt is. Er hoeft echter niet in deze platen geboord te worden, er lopen al goten naar de gaten in de plaat waar de coaxkabel doorheen loopt. Dit is zou dus geen belemmering moeten zijn voor de aansluiting. Ook kan er via de zijgevel aangesloten worden. Er zou 8 maanden geleden iemand langskomen om het te beoordelen, maar die persoon is nooit geweest, dus ik begrijp deze mededeling absoluut niet…

Ben benieuwd naar de uitleg.

Hoi @Jason,

Is er nog aanvullende info? Voor zover ik weet gaat VWT namelijk alleen over het leggen van de kabel in de grond. Die kabels kunnen zij gewoon leggen. Graafwerk is voor 99% op eigen terrein van de vve en daar is toestemming voor... 

Een onderaannemer gaat over de kabel vanaf de grond het huis in, waarbij boren in Asbest niet nodig is. Ik begrijp nig steeds niet waarom er geen aansluiting mogelijk is. Ik wil graag op korte termijn meer info. Jammer dat het glasvezel netwerk van KPN hier nog niet gereed is, want ik zou graag overstappen. Gelukkig zijn de eerste contracten tussen kpn en de gemeente al getekend. Zou goed zijn als er wat concurrentie komt op het gebied van glasvezel, dan is er wellicht weer wat meer aandacht voor service...

Reputatie 7

Hi @gvloosduinen,

Wat fijn om te horen dat na, we kunnen hier eerlijk over zijn, een langer lopend circus dan wij liever voor ogen hebben gehad. Dat we je na al deze tijd eindelijk een warm welkom mogen geven, voelt daarom zowel als een afsluiting als een welkom. Op naar een zorgeloze tijd! Mocht er echt onverhoopt iets de kop opsteken, staan wij voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval veel plezier met de snelle verbinding! 

Reputatie 1

Goedenavond,

Hierbij een korte update, na het binnen brengen van de glaskabel hebben wij sinds vandaag een actieve aansluiting.

Het heeft even geduurd, maar wij zijn toch blij dat het nu helemaal is opgelost. 

Reputatie 1

Hi @Seccie ,

Bedankt voor de informatie. Helaas niet mogelijk om een afspraak te maken omdat T-Mobile nog geen werkorder heeft doorgegeven.

@Boris , zouden jullie een werkorder kunnen doorgeven aan Guidion zodat wij een afspraak kunnen maken ?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gvloosduinen,

De monteursafspraken lopen via Guidion.
Het telefoonnummer van Guidion is 088-200 0151

Hopelijk lukt het om snel een afspraak te maken 

Reputatie 1

Goedemiddag @Boris ,

Vanochtend is de glasvezel kabel dan toch echt naar binnen gebracht. De heren gaven inderdaad ook aan dat er een aparte installatie afspraak gemaakt moest worden en dit in de brief van het installatie pakket zou staan. 

Nu staat hier enkel in dat Guidion langs komt op de afgesproken tijd. Maar verder geen nummer / website etc. om een afspraak te maken.

Heb jij voor ons een nummer om een afspraak in te schieten met Guidion ? Dan kunnen we dit hoofdstuk bijna afsluiten en hopelijk snel gebruik maken van vast internet.

Reputatie 7

Hoi @gvloosduinen,

Thanks voor je terugkoppeling en excuses dat er nog geen eerder antwoord is geweest. Ook wij zien terug in ons systeem dat de afspraak met Volker Wessels Telecom een doorgang heeft. Superfijn om te horen dat er nu beweging zit. Voorzichtig geeft dit hoop! De afspraak zal, wanneer VWT de aansluiting gereed heeft gemaakt, worden aangemaakt door de aannemer.  Wil je ons laten weten hoe de afspraak van morgen is verlopen? Ook wij horen het graag! 

Reputatie 1

Goedenavond,

Helaas nog geen terugkoppeling mogen ontvangen op onze eerdere vraag van twee weken terug. Graag vernemen wij of er na vwt op a.s. donderdag de glasvezel naar binnen heeft gebracht, wij nog contact op dienen te nemen met Guidion voor een installatie afspraak of wordt dit nu direct gedaan ? 

 

Dit omdat het installatie pakket al enkele maanden in de gang staat hier…

Hoor het graag.

Reputatie 1

Goedenavond @Jason ,

Hierbij een korte update van uit onze kant. Wat schets onze verbazing, VWT (of hun onderaannemer) heeft contact met ons opgenomen.

Als alles goed gaat wordt de glasvezel op 12 mei naar binnen gebracht. Kunnen jullie nu ook alvast een vervolgafspraak inschieten met Guidion voor het volledig afronden van de installatie? Of wordt dit direct door VWT gedaan gezien wij al heel lang geleden het installatie pakket van jullie hebben ontvangen.

 

Hoor het graag en hoop dat dit hoofdstuk nu daadwerkelijk afgesloten kan worden en jullie hier lessen uit hebben gehaald om het proces voor toekomstige klanten effectiever en efficiënter te laten verlopen, want bijna anderhalf jaar wachten is niet goed te praten bij geen een klant. 

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

Hoi @Jason 

Dank voor de terugkoppeling. Graag kom ik graag in contact met degene die dit besluit genomen heeft. Er zitten idd platen aan de voorgevel waarin asbest verwerkt is. Er hoeft echter niet in deze platen geboord te worden, er lopen al goten naar de gaten in de plaat waar de coaxkabel doorheen loopt. Dit is zou dus geen belemmering moeten zijn voor de aansluiting. Ook kan er via de zijgevel aangesloten worden. Er zou 8 maanden geleden iemand langskomen om het te beoordelen, maar die persoon is nooit geweest, dus ik begrijp deze mededeling absoluut niet…

Ben benieuwd naar de uitleg.

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen en @alfred.douma Het wordt nu inderdaad bijna gênant om er nog iets zinnigs over te zeggen. Ik heb het voor de zoveelste keer geëscaleerd en heb de Fiber-afdeling erbij betrokken. Het lijkt al maanden stil te staan, terwijl meermaals alle benodigde documentatie (allang) toegestuurd en geaccordeerd is. Ik snap dat jullie het vertrouwen al een poosje verloren zijn, dus rest mij alleen nog te zeggen dat ik eerlijkwaar er alles aan doe om jullie te helpen. Zodra ik vandaag meer weet, laat ik het direct in dit topic weten.

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct nagelopen voor je en zie dat de kwestie momenteel is doorgezet naar de bouwmanager van T-Mobile. Op dit moment wachten we daarbij nog op terugkoppeling van hen. Mijn welgemeende excuses, we houden je op de hoogte! 

@Boris @Jason ,

Alweer 2 weken geen update en geen vooruitgang... Kan ik nog ergens deze zaak escaleren? Er moet toch een afdeling zijn die wel iets voor elkaar kan krijgen...

 

Reputatie 1

Goedenavond @Boris ,

En weer bijna een werkweek verder en nog niks gehoord vanuit jullie of VWT. Dit is echt super voor jullie imago en op het forum continu andere topics dat het net zo slecht gaat en dan soms iemand die na een paar maanden een aansluiting krijgt....beetje krom niet? Wij wachten al bijna anderhalf jaar en het enige wat we elke keer te horen krijgen ja we pakken het op, we zetten het uit etc etc.

Jullie kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen, maar het is toch te gek voor woorden dat een bedrijf als T-mobile Nederland dat pas nog voor 5.1 miljard is verkocht niet eens een simpel draadje naar binnen kan werken ? Waarschijnlijk waren de onderhandelingen voor de overname sneller afgerond dan onze aansluiting..…

Hoop echt van harte snel wat te horen want hele tijd tethering met onze telefoons begint inmiddels ook te frustreren.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Selahattin23, wij helpen je juist met alle liefde verder via deze weg! Kan je aangeven welke problemen jij precies ervaart? Dan kan ik namelijk voor je aan de slag om jouw ervaring te verbeteren! Daarnaast wil ik graag weten wat er gebeurt wanneer jij een topic probeert te opnenen. Loopt het dan vast of gebeurt er iets anders? 😊

T-Mobile Thuis heeft een slechte klantenservice, kan amper topics openen ook nog

Reputatie 7

Hoi @gvloosduinen,

Nogmaals bedankt voor de opheldering! Ik zie dat mijn collega Demi direct om opheldering heeft gevraagd, waardoor ik goede hoop heb dat dit in een versneld proces terechtkomt. Uiteraard houden we je op de hoogte! 

Reputatie 1

Goedemiddag @Demi ,

Dank voor de terugkoppeling.

Heb er alleen totaal geen vertrouwen meer in dat dit goed gaat komen binnen een normale tijd.

Eerst was de VvE toestemming (zogenaamd) niet ontvangen, toen nogmaals de getekende formulieren gestuurd, hierna was de goedkeuring niet in orde want er moest een extra goedkeuring komen ....dit terwijl de goedkeuring voor de goten al stond vermeld op het orginele formulier.... Na de extra goedkeuring zou alles geregeld worden, maar uit uw reactie blijkt dat vwt dus helemaal niks heeft uitgevoerd hierna..…

En dan durven jullie nu nog steeds elders in het land te adverteren dat er binnenkort glasvezel beschikbaar komt in o.a. Zoetermeer en Rotterdam....moeten die mensen ook jaren wachten op hun aansluiting?!??

Zie onderstaand daarnaast ook de confirmatie vanuit vwt dat alles in orde zou zijn en er contact met ons opgenomen zou worden voor installatie.…

Hoop dat jullie ons nu daadwerkelijk een datum kunnen geven van installatie etc. 

We wachten het wederom af.....

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@gvloosduinen Ik heb het onderzoek er ook even bij gepakt. Zo te zien wachten wij ook nog steeds op antwoord vanuit vwt. Ik heb nogmaals gevraagd aan onze technische dienst of ze navraag kunnen doen en of de goedkeuring goed is doorgekomen van de vve, want ik zie hiervan ook nog geen update terug in het systeem.

Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak, want ik heb het er zeker met je mee eens dat het veelste lang duurt!

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Ondanks het contact met vwt blijft het nu wederom stil...heb echt het idee dat er structureel iets mis is bij zowel jullie als vwt...kan toch niet zijn dat je bijna anderhalf jaar moet wachten.…

De oplossing is simpel, geef ons gewoon vast internet via de telefoonlijn als jullie dit direct hadden gedaan hadden wij hier tenminste nog internet gehad...maar nee ook dit is te veel gevraagd schijnbaar.…

Hoop dan ook dat jullie dit snel oplossen en begin nu spijt te hebben dat ik die verjaardagstaart niet heb opgestuurd naar jullie hoofdkantoor...wij zijn hier straks nog sneller van het gas af dan dat een simpele glasvezel kabel naar binnen worden gewerkt trieste vertoning dit...

Reputatie 7

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct nagelopen voor je en zie dat de kwestie momenteel is doorgezet naar de bouwmanager van T-Mobile. Op dit moment wachten we daarbij nog op terugkoppeling van hen. Mijn welgemeende excuses, we houden je op de hoogte! 

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat er nog geen update is. Mijn welgemeende excuses. Ik heb daarbij direct de situatie nagevraagd, maar heb daar nog geen terugkoppeling over mogen ontvangen. We zitten er kort op. Mocht er een update zijn, hoor je direct van ons.

@Boris ,

Al nieuws?