Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

142 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen Ik had oprecht gehoopt en verwacht dat dit nu via de aangewezen contactpersoon bij VWT opgelost zou zijn. Ik heb je e-mail inderdaad voorbij zien komen en heb met hoge mate van urgentie een spoedverzoek doorgestuurd naar de betrokken afdeling bij VWT. Ook vanmorgen heb ik hier een reminder voor gestuurd en gevraagd waarom het nu voor de zoveelste keer spaak loopt qua toestemmingsdocumenten - wederom excuses voor hoe dit loopt.

Ik hoop je heel spoedig nu echt van een fijnere update te kunnen voorzien. Heb jij nog contact met de toegewezen contactpersoon of heb jij verder niets meer mogen vernemen?

@alfred.douma ,

Helaas hebben wij tot op heden ook nog geen aansluiting en wachten wij dus ook al langer dan 1 jaar.

Wij dachten dat alles nu in een stroom versnelling zou komen, maar alweer bleek men niet de goedkeuring van onze VvE te hebben. Dit terwijl deze op verzoek van T-Mobile en VWT nogmaals is verzonden per e-mail.…

Nu is de goedkeuring dus nogmaals verzonden per e-mail en hopen we dat het goed komt. Maar kijkende naar de ervaringen in het verleden heb ik er weinig vertrouwen meer in.

U heeft gelukkig nog vast internet, wij zitten al langer dan een jaar enkel te tetheren met onze unlimited abbonementen. Omdat we dus dachten dat t mobile de aansluiting binnen een normaal tijdsbestek kon realiseren. Toen bleek dat dit niet zo was, konden wij ook geen aansluiting meer krijgen via het adsl netwerk…

We gaan het zien en hopelijk hebben wij beide binnenkort een actieve aansluiting.

@Jason , heb jij voor ons wellicht ook een status update ? Wij zijn heel benieuwd of de VvE goedkeuring nu wel goed is ontvangen door T-Mobile / VWT en zo ja, wanneer de aansluiting wordt gerealiseerd.

@gvloosduinen ,

Wat een drama, via je mobiele hotspot moeten behelpen. Dan valt het inderdaad voor mij relatief gezien wel mee. Met z'n vijven thuis online lessen, thuiswerken, streaming diensten enz. gebruik ik al snel 250 GB per week. Moet er niet aan denken dat ik iedere dag om het uur weer extra gratis databundels moet “bijkopen”. Enige voordeel is dat 5G wel een stuk sneller is dan de 90 Mbps die ik gemiddeld haal met mijn huidige vaste verbinding. 

Laten wij inderdaad hopen dat het glasvezel snel geleverd wordt…

 

Reputatie 1

Goedenavond @Jason,

Dank voor de terugkoppeling.

Wij hebben tot op heden geen terugkoppeling ontvangen van WVT en/of de contactpersoon.

Hopelijk volgt deze snel na je escalatie.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, ik hoop hard met je mee en zou het uitermate teleurstellend vinden indien er nog geen reactie op komt - en dat is nog zacht uitgedrukt.

Ik doe er oprecht alles aan om een reactie te krijgen en zal elke steen boven halen om hier toch nog snel een goede afloop in te kunnen bieden. 

Ik woon ook in dezelfde streek. Na dit allemaal gelezen te hebben, ga ik per direct mijn aanvraag bij T-Mobile stoppen. Ik zou ook gaan klagen omdat ik nu al 2 maanden niets heb vernomen van T-Mobile. Maar zo te zien het heeft ook geen zin. Omdat we thuis 3 unlimeted abonnement hebben, was voordelig om voor T-Mobile te kiezen. Ik ga alle abonnementen overzetten naar Vodafone/Ziggo combinatie. Het zal mij hoop ellende besparen.

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma VWT gaat navraag doen bij de uitvoerder omdat ook bij jou het verhaal van geen toestemming nu een rare wending begint te krijgen. Ik houd je op de hoogte!

 

@Sergio12 Hoe ontzettend jammer dit ook is, ik kan me je gevoel en keuze echt goed begrijpen. Sorry dat het zover heeft moeten komen. Ik hoop dat je bij je nieuwe partij een stuk sneller aangesloten wordt! 

@alfred.douma VWT gaat navraag doen bij de uitvoerder omdat ook bij jou het verhaal van geen toestemming nu een rare wending begint te krijgen. Ik houd je op de hoogte!

@Jason Ik ben benieuwd... 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @alfred.douma, ik zal vandaag continu de casus in de gaten blijven houden en hoop op een spoedige update vanuit de uitvoerder.

Reputatie 1

Goedenavond @Jason ,

Korte vraag over heel wat anders. Vandaag las ik op tweakers dat jullie nieuwe prijzen hanteren voor glasvezel en dat ook het mobiel+thuis abbonement hiermee duurder wordt. 

Daar wij de aanvraag dus meer dan 1 jaar geleden hebben gedaan en er nog (steeds) niks wordt geleverd, vraag ik mij nu af welke prijzen er voor ons gaan gelden. 

De oude (50 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel) of de nieuwe (65 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel). Hopelijk blijven de oude prijzen voor ons gelden gezien de overeenkomst een jaar geleden al is gesloten. 

Zou jij dit kunnen bevestigen ? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gvloosduinen, de nieuwe prijzen gelden enkel voor nieuwe aanvragen vanaf 24 januari 2022. Elke aanvraag die daarvoor gedaan is, valt nog onder de propositie zoals die destijds afgesproken is.

Heb jij nog wat gehoord van VWT?

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason , 

Dank voor de terugkoppeling. Fijn om te vernemen dat de oude voorwaarden dan nog gelden voor ons.

Wij hebben inmiddels bericht ontvangen van VWT, volgens hun is het plaatsingsdocument niet in orde omdat dit niet voor plaatsing buiten langs zou zijn en hiermee is de goedkeuring volgens hun niet in orde.

Echter, staat er naar mijn mening in het plaatsingsdocument duidelijk dat het gaat om gootjes aan de buitenkant van het gebouw.…dit zullen wij dan ook terugkoppelen aan hun.

Daarnaast zijn wij aardig verbaasd dat zij pas een jaar later met dit commentaar komen, kort gezegd zijn wij er aardig klaar mee. 

Hopelijk krijgen wij snel een positief antwoord van VWT....

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, jeetje zeg, dat is wel een vreemde constatering na meer dan een jaar. Het betreurt me oprecht enorm veel hoe dit tot op heden gegaan is, het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een oplevering langer op zich laat wachten omdat de aanleg nog niet klaar is, of er andere zaken bijgekomen zijn waardoor het noodgedwongen vertraagd werd - maar ik vind dit een kwalijke zaak. Er had allang informatie doorgespeeld kunnen worden. We hebben per slot van rekening zo'n beetje de volledige tweede helft van vorig jaar contact gehad met VWT en zijn hiermee in de weer geweest. Het frustrerende dat er dan bijkomt, is dat de VVE blijkbaar toch nog geen volledige documentatie heeft aangeleverd voor de plaatsing buiten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit allang verkondigd had mogen worden, dat had jou ook een hoop zorgen en extra moeite bespaard. 

Heb jij nu actief contact met jouw contactpersoon? Ik denk niet dat ik hierin nog van betekenis kan zijn, maar zal er alles aan doen om extra ondersteuning te bieden waar mogelijk!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gvloosduinen, vanuit VWT hebben we vernomen dat er contact is met de VvE om de werkzaamheden omtrent de goten buitenom goed te laten keuren: heb jij hier ook al updates over ontvangen?

Reputatie 1

Hi @Jason ,

Klopt, dit hebben wij ook teruggekoppeld gekregen van VWT. Wij hebben hen daarnaast ook gevraagd voor de juiste documentatie zodat wij dit kunnen oppakken met onze VVE. 

Wordt vervolgd.

Goedemorgen @alfred.douma, ik zal vandaag continu de casus in de gaten blijven houden en hoop op een spoedige update vanuit de uitvoerder.

Hoi @Jason

Benn benieuwd of er in de afgelopen 10 dagen al wat nieuws is gekomen vanuit VWT...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @alfred.douma, het lijkt erop dat er nog geen officieel akkoord is vanuit de VvE, ik heb wederom navraag gedaan bij onze operationele afdeling zodat er contact kan worden gelegd met de directe uitvoerder. Het kan zijn dat je vandaag gebeld wordt door één van onze specialisten, ik houd je op de hoogte indien dat op de planning staat!

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Onze operationele afdeling heeft opnieuw gemaild naar VWT en daarmee de opdracht opnieuw ingelegd. Ook heb ik begrepen dat je vanmiddag of maandag gebeld wordt met extra uitleg, zo ben je tenminste ietwat meer op de hoogte dan de info die ik je als doorgeefluik bied. Ik kan me voorstellen dat je het eindelijk eens vanuit de organiserende partij wilt horen, in plaats van halfbakken, sorry daarvoor!

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Heeft de extra uitleg geholpen om een beter beeld van de situatie te krijgen? Kan ik nog iets voor je betekenen hierin?

@alfred.douma Heeft de extra uitleg geholpen om een beter beeld van de situatie te krijgen? Kan ik nog iets voor je betekenen hierin?

Hi @Jason,

Heb helaas nog niemand gesproken of extra uitleg gekregen... Heb ook geen gemiste oproepen o.i.d. gezien de afgelopen dagen. In het afgelopen jaar (2021) is mij al een keer of 9 beloofd dat er contact opgenomen zou worden met mij, maar helaas is dat ook al een keer of 9 niet gebeurd...

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Ik heb onze contactpersoon net gesproken en met klem verzocht jou deze nog te bellen - het liefste vandaag nog. Er worden nu weer allerlei beloftes gedaan die niet ingewilligd kunnen worden, dat is mijn fout, ik had nooit moeten aangeven dat dit gedaan zou worden. Overigens kan de persoon in kwestie daar niets aan doen, dat ligt bij ons en de miscommunicatie met de VvE en de aannemer. 

@alfred.douma Ik heb onze contactpersoon net gesproken en met klem verzocht jou deze nog te bellen - het liefste vandaag nog. Er worden nu weer allerlei beloftes gedaan die niet ingewilligd kunnen worden, dat is mijn fout, ik had nooit moeten aangeven dat dit gedaan zou worden. Overigens kan de persoon in kwestie daar niets aan doen, dat ligt bij ons en de miscommunicatie met de VvE en de aannemer. 

Vorige week dinsdag gebeld door iemand van T-mobile. Hij zou in zijn agenda zetten dat hij afgelopen dinsdag zou terugbellen met een update. Jammer genoeg nog geen verdere update gekregen. Ben benieuwd naar de status...

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Ik begreep van onze Fiber-afdeling dat alles besproken was en dat er vervolgacties ondernomen werden; ik verzoek nogmaals om contact met je op te nemen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @alfred.douma, ik heb begrepen dat er inmiddels weer contact geweest is vanuit onze operationele afdeling. Er wordt nog op een sluitend antwoord gewacht vanuit de leverancier. Is dit aan jou doorgegeven?

Goedemorgen @alfred.douma, ik heb begrepen dat er inmiddels weer contact geweest is vanuit onze operationele afdeling. Er wordt nog op een sluitend antwoord gewacht vanuit de leverancier. Is dit aan jou doorgegeven?

@Jason 

Heb helaas niets gehoord. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma ,

Thanks voor je terugkoppeling! Een goed leermoment voor ons, waarvoor mijn excuses. Momenteel is het nog wachten op de leverancier. We houden je op de hoogte van de situatie. Mocht er een nieuwe update mogelijk zijn, laten we het weten.