Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

142 reacties

@Boris @Jason ,

Bijna 3 weken zonder nieuws... Is er al iets bekend? 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat er nog geen update is. Mijn welgemeende excuses. Ik heb daarbij direct de situatie nagevraagd, maar heb daar nog geen terugkoppeling over mogen ontvangen. We zitten er kort op. Mocht er een update zijn, hoor je direct van ons.

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Hierbij een korte update.

Na contact met VWT is de goedkeuring van de VVE nu helemaal rond. Na de algemene goedkeuring moest er schijnbaar ook nog een extra goedkeuring komen voor de aanleg van de glasvezel via een lijngoot aan de buitenzijde van het pand.

Dit ondanks het feit, dat dit was vermeld in het getekende plaatsingsdocument. Dit bleek dus een algemene goedkeuring te zijn. Apart, maar na zeer lange tijd zit er dus weer wat beweging in de zaak.

Nu is het wachten op bericht vanuit de onderaannemer, hopelijk zal dit snel volgen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, bedankt voor je update, er zit dus eindelijk schot in de zaak inderdaad - dat mag ook wel na 14 maanden. 

Ik hoop dat we spoedig meer van je horen en dat de onderaannemer het verlossende bericht geeft. Thanks dat je ons op de hoogte houdt, het is geen makkelijke tijd geweest!

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat er nog geen update is. Mijn welgemeende excuses. Ik heb daarbij direct de situatie nagevraagd, maar heb daar nog geen terugkoppeling over mogen ontvangen. We zitten er kort op. Mocht er een update zijn, hoor je direct van ons.

@Boris ,

Al nieuws?

Reputatie 7

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct nagelopen voor je en zie dat de kwestie momenteel is doorgezet naar de bouwmanager van T-Mobile. Op dit moment wachten we daarbij nog op terugkoppeling van hen. Mijn welgemeende excuses, we houden je op de hoogte! 

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Ondanks het contact met vwt blijft het nu wederom stil...heb echt het idee dat er structureel iets mis is bij zowel jullie als vwt...kan toch niet zijn dat je bijna anderhalf jaar moet wachten.…

De oplossing is simpel, geef ons gewoon vast internet via de telefoonlijn als jullie dit direct hadden gedaan hadden wij hier tenminste nog internet gehad...maar nee ook dit is te veel gevraagd schijnbaar.…

Hoop dan ook dat jullie dit snel oplossen en begin nu spijt te hebben dat ik die verjaardagstaart niet heb opgestuurd naar jullie hoofdkantoor...wij zijn hier straks nog sneller van het gas af dan dat een simpele glasvezel kabel naar binnen worden gewerkt trieste vertoning dit...

Reputatie 7
Badge +8

@gvloosduinen Ik heb het onderzoek er ook even bij gepakt. Zo te zien wachten wij ook nog steeds op antwoord vanuit vwt. Ik heb nogmaals gevraagd aan onze technische dienst of ze navraag kunnen doen en of de goedkeuring goed is doorgekomen van de vve, want ik zie hiervan ook nog geen update terug in het systeem.

Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak, want ik heb het er zeker met je mee eens dat het veelste lang duurt!

Reputatie 1

Goedemiddag @Demi ,

Dank voor de terugkoppeling.

Heb er alleen totaal geen vertrouwen meer in dat dit goed gaat komen binnen een normale tijd.

Eerst was de VvE toestemming (zogenaamd) niet ontvangen, toen nogmaals de getekende formulieren gestuurd, hierna was de goedkeuring niet in orde want er moest een extra goedkeuring komen ....dit terwijl de goedkeuring voor de goten al stond vermeld op het orginele formulier.... Na de extra goedkeuring zou alles geregeld worden, maar uit uw reactie blijkt dat vwt dus helemaal niks heeft uitgevoerd hierna..…

En dan durven jullie nu nog steeds elders in het land te adverteren dat er binnenkort glasvezel beschikbaar komt in o.a. Zoetermeer en Rotterdam....moeten die mensen ook jaren wachten op hun aansluiting?!??

Zie onderstaand daarnaast ook de confirmatie vanuit vwt dat alles in orde zou zijn en er contact met ons opgenomen zou worden voor installatie.…

Hoop dat jullie ons nu daadwerkelijk een datum kunnen geven van installatie etc. 

We wachten het wederom af.....

 

 

Reputatie 7

Hoi @gvloosduinen,

Nogmaals bedankt voor de opheldering! Ik zie dat mijn collega Demi direct om opheldering heeft gevraagd, waardoor ik goede hoop heb dat dit in een versneld proces terechtkomt. Uiteraard houden we je op de hoogte! 

T-Mobile Thuis heeft een slechte klantenservice, kan amper topics openen ook nog

Reputatie 7

Hi @Selahattin23, wij helpen je juist met alle liefde verder via deze weg! Kan je aangeven welke problemen jij precies ervaart? Dan kan ik namelijk voor je aan de slag om jouw ervaring te verbeteren! Daarnaast wil ik graag weten wat er gebeurt wanneer jij een topic probeert te opnenen. Loopt het dan vast of gebeurt er iets anders? 😊

Reputatie 1

Goedenavond @Boris ,

En weer bijna een werkweek verder en nog niks gehoord vanuit jullie of VWT. Dit is echt super voor jullie imago en op het forum continu andere topics dat het net zo slecht gaat en dan soms iemand die na een paar maanden een aansluiting krijgt....beetje krom niet? Wij wachten al bijna anderhalf jaar en het enige wat we elke keer te horen krijgen ja we pakken het op, we zetten het uit etc etc.

Jullie kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen, maar het is toch te gek voor woorden dat een bedrijf als T-mobile Nederland dat pas nog voor 5.1 miljard is verkocht niet eens een simpel draadje naar binnen kan werken ? Waarschijnlijk waren de onderhandelingen voor de overname sneller afgerond dan onze aansluiting..…

Hoop echt van harte snel wat te horen want hele tijd tethering met onze telefoons begint inmiddels ook te frustreren.

 

 

 

 

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct nagelopen voor je en zie dat de kwestie momenteel is doorgezet naar de bouwmanager van T-Mobile. Op dit moment wachten we daarbij nog op terugkoppeling van hen. Mijn welgemeende excuses, we houden je op de hoogte! 

@Boris @Jason ,

Alweer 2 weken geen update en geen vooruitgang... Kan ik nog ergens deze zaak escaleren? Er moet toch een afdeling zijn die wel iets voor elkaar kan krijgen...

 

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen en @alfred.douma Het wordt nu inderdaad bijna gênant om er nog iets zinnigs over te zeggen. Ik heb het voor de zoveelste keer geëscaleerd en heb de Fiber-afdeling erbij betrokken. Het lijkt al maanden stil te staan, terwijl meermaals alle benodigde documentatie (allang) toegestuurd en geaccordeerd is. Ik snap dat jullie het vertrouwen al een poosje verloren zijn, dus rest mij alleen nog te zeggen dat ik eerlijkwaar er alles aan doe om jullie te helpen. Zodra ik vandaag meer weet, laat ik het direct in dit topic weten.

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

Hoi @Jason 

Dank voor de terugkoppeling. Graag kom ik graag in contact met degene die dit besluit genomen heeft. Er zitten idd platen aan de voorgevel waarin asbest verwerkt is. Er hoeft echter niet in deze platen geboord te worden, er lopen al goten naar de gaten in de plaat waar de coaxkabel doorheen loopt. Dit is zou dus geen belemmering moeten zijn voor de aansluiting. Ook kan er via de zijgevel aangesloten worden. Er zou 8 maanden geleden iemand langskomen om het te beoordelen, maar die persoon is nooit geweest, dus ik begrijp deze mededeling absoluut niet…

Ben benieuwd naar de uitleg.

Reputatie 1

Goedenavond @Jason ,

Hierbij een korte update van uit onze kant. Wat schets onze verbazing, VWT (of hun onderaannemer) heeft contact met ons opgenomen.

Als alles goed gaat wordt de glasvezel op 12 mei naar binnen gebracht. Kunnen jullie nu ook alvast een vervolgafspraak inschieten met Guidion voor het volledig afronden van de installatie? Of wordt dit direct door VWT gedaan gezien wij al heel lang geleden het installatie pakket van jullie hebben ontvangen.

 

Hoor het graag en hoop dat dit hoofdstuk nu daadwerkelijk afgesloten kan worden en jullie hier lessen uit hebben gehaald om het proces voor toekomstige klanten effectiever en efficiënter te laten verlopen, want bijna anderhalf jaar wachten is niet goed te praten bij geen een klant. 

Reputatie 1

Goedenavond,

Helaas nog geen terugkoppeling mogen ontvangen op onze eerdere vraag van twee weken terug. Graag vernemen wij of er na vwt op a.s. donderdag de glasvezel naar binnen heeft gebracht, wij nog contact op dienen te nemen met Guidion voor een installatie afspraak of wordt dit nu direct gedaan ? 

 

Dit omdat het installatie pakket al enkele maanden in de gang staat hier…

Hoor het graag.

Reputatie 7

Hoi @gvloosduinen,

Thanks voor je terugkoppeling en excuses dat er nog geen eerder antwoord is geweest. Ook wij zien terug in ons systeem dat de afspraak met Volker Wessels Telecom een doorgang heeft. Superfijn om te horen dat er nu beweging zit. Voorzichtig geeft dit hoop! De afspraak zal, wanneer VWT de aansluiting gereed heeft gemaakt, worden aangemaakt door de aannemer.  Wil je ons laten weten hoe de afspraak van morgen is verlopen? Ook wij horen het graag! 

Reputatie 1

Goedemiddag @Boris ,

Vanochtend is de glasvezel kabel dan toch echt naar binnen gebracht. De heren gaven inderdaad ook aan dat er een aparte installatie afspraak gemaakt moest worden en dit in de brief van het installatie pakket zou staan. 

Nu staat hier enkel in dat Guidion langs komt op de afgesproken tijd. Maar verder geen nummer / website etc. om een afspraak te maken.

Heb jij voor ons een nummer om een afspraak in te schieten met Guidion ? Dan kunnen we dit hoofdstuk bijna afsluiten en hopelijk snel gebruik maken van vast internet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gvloosduinen,

De monteursafspraken lopen via Guidion.
Het telefoonnummer van Guidion is 088-200 0151

Hopelijk lukt het om snel een afspraak te maken 

Reputatie 1

Hi @Seccie ,

Bedankt voor de informatie. Helaas niet mogelijk om een afspraak te maken omdat T-Mobile nog geen werkorder heeft doorgegeven.

@Boris , zouden jullie een werkorder kunnen doorgeven aan Guidion zodat wij een afspraak kunnen maken ?

Alvast bedankt.

Reputatie 7

Hi @gvloosduinen,

Wat fijn om te horen dat na, we kunnen hier eerlijk over zijn, een langer lopend circus dan wij liever voor ogen hebben gehad. Dat we je na al deze tijd eindelijk een warm welkom mogen geven, voelt daarom zowel als een afsluiting als een welkom. Op naar een zorgeloze tijd! Mocht er echt onverhoopt iets de kop opsteken, staan wij voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval veel plezier met de snelle verbinding! 

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

Hoi @Jason 

Dank voor de terugkoppeling. Graag kom ik graag in contact met degene die dit besluit genomen heeft. Er zitten idd platen aan de voorgevel waarin asbest verwerkt is. Er hoeft echter niet in deze platen geboord te worden, er lopen al goten naar de gaten in de plaat waar de coaxkabel doorheen loopt. Dit is zou dus geen belemmering moeten zijn voor de aansluiting. Ook kan er via de zijgevel aangesloten worden. Er zou 8 maanden geleden iemand langskomen om het te beoordelen, maar die persoon is nooit geweest, dus ik begrijp deze mededeling absoluut niet…

Ben benieuwd naar de uitleg.

Hoi @Jason,

Is er nog aanvullende info? Voor zover ik weet gaat VWT namelijk alleen over het leggen van de kabel in de grond. Die kabels kunnen zij gewoon leggen. Graafwerk is voor 99% op eigen terrein van de vve en daar is toestemming voor... 

Een onderaannemer gaat over de kabel vanaf de grond het huis in, waarbij boren in Asbest niet nodig is. Ik begrijp nig steeds niet waarom er geen aansluiting mogelijk is. Ik wil graag op korte termijn meer info. Jammer dat het glasvezel netwerk van KPN hier nog niet gereed is, want ik zou graag overstappen. Gelukkig zijn de eerste contracten tussen kpn en de gemeente al getekend. Zou goed zijn als er wat concurrentie komt op het gebied van glasvezel, dan is er wellicht weer wat meer aandacht voor service...