Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

142 reacties

Als er asbest in die platen zit mag er niet aan gewerkt worden, als er namelijk tijdens de werkzaamheden platen beschadigd worden om wat voor reden dan ook heeft de aannemer een uitdaging,

Dus ik begrijp de beslissing wel, denk dat KPN er ook geen glas naar binnen legt, heb je 2x niks op het einde.

Is gewoon zaak dat die meuk van het pand af gaat en er fatsoenlijke bekleding tegenaan gaat, zal toch op termijn er af moeten, asbest mag niet open en bloot aanwezig zijn op en in panden.

Als er asbest in die platen zit mag er niet aan gewerkt worden, als er namelijk tijdens de werkzaamheden platen beschadigd worden om wat voor reden dan ook heeft de aannemer een uitdaging,

Dus ik begrijp de beslissing wel, denk dat KPN er ook geen glas naar binnen legt, heb je 2x niks op het einde.

Is gewoon zaak dat die meuk van het pand af gaat en er fatsoenlijke bekleding tegenaan gaat, zal toch op termijn er af moeten, asbest mag niet open en bloot aanwezig zijn op en in panden.

@Doornekamp33 Klopt en dat begrijp ik ook. De platen zitten echter maar aan 1 kant van het pand, er kan dus ook via een andere kant een kabel getrokken worden. Bovendien hoeft er niet in de platen geboord te worden. Er loopt nl al een coax kabel doorheen en er is nog ruimte voor een glasvezel kabeltje. Maar dat is niet het belangrijkste punt.

Er is in het verleden beloofd dat er een aannemer zou komen kijken om de mogelijkheden in kaart te brengen. Deze toezegging is 7-8 maanden en vele telefoontjes na de aanvraag gedaan door T-Mobile. Deze persoon is nooit langsgekomen en vervolgens geeft een andere partij die hier (hoewel zij de hoofdaannemer zijn) initieel niets mee te maken heeft, aan dat het niet mogelijk is. 

Het is gewoon frustrerend dat t-mobile keer op keer de afspraken niet nakomt en geen terugkoppeling geeft. Een jaar geleden zijn er meerdere dagen na elkaar verkoopteams voor glasvezel bij ons in het complex geweest en ik begin gewoon te vermoeden dat er te weinig verkocht is om het rendabel te maken om ons pand aan te sluiten. Ook dat kan ik begrijpen, maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Kom dan niet na 14-15 maanden met het excuus dat VWT niet wil aansluiten. Nogmaals, zij zijn voor zover ik weet voor de grondkabels. En in de grond zit geen asbest, dus die kabel kan gewoon tot aan het pand worden doorgetrokken. Zelf ken ik ook nog wel een specialist de de glasvezelkabels tot in de woning kan doortrekken, lassen en het aansluitpunt kan maken, maar zonder een magenta kabel bij de kabelgoot buiten is dat niet mogelijk.

 

Je gaat om 1 feit heen, de aannemer legt de glasvezel van A tot Z aan als men in een pand niet kan aansluiten door asbest gaan ze ook niet op de eigen grond graven, en zelf aan (laten) sluiten zit er ook niet in.

@Jason @Boris,

Online zie ik dat glasvezel weer "beschikbaar" is op mijn adres, nadat dit een tijd via de postcode check niet zo was. Betekent dat, dat mijn adres nu binnenkort wel kan worden aangesloten? 

Ben erg benieuwd. Zie trouwens mijn bestaande openstaande order niet meer terug, allen de mogelijkheid om tegen een hogere prijs te bestellen. Neem aan dat ik (mits er geleverd kan worden) de aansluiting kan krijgen tegen de originele voorwaarden.

Hoor graag jullie reactie.

Reputatie 7

Yeah, ik ook @alfred.douma! Houd je ons hier op de hoogte? 💪

Yeah, ik ook @alfred.douma! Houd je ons hier op de hoogte? 💪

@Lisa,

Heb jij enig idee over de termijn waarbinnen contact opgenomen gaat worden? Heb de afgelopen 2 weken nog niets gehoord...

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik heb direct één van mijn collega's aan zijn mouw getrokken en gevraagd of hij hier een update over kan geven! Zodra ik een reactie ontvang, dan laat ik je dat weten. Thanks voor het aangeven!

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik wil je graag laten weten dat ik een update heb gekregen van mijn collega! Mijn collega heeft geprobeerd jou net ook te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Ik geef je dan ook via deze weg meer duidelijkheid. Je dient nog even geduld te hebben, want er moet nog een kabel worden gelegd door VWT. Daarna zal VWT contact met jou gaan opnemen voor de verdere afhandeling. Er wordt dus nog zeker contact met je opgenomen! 

 

Hi @alfred.douma, ik wil je graag laten weten dat ik een update heb gekregen van mijn collega! Mijn collega heeft geprobeerd jou net ook te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Ik geef je dan ook via deze weg meer duidelijkheid. Je dient nog even geduld te hebben, want er moet nog een kabel worden gelegd door VWT. Daarna zal VWT contact met jou gaan opnemen voor de verdere afhandeling. Er wordt dus nog zeker contact met je opgenomen! 

 

Hoi @Lisa ,

Er zijn weer 2 weken voorbij zonder enig bericht... Nog iets van een update vanuit VWT? Het is nu op een week na een 1,5 jaar na mijn bestelling.

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik heb gelijk aan mijn collega gevraagd of er een tijdsindicatie met mij gedeeld kan worden! Dan weet jij waar je aan toe bent en hoe lang het leggen van die kabel duurt. Jeetje, ik had echt gehoopt dat je hier al iets over had gehoord. Ik houd je op de hoogte, excuses! 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik ben blij dat mijn collega jou deze ochtend via de telefoon op de hoogte heeft kunnen brengen! Hopelijk laat de netwerkbeheerder snel van zich horen. Fingers crossed! 

Hi @alfred.douma, ik ben blij dat mijn collega jou deze ochtend via de telefoon op de hoogte heeft kunnen brengen! Hopelijk laat de netwerkbeheerder snel van zich horen. Fingers crossed! 

@Lisa , inderdaad fingers crossed :)

Goedenavond @Jason ,

Korte vraag over heel wat anders. Vandaag las ik op tweakers dat jullie nieuwe prijzen hanteren voor glasvezel en dat ook het mobiel+thuis abbonement hiermee duurder wordt. 

Daar wij de aanvraag dus meer dan 1 jaar geleden hebben gedaan en er nog (steeds) niks wordt geleverd, vraag ik mij nu af welke prijzen er voor ons gaan gelden. 

De oude (50 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel) of de nieuwe (65 euro p/m voor unlimited mobiel+1gbps glasvezel). Hopelijk blijven de oude prijzen voor ons gelden gezien de overeenkomst een jaar geleden al is gesloten. 

Zou jij dit kunnen bevestigen ? Alvast bedankt.

@Lisa

Even op de zaken vooruitlopend... Bovenstaande is ook bij mij het geval. Jason bevestigde dat de originel prijs ten tijde van aanvragen geldt voor gvloosduinen. Kan jij bevestigen dat dit ook in mijn geval zo is?

Reputatie 7

Hi @alfred.douma,

Geen zorgen - ook jouw aanvraag is gedaan voor de nieuwe propositie. Daardoor zal ook jij gebruik kunnen maken van de originele prijs waartoe je deze hebt afgesloten. Heeft de netwerkbeheerder inmiddels contact gelegd? 

Hi @alfred.douma,

Geen zorgen - ook jouw aanvraag is gedaan voor de nieuwe propositie. Daardoor zal ook jij gebruik kunnen maken van de originele prijs waartoe je deze hebt afgesloten. Heeft de netwerkbeheerder inmiddels contact gelegd? 

@Boris, dank voor de terugkoppeling! Heb nog niets van VWT gehoord...

@Lisa @Boris ,

Weer 2 weken verder en geen enkel bericht van VWT. Enig idee wanneer ik iets hoor...

Reputatie 7

Hoi @alfred.douma,

Dank voor je bericht. Ik heb per direct om een update gevraagd bij onze Glasvezelexperts. Dit moet en zal een vervolg krijgen. We houden je nogmaals op de hoogte. Mijn excuses.

Hoi @alfred.douma,

Dank voor je bericht. Ik heb per direct om een update gevraagd bij onze Glasvezelexperts. Dit moet en zal een vervolg krijgen. We houden je nogmaals op de hoogte. Mijn excuses.

Hey @Boris @Lisa ,

Het is inmiddels 24 dagen sinds de laatste "echte" update. Ben erg benieuwd of er nog iets van vooruitgang is. Ik heb iig niets meer gehoord van vwt...

Reputatie 7
Badge +8

@alfred.douma Zo te zien wachten wij momenteel ook nog op een terugkoppeling vanuit VWT, gezien de installatie nog steeds op on hold staat vanuit VWT. Uit de navraag vanuit ons Fiber team komt het volgende naar voren: 

Voor nu kunnen we niks anders dan het uitwachten van bouwvak, waardoor ook deze order pas zal worden hervat na datum verwachting 14-08-2022 ODF Primevest. 25 juli t/m 14 aug worden er geen HAS-afspraken gepland vanuit VWT in Ijsselmonde, Kralingen, en Eindhoven. In Den Haag gaan ze met een kleine ploeg door. We hebben ook nog geen enige reactie ontvangen op navraag welke is uitgezet op 12-07.

Dit is alle info die ik momenteel voor je heb. Weet je voor nu voldoende?

Alles wat ik hier lees is standaard beleid van T-Mobile. morgenochtend cancel ik mijn contract. Begin er niet aan mede loosduiners! Ze naaien je, ze liegen tegen je en er zijn verborgen kosten.

@alfred.douma Zo te zien wachten wij momenteel ook nog op een terugkoppeling vanuit VWT, gezien de installatie nog steeds op on hold staat vanuit VWT. Uit de navraag vanuit ons Fiber team komt het volgende naar voren: 

Voor nu kunnen we niks anders dan het uitwachten van bouwvak, waardoor ook deze order pas zal worden hervat na datum verwachting 14-08-2022 ODF Primevest. 25 juli t/m 14 aug worden er geen HAS-afspraken gepland vanuit VWT in Ijsselmonde, Kralingen, en Eindhoven. In Den Haag gaan ze met een kleine ploeg door. We hebben ook nog geen enige reactie ontvangen op navraag welke is uitgezet op 12-07.

Dit is alle info die ik momenteel voor je heb. Weet je voor nu voldoende?

Hoi @Demi ,

14-8 is alweer twee weken geleden. Ik heb nog niets vernomen van vwt. Jullie? Het is inmiddels 84 weken geleden dat ik de order geplaatst heb. Wordt mijns inziens een keertje tijd dat er geleverd wordt…

 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik wil je graag laten weten dat ik opnieuw een status update heb opgevraagd! Weet dat ik jouw reactie volkomen snap en dit zelf ook erg lang vindt duren. We doen er achter de schermen dan ook alles aan om zo snel mogelijk een nieuwe update voor jou binnen te slepen. Graag houd ik weer een oogje in het zeil, zodat ik zeker weet dat de terugkoppeling bij jou uitkomt.  

Hi @alfred.douma, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Ik wil je graag voorzien van een status update. Voor het weekend heb ik nogmaals aandacht gevraagd voor jouw case en mijn collega heeft toen opnieuw aan de mouw getrokken bij Volker Wessels Telecom. Vandaag wil ik je laten weten dat VWT heeft aangegeven opnieuw bij jou te gaan kijken en contact hierover op te nemen met je. Laat jij het hier weten als er contact is opgenomen en ze zijn langsgekomen? Ik hoop dat je na deze afspraak snel meer duidelijkheid krijgt! 🤞


 

Hoi @Lisa ,

Nog steeds geen bericht contact of bericht...

Hi @alfred.douma, ik wil je heel graag nog laten weten dat mijn collega gisteren een meeting heeft gehad met VWT waarbij ook jouw order is meegenomen! Ik verwacht dan ook dat VWT snel met een reactie gaat komen. We stellen jouw geduld enorm op prijs! 

Hoi @Lisa ,

Weer bijna 2 weken verder zonder enig geluid van vwt...

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik ben meteen weer met je mee gaan kijken! Gelukkig kan ik je laten weten dat wij niet stil zitten. Echter snap ik dat je actie wilt zien en daar doen mijn collega's hun uiterste best voor. Mijn collega heeft laten weten dat wij opnieuw het escalatiesheet hebben uitgezet naar Volker Wessels Telecom wat eerder ook al is uitgezet. De reactie lijkt aan de kant van VWT uit te blijven, dus dat is heel rot. Ik hoop dat wij door het chasen toch echt op korte termijn de reactie binnen zullen krijgen dat ze met jou contact gaan opnemen.