Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting


Reputatie 1

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

142 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, welkom op de Community!

Ik heb meteen de status opgezocht van de VWT-installatie, maar zij geven aan dat dit nog “on hold” staat, waarom kan ik niet zien, echter wordt er wel aangegeven dat dit “zsm ingepland” dient te worden. Omdat je natuurlijk al zes maanden wacht, heb ik een verzoek ingediend bij onze operationele techneuten om dit uit te pluizen en ervoor te zorgen dat je alsnog binnen afzienbare termijn aangesloten wordt.

Sorry voor de enorme wachttijd! Het kan zijn dat mijn collega's je telefonisch benaderen indien er een afspraak gemaakt moet worden. Zij bellen altijd met een anoniem telefoonnummer, houd daar alsjeblieft rekening mee.

De huidige doorlooptijd bij onze technische dienst ligt tussen de twee en vier dagen. Dit houdt in dat je uiterlijk maandag geholpen zal worden. Om dit proces te bespoedigen, gooi ik er zoveel mogelijk vaart achter.

Houd je me op de hoogte in dit topic? Bedankt voor je begrip en geduld en ik hoop oprecht dat er nu dan eindelijk een flinke kickstart aan gegeven kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: ik heb alles doorgezet naar de operationele afdeling: zij hebben dit besproken met VWT en jullie worden zo snel mogelijk benaderd door hen om dit kort te sluiten.  

Reputatie 1

Goedenavond @Jason , 

Dank voor de moeite en het doorzetten. 
Wij wachten de terugkoppeling van VWT af. 

Reputatie 1

Goedenavond @Jason , 

Wij zijn inmiddels twee weken verder en nog niks vernomen van VWT. 
Hopelijk kunnen jullie er wat druk opzetten en deze casus escaleren bij VTW, want dit is natuurlijk te zot voor woorden. 

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen Sorry dat VWT nog geen contact opgenomen heeft! Ik ga navraag doen en probeer hier wederom zoveel mogelijk vaart achter te zetten. Het duurt nu inderdaad al veel te lang. Mijn oprechte excuses voor deze onwenselijke start. Zodra ik meer weet, licht ik je direct in!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: goedemorgen @gvloosduinen, de operationele afdeling heeft aan VWT een directe plandatum gevraagd. Het ligt nu bij hun operationele afdeling. Ik verwacht uiterlijk vrijdag een concreet antwoord!

Reputatie 7
Badge +16

Nog geen nieuws vanuit VWT: ik houd je op de hoogte! @gvloosduinen 

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

 

Dank voor de terugkoppeling en het uitzetten.

Hopelijk krijgen jullie snel een antwoord van VWT.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, ik heb nog geen update vanuit VWT mogen ontvangen. Ik houd je weer zo goed mogelijk op de hoogte deze week, sorry!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, er is nog geen update vanuit VWT. Onze operationele afdeling heeft wederom een verzoek uitgezet om hier een antwoord op te krijgen. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen Om te voorkomen dat dit topic te vol komt te staan met mijn spamberichten, zal ik je enkel van een update voorzien zodra de situatie daadwerkelijk veranderd is - anders maak ik je wellicht ook alleen maar ten onrechte blij met een meldingsnotificatie.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gvloosduinen, het verzoek is opnieuw bij VWT neergelegd om de oplevering door te zetten. Er staat namelijk een nieuwe melding in het rapport waarbij wordt aangegeven dat de kabel nog niet geschoten is en de schouw nog niet voltooid is. De schouw houdt in dat er gecontroleerd wordt waar het FTU (glasvezelaansluitpunt) geplaatst kan worden en waar de vezel naar binnen getrokken kan worden. 

Zodra ik een antwoord van hen ontvangen heb, laat ik het meteen weten. Sorry voor de lange wachttijd!

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Dank voor de update.

Inmiddels zijn wij gebeld door VWT en komen zij op 19 juli de schouw uitvoeren. Hopelijk gaat het hierna een stuk sneller en zijn wij snel aangesloten op glas. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gvloosduinen, dat is goed om te horen, eindelijk zijn er serieuze stappen gemaakt: ben blij dat VWT onze boodschap overgenomen heeft en dat er op 19 juli geschouwd wordt. Houd me op de hoogte alsjeblieft en als ik iets kan doen aan mijn kant, let me know!

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Helaas is vandaag niemand van VWT langskomen om te schouwen. Wel hebben wij in de tussentijd een installatie pakket ontvangen waar dus niks mee gedaan kan worden.

Gezien de al zeer lange wachttijd en het niet nakomen van afspraken door VWT heb ik er niet al te veel vertrouwen meer in dat er op korte termijn ook maar iets gaat gebeuren.

Hopelijk nemen jullie rap actie zodat er daadwerkelijk iets gebeurd om deze ervaring wat positiever te maken en bespreken jullie casussen zoals deze met VWT zodat andere klanten deze frustratie bespaart kan blijven. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gvloosduinen, onbegrijpelijk dat VWT niet is komen opdagen. Ik heb oprecht geen idee waarom dit zo gelopen is en heb een verzoek uitgezet bij hen om dit zo spoedig mogelijk alsnog waar te maken. Sorry voor deze fout, zodra een nieuwe afspraak geregeld is, hoor je het meteen. Ik zal jouw case absoluut bespreekbaar maken met onze beheerder bij VWT en zal vragen waarom er nagelaten is langs te komen, nadat we er al sinds januari op wachten natuurlijk.

Dit klinkt overigens alsof wij nu met het spreekwoordelijke vingertje wijzen, dat is niet de insteek: wij leveren de diensten en horen alles voor je te regelen, het is meer om aan te geven dat ik geen inzage heb in waarom er niet langsgekomen is op de afgesproken schouwdatum. 

Reputatie 1

Goedemiddag,

Helaas hebben wij nog geen terugkoppeling mogen ontvangen van VWT.

Dit begint langzamerhand toch wel steeds meer te irriteren, vooral dat andere woningen in onze omgeving gewoon op glas worden aangesloten. Tevens is te lezen op dit forum dat er ook gevallen zijn in Loosduinen die later glasvezel hebben aangevraagd dan ons en ook nog eens korter (nog steeds te lang...) hebben gewacht tot de verbinding actief was.

Daar wij sinds onze aanvraag geen vast internet hebben maar werken via tethering met t-mobile en Tele2 unlimited abbonementen, vragen wij ons af onderstaande suggesties toegepast kunnen worden als interim oplossing (want thuiswerken en hele tijd data laden is natuurlijk niet optimaal):

1. Wij krijgen een DSL verbinding tot de glas verbinding live is gebracht en wij op deze manier dus vast internet hebben. 

2. Mocht bovenstaande niet mogelijk zijn in verband met jullie samenwerking met KPN voor de DSL verbinding, dan graag de limieten opschorten op onze unlimited abbonementen zodat niet steeds de verbinding wegvalt.

3. Garanderen dat wij binnen een maand een live glasvezel verbinding hebben, dan is bovenstaande wat ons betreft niet nodig.

Gezien de vakantie van Jason hoop ik dat èèn van de andere moderators dit oppakt en voor toekomstige projecten moeten jullie wellicht denken aan een andere partner dan VWT, want dit is gewoon niet klantvriendelijk.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @gvloosduinen, heel goed dat jij dit aangeeft! Ik heb meteen een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat wij inderdaad nog wachten op een reactie vanuit VWT. Ik heb een collega hiervoor aan de mouw getrokken, met de vraag hoe lang dit nou zou kunnen duren. Aangezien het momenteel de Bouwvak is, kan dit jammer genoeg nog even op zich laten wachten. Weet dat wij deze week weer een reminder die kant uitsturen, zodat dit zo snel mogelijk aan hun kant wordt opgepakt. 

Hele goede en terechte opmerkingen van je! Als optie 1 een mogelijkheid was, dan had ik dit met liefde voor jou in orde gemaakt. Maar dit is gewoonweg niet mogelijk. Heel fijn dat jij laat weten dat de verbinding af en toe wegvalt bij jullie Unlimited abonnementen, want dat is uiteraard niet prettig werken. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat jullie probleemloos van onbeperkt Internet kunnen genieten tot die tijd. In een privébericht voorzie ik jou dan ook met liefde van een voucher code voor 7 dagen Unlimited data, want dit hoeft namelijk niet aangevuld te worden. Normaliter geven wij deze niet weg wanneer iemand een Unlimited abonnement heeft, maar gezien deze uitzonderlijke situatie wil ik dit graag aanbieden. 

Weet dat wij er alles aan proberen te doen om zo snel mogelijk een reactie en actie vanuit VWT te krijgen. Zodra hier een update in volgt, dan krijg jij dat te horen. Ik hoop in ieder geval dat de voucher voor nu een tijdelijke oplossing voor jou biedt en hoor dan ook graag of dit fijn voor jullie werkt. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel die dan vooral. Ik help je daar heel graag mee verder! 💪

Reputatie 1

Goedemiddag @Lisa,

Dank voor de terugkoppeling en de voucher.

Hopelijk zorgt de constante druk vanuit jullie kant dat er actie wordt ondernomen door VWT en er ook verbeteringen door hun worden doorgevoerd, zodat toekomstige klanten van jullie dit bespaart blijft.

Wij wachten af en hopen binnenkort op reactie vanuit VWT.

 

 

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

 

Inmiddels zijn wij weer bijna een maand verder en is er wederom niks gebeurd. Ook is er nog steeds niet duidelijk wanneer wij hier worden aangesloten op glasvezel.

Wij vragen ons toch af wat er überhaupt moet gebeuren voordat wij aangesloten worden ? Is het signaal soms niet duidelijk genoeg bij VWT of T-Mobile dat 8 maanden wachttijd niet normaal is ? Of valt dit binnen de marges bij jullie (hoop van harte dat dit niet het geval is)?

Hopelijk kan iemand hier snel een concrete datum geven. Want als dit zo doorgaat hebben wij in 2022 nog steeds geen actieve verbinding.....

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, we zijn het stadium van excuseren inmiddels wel gepasseerd, want dat voegt denk ik ook niets meer van waarde toe aan jouw situatie, ondanks het feit dat het me wel hoog zit natuurlijk. 

Ik heb contact gezocht met de verantwoordelijke en die legt het wederom neer bij hen. Ik kan me goed voorstellen dat je er inmiddels klaar mee bent na acht maanden onzekerheid, maar ik kan op dit moment niets anders doen dan het blijven vragen/pushen. Het spijt me enorm, dat meen ik echt.

Wat ik wel kan en natuurlijk heel graag wil doen, is jou nieuwe vouchers toesturen zodat je in ieder geval een noodoplossing in handbereik hebt. Ik zal er meteen een aantal toesturen, dan heb je daar ook eventjes geen omkijken meer naar - voor zover het nu helpt dan natuurlijk.

Nogmaals sorry, het verdient niet de schoonheidsprijs laat dat voorop staan, maar ik beloof je dat we er wel echt alles aan doen. Ik houd het elke dag in de gaten en zal je zo nu en dan een korte update geven, geen update is namelijk ook een update.

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Helaas hebben wij na het laatste bericht nog niks vernomen van VWT mbt. een datum om de glasvezel kabel naar binnen te werken. 

Ik vraag me dan ook af wat de reden is dat VWT verzaakt om ook maar iets uit te voeren in deze casus. Kunnen jullie hier wellicht duidelijkheid in geven en dit wederom escaleren bij VWT?

Gezien het verloop ben ik bang dat wij in januari nog steeds geen werkende glasvezel verbinding zullen hebben. Hoop dat het niet zo ver hoeft te komen....

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, op 26 oktober is er een update geplaatst in het uitstaande onderzoek: de operationele afdeling geeft aan dat de VVE nog steeds geen toestemming verleend heeft. We hebben wederom met hetzelfde probleem te maken. Echter, omdat er nu goten geplaatst moeten worden (aldus VWT), dient daar apart toestemming voor te worden gegeven. Kun jij in contact komen met de VVE om dit bij hen na te gaan? Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat hier nog steeds niets over kortgesloten is.

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Na je terugkoppeling contact gehad met de VvE en ook het plaatsingsdocument van 19-10-2020 (!) nogmaals bekeken. 

De VvE had al in januari toestemming gegeven op het voorstel in dit plaatsingsdocument, tevens hebben zij voor de volledigheid contact gehad met VWT en alles zou qua goedkeuring in orde moeten zijn.

Heel apart dat er zo laat in het proces wederom om een goedkeuring wordt gevraagd. Is het niet rendabel genoeg voor VWT om de verbinding hier aan te leggen omdat wij de enige in het complex zijn die een aanvraag voor glasvezel hebben gedaan? En is dat dan genoeg reden om een klant bijna een jaar te laten wachten ?!? 

Maargoed na bijna een jaar wachten kunnen een paar maanden er nog wel boven op. Zal ik maar alvast een verjaardagstaart uitzoeken en deze opsturen naar jullie hoofdkantoor?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @gvloosduinen, heel bijzonder dat wij keer op keer andere signalen ontvangen vanuit de aannemer. Ik vermoed een groot stuk miscommunicatie, zeker geen sprake van onwil. Wanneer de VVE een aanleg goedkeurt, zal het VWT denk ik niet uitmaken wie er al dan niet Glasvezel aangevraagd heeft. Het gaat louter om de toestemming die verleend is.

Wat ik wel opmerkelijk vind, maar daar hebben we het al meermaals over gehad, is dat er nu nog geen schot in de zaak zit - en dat na bijna een jaar is natuurlijk op zijn zachtst gezegd zeer ondermaats. Ik heb nu contact gelegd met de personen en afdelingen die hierin van betekenis kunnen zijn en we hebben aangegeven dat we graag met hen in gesprek gaan om het definitief kort te sluiten. 

Ik verwacht zeer spoedig meer mee te kunnen delen dan dit. Ik beloof je dat ik er bovenop en middenin zit en zal bij een update direct laten weten hoe het ervoor staat!