Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting


Reputatie 1

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

142 reacties

Reputatie 1

Goedenavond @Boris ,

En weer bijna een werkweek verder en nog niks gehoord vanuit jullie of VWT. Dit is echt super voor jullie imago en op het forum continu andere topics dat het net zo slecht gaat en dan soms iemand die na een paar maanden een aansluiting krijgt....beetje krom niet? Wij wachten al bijna anderhalf jaar en het enige wat we elke keer te horen krijgen ja we pakken het op, we zetten het uit etc etc.

Jullie kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen, maar het is toch te gek voor woorden dat een bedrijf als T-mobile Nederland dat pas nog voor 5.1 miljard is verkocht niet eens een simpel draadje naar binnen kan werken ? Waarschijnlijk waren de onderhandelingen voor de overname sneller afgerond dan onze aansluiting..…

Hoop echt van harte snel wat te horen want hele tijd tethering met onze telefoons begint inmiddels ook te frustreren.

 

 

 

 

Hi @alfred.douma,

Thanks voor je bericht! Ik heb het direct nagelopen voor je en zie dat de kwestie momenteel is doorgezet naar de bouwmanager van T-Mobile. Op dit moment wachten we daarbij nog op terugkoppeling van hen. Mijn welgemeende excuses, we houden je op de hoogte! 

@Boris @Jason ,

Alweer 2 weken geen update en geen vooruitgang... Kan ik nog ergens deze zaak escaleren? Er moet toch een afdeling zijn die wel iets voor elkaar kan krijgen...

 

Reputatie 7
Badge +16

@gvloosduinen en @alfred.douma Het wordt nu inderdaad bijna gênant om er nog iets zinnigs over te zeggen. Ik heb het voor de zoveelste keer geëscaleerd en heb de Fiber-afdeling erbij betrokken. Het lijkt al maanden stil te staan, terwijl meermaals alle benodigde documentatie (allang) toegestuurd en geaccordeerd is. Ik snap dat jullie het vertrouwen al een poosje verloren zijn, dus rest mij alleen nog te zeggen dat ik eerlijkwaar er alles aan doe om jullie te helpen. Zodra ik vandaag meer weet, laat ik het direct in dit topic weten.

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

Hoi @Jason 

Dank voor de terugkoppeling. Graag kom ik graag in contact met degene die dit besluit genomen heeft. Er zitten idd platen aan de voorgevel waarin asbest verwerkt is. Er hoeft echter niet in deze platen geboord te worden, er lopen al goten naar de gaten in de plaat waar de coaxkabel doorheen loopt. Dit is zou dus geen belemmering moeten zijn voor de aansluiting. Ook kan er via de zijgevel aangesloten worden. Er zou 8 maanden geleden iemand langskomen om het te beoordelen, maar die persoon is nooit geweest, dus ik begrijp deze mededeling absoluut niet…

Ben benieuwd naar de uitleg.

Reputatie 1

Goedenavond @Jason ,

Hierbij een korte update van uit onze kant. Wat schets onze verbazing, VWT (of hun onderaannemer) heeft contact met ons opgenomen.

Als alles goed gaat wordt de glasvezel op 12 mei naar binnen gebracht. Kunnen jullie nu ook alvast een vervolgafspraak inschieten met Guidion voor het volledig afronden van de installatie? Of wordt dit direct door VWT gedaan gezien wij al heel lang geleden het installatie pakket van jullie hebben ontvangen.

 

Hoor het graag en hoop dat dit hoofdstuk nu daadwerkelijk afgesloten kan worden en jullie hier lessen uit hebben gehaald om het proces voor toekomstige klanten effectiever en efficiënter te laten verlopen, want bijna anderhalf jaar wachten is niet goed te praten bij geen een klant. 

Reputatie 1

Goedenavond,

Helaas nog geen terugkoppeling mogen ontvangen op onze eerdere vraag van twee weken terug. Graag vernemen wij of er na vwt op a.s. donderdag de glasvezel naar binnen heeft gebracht, wij nog contact op dienen te nemen met Guidion voor een installatie afspraak of wordt dit nu direct gedaan ? 

 

Dit omdat het installatie pakket al enkele maanden in de gang staat hier…

Hoor het graag.

Reputatie 7

Hoi @gvloosduinen,

Thanks voor je terugkoppeling en excuses dat er nog geen eerder antwoord is geweest. Ook wij zien terug in ons systeem dat de afspraak met Volker Wessels Telecom een doorgang heeft. Superfijn om te horen dat er nu beweging zit. Voorzichtig geeft dit hoop! De afspraak zal, wanneer VWT de aansluiting gereed heeft gemaakt, worden aangemaakt door de aannemer.  Wil je ons laten weten hoe de afspraak van morgen is verlopen? Ook wij horen het graag! 

Reputatie 1

Goedemiddag @Boris ,

Vanochtend is de glasvezel kabel dan toch echt naar binnen gebracht. De heren gaven inderdaad ook aan dat er een aparte installatie afspraak gemaakt moest worden en dit in de brief van het installatie pakket zou staan. 

Nu staat hier enkel in dat Guidion langs komt op de afgesproken tijd. Maar verder geen nummer / website etc. om een afspraak te maken.

Heb jij voor ons een nummer om een afspraak in te schieten met Guidion ? Dan kunnen we dit hoofdstuk bijna afsluiten en hopelijk snel gebruik maken van vast internet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gvloosduinen,

De monteursafspraken lopen via Guidion.
Het telefoonnummer van Guidion is 088-200 0151

Hopelijk lukt het om snel een afspraak te maken 

Reputatie 1

Hi @Seccie ,

Bedankt voor de informatie. Helaas niet mogelijk om een afspraak te maken omdat T-Mobile nog geen werkorder heeft doorgegeven.

@Boris , zouden jullie een werkorder kunnen doorgeven aan Guidion zodat wij een afspraak kunnen maken ?

Alvast bedankt.

Reputatie 1

Goedenavond,

Hierbij een korte update, na het binnen brengen van de glaskabel hebben wij sinds vandaag een actieve aansluiting.

Het heeft even geduurd, maar wij zijn toch blij dat het nu helemaal is opgelost. 

Reputatie 7

Hi @gvloosduinen,

Wat fijn om te horen dat na, we kunnen hier eerlijk over zijn, een langer lopend circus dan wij liever voor ogen hebben gehad. Dat we je na al deze tijd eindelijk een warm welkom mogen geven, voelt daarom zowel als een afsluiting als een welkom. Op naar een zorgeloze tijd! Mocht er echt onverhoopt iets de kop opsteken, staan wij voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval veel plezier met de snelle verbinding! 

@alfred.douma Het spijt me enorm, ik heb vanuit VWT begrepen dat de vezel volledig dichtgezet is, onder andere wegens problemen met de bouw (en/of asbest). Hierdoor is het vanaf nu enkel nog mogelijk om DSL af te nemen. De exacte reden wordt nog aangeleverd, maar ik moet je na 15 maanden teleurstellen. Ik heb verzocht aan onze Fiber-collega's of je nog kan worden ingelicht over de specifieke reden, vooral omdat een halfbakken mededeling in dit topic niet heel chique is.

Hoi @Jason 

Dank voor de terugkoppeling. Graag kom ik graag in contact met degene die dit besluit genomen heeft. Er zitten idd platen aan de voorgevel waarin asbest verwerkt is. Er hoeft echter niet in deze platen geboord te worden, er lopen al goten naar de gaten in de plaat waar de coaxkabel doorheen loopt. Dit is zou dus geen belemmering moeten zijn voor de aansluiting. Ook kan er via de zijgevel aangesloten worden. Er zou 8 maanden geleden iemand langskomen om het te beoordelen, maar die persoon is nooit geweest, dus ik begrijp deze mededeling absoluut niet…

Ben benieuwd naar de uitleg.

Hoi @Jason,

Is er nog aanvullende info? Voor zover ik weet gaat VWT namelijk alleen over het leggen van de kabel in de grond. Die kabels kunnen zij gewoon leggen. Graafwerk is voor 99% op eigen terrein van de vve en daar is toestemming voor... 

Een onderaannemer gaat over de kabel vanaf de grond het huis in, waarbij boren in Asbest niet nodig is. Ik begrijp nig steeds niet waarom er geen aansluiting mogelijk is. Ik wil graag op korte termijn meer info. Jammer dat het glasvezel netwerk van KPN hier nog niet gereed is, want ik zou graag overstappen. Gelukkig zijn de eerste contracten tussen kpn en de gemeente al getekend. Zou goed zijn als er wat concurrentie komt op het gebied van glasvezel, dan is er wellicht weer wat meer aandacht voor service...

Als er asbest in die platen zit mag er niet aan gewerkt worden, als er namelijk tijdens de werkzaamheden platen beschadigd worden om wat voor reden dan ook heeft de aannemer een uitdaging,

Dus ik begrijp de beslissing wel, denk dat KPN er ook geen glas naar binnen legt, heb je 2x niks op het einde.

Is gewoon zaak dat die meuk van het pand af gaat en er fatsoenlijke bekleding tegenaan gaat, zal toch op termijn er af moeten, asbest mag niet open en bloot aanwezig zijn op en in panden.

Als er asbest in die platen zit mag er niet aan gewerkt worden, als er namelijk tijdens de werkzaamheden platen beschadigd worden om wat voor reden dan ook heeft de aannemer een uitdaging,

Dus ik begrijp de beslissing wel, denk dat KPN er ook geen glas naar binnen legt, heb je 2x niks op het einde.

Is gewoon zaak dat die meuk van het pand af gaat en er fatsoenlijke bekleding tegenaan gaat, zal toch op termijn er af moeten, asbest mag niet open en bloot aanwezig zijn op en in panden.

@Doornekamp33 Klopt en dat begrijp ik ook. De platen zitten echter maar aan 1 kant van het pand, er kan dus ook via een andere kant een kabel getrokken worden. Bovendien hoeft er niet in de platen geboord te worden. Er loopt nl al een coax kabel doorheen en er is nog ruimte voor een glasvezel kabeltje. Maar dat is niet het belangrijkste punt.

Er is in het verleden beloofd dat er een aannemer zou komen kijken om de mogelijkheden in kaart te brengen. Deze toezegging is 7-8 maanden en vele telefoontjes na de aanvraag gedaan door T-Mobile. Deze persoon is nooit langsgekomen en vervolgens geeft een andere partij die hier (hoewel zij de hoofdaannemer zijn) initieel niets mee te maken heeft, aan dat het niet mogelijk is. 

Het is gewoon frustrerend dat t-mobile keer op keer de afspraken niet nakomt en geen terugkoppeling geeft. Een jaar geleden zijn er meerdere dagen na elkaar verkoopteams voor glasvezel bij ons in het complex geweest en ik begin gewoon te vermoeden dat er te weinig verkocht is om het rendabel te maken om ons pand aan te sluiten. Ook dat kan ik begrijpen, maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Kom dan niet na 14-15 maanden met het excuus dat VWT niet wil aansluiten. Nogmaals, zij zijn voor zover ik weet voor de grondkabels. En in de grond zit geen asbest, dus die kabel kan gewoon tot aan het pand worden doorgetrokken. Zelf ken ik ook nog wel een specialist de de glasvezelkabels tot in de woning kan doortrekken, lassen en het aansluitpunt kan maken, maar zonder een magenta kabel bij de kabelgoot buiten is dat niet mogelijk.

 

Je gaat om 1 feit heen, de aannemer legt de glasvezel van A tot Z aan als men in een pand niet kan aansluiten door asbest gaan ze ook niet op de eigen grond graven, en zelf aan (laten) sluiten zit er ook niet in.

@Jason @Boris,

Online zie ik dat glasvezel weer "beschikbaar" is op mijn adres, nadat dit een tijd via de postcode check niet zo was. Betekent dat, dat mijn adres nu binnenkort wel kan worden aangesloten? 

Ben erg benieuwd. Zie trouwens mijn bestaande openstaande order niet meer terug, allen de mogelijkheid om tegen een hogere prijs te bestellen. Neem aan dat ik (mits er geleverd kan worden) de aansluiting kan krijgen tegen de originele voorwaarden.

Hoor graag jullie reactie.

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, dit klopt als een bus! Echt super fijn dat dit (weer) mogelijk is op jouw adres. De eerste mogelijke opleverdatum zal rond eind juli zijn. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en jouw eerdere order staat nog netjes in ons systeem, dus jij hoeft je hier geen zorgen over te maken. We pakken dan ook de aanvraag op de oude Glasvezel order van januari 2021 op. Er zal contact opgenomen worden vanuit VWT. Weet jij zo voldoende? 😁

Hi @alfred.douma, dit klopt als een bus! Echt super fijn dat dit (weer) mogelijk is op jouw adres. De eerste mogelijke opleverdatum zal rond eind juli zijn. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en jouw eerdere order staat nog netjes in ons systeem, dus jij hoeft je hier geen zorgen over te maken. We pakken dan ook de aanvraag op de oude Glasvezel order van januari 2021 op. Er zal contact opgenomen worden vanuit VWT. Weet jij zo voldoende? 😁

@Lisa 

Goed nieuws! Ik hoop dat het deze keer gaat lukken! Dank je.

Reputatie 7

Yeah, ik ook @alfred.douma! Houd je ons hier op de hoogte? 💪

Yeah, ik ook @alfred.douma! Houd je ons hier op de hoogte? 💪

@Lisa,

Heb jij enig idee over de termijn waarbinnen contact opgenomen gaat worden? Heb de afgelopen 2 weken nog niets gehoord...

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik heb direct één van mijn collega's aan zijn mouw getrokken en gevraagd of hij hier een update over kan geven! Zodra ik een reactie ontvang, dan laat ik je dat weten. Thanks voor het aangeven!

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik wil je graag laten weten dat ik een update heb gekregen van mijn collega! Mijn collega heeft geprobeerd jou net ook te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Ik geef je dan ook via deze weg meer duidelijkheid. Je dient nog even geduld te hebben, want er moet nog een kabel worden gelegd door VWT. Daarna zal VWT contact met jou gaan opnemen voor de verdere afhandeling. Er wordt dus nog zeker contact met je opgenomen! 

 

Hi @alfred.douma, ik wil je graag laten weten dat ik een update heb gekregen van mijn collega! Mijn collega heeft geprobeerd jou net ook te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Ik geef je dan ook via deze weg meer duidelijkheid. Je dient nog even geduld te hebben, want er moet nog een kabel worden gelegd door VWT. Daarna zal VWT contact met jou gaan opnemen voor de verdere afhandeling. Er wordt dus nog zeker contact met je opgenomen! 

 

Hoi @Lisa ,

Er zijn weer 2 weken voorbij zonder enig bericht... Nog iets van een update vanuit VWT? Het is nu op een week na een 1,5 jaar na mijn bestelling.