Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting


Reputatie 1

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

142 reacties

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik heb meteen gevraagd aan mijn collega of er iets nieuws bekend is! Je hoort weer van me, zodra ik een reactie heb gekregen. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Ik wil je laten weten dat ik nog in afwachting ben van een reactie. Hopelijk krijg ik snel iets door en/of nemen mijn collega's weer contact met jou op om je meer duidelijkheid te geven. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, mijn collega heeft laten weten dat jouw case wekelijks wordt meegenomen in de meeting met VWT. Het wachten is op het doortrekken van de kabel, daar zit op specifiek dit adres nog een technische belemmering. Weet in elk geval dat het volop de aandacht heeft en dat ook mijn collega's jouw geduld enorm waarderen. 

Hi @alfred.douma, mijn collega heeft laten weten dat jouw case wekelijks wordt meegenomen in de meeting met VWT. Het wachten is op het doortrekken van de kabel, daar zit op specifiek dit adres nog een technische belemmering. Weet in elk geval dat het volop de aandacht heeft en dat ook mijn collega's jouw geduld enorm waarderen. 

Hoi @Lisa ,

Sinds ik een maand geleden jouw collega heb gesproken nog weinig nieuws gehoord, ben erg benieuwd naar de voortgang...

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, volkomen terecht dat je dit aanstipt! Ik heb opnieuw gevraagd of er al meer nieuws is en of ze jou maandelijks op de hoogte kunnen brengen met updates aan de hand van de meetings die ze hebben. Zo hoef je er niet telkens zelf achteraan. Ik hoop dat ze jou hierbij kunnen helpen en dat ze jou zo elke maand kort kunnen laten weten wat op dat moment de status is. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, ik ben heel blij dat mijn collega jou deze ochtend nog kon bellen met een update! Hopelijk ben je zo weer wat meer op de hoogte gebracht. Weet dat je hier te allen tijde kunt aankloppen. 

Hi @alfred.douma, ik ben heel blij dat mijn collega jou deze ochtend nog kon bellen met een update! Hopelijk ben je zo weer wat meer op de hoogte gebracht. Weet dat je hier te allen tijde kunt aankloppen. 

Hoi @Lisa ,

De update van 14 dagen geleden was dat VWT de kabel zou gaan aanleggen tot aan het huis. Helaas is het sinds die tijd weer stil. Enig idee wanneer VWT aan het werk gaat?

Reputatie 7
Badge +8

@alfred.douma De laatste update is dat ze zijn nog bezig met werkzaamheden om de glasvezel klaar te maken naar de gevel toe. De order loopt door, maar er zit een vertraging op. Ik heb ook gelijk navraag gedaan bij onze technische dienst. Hopelijk kunnen we je ook snel meer vertellen over de voortgang!

@alfred.douma De laatste update is dat ze zijn nog bezig met werkzaamheden om de glasvezel klaar te maken naar de gevel toe. De order loopt door, maar er zit een vertraging op. Ik heb ook gelijk navraag gedaan bij onze technische dienst. Hopelijk kunnen we je ook snel meer vertellen over de voortgang!

Hoi @Demi ,

Wij zijn inmiddels weer 3 weken verder zonder nieuws... Hopelijk nog goed nieuws voor het nieuwe jaar. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, omdat ik ook niets liever wil dan dat je met goed nieuws het nieuwe jaar in gaat, heb ik opnieuw een status opgevraagd bij mijn collega's! Ik vermoed dat ze opnieuw aangeven dat ze er vanzelf op terugkomen als er iets nieuws te melden is, maar ik dubbelcheck graag of ik toch iets voor je kan lospeuteren. 

Reputatie 7

Hi @alfred.douma, allereerst: de beste wensen! Mijn collega heeft aangegeven dat we momenteel geen concrete update voor je hebben, sorry. VWT is zoals @Demi al aangaf nog steeds bezig met werkzaamheden om de Glasvezel klaar te maken naar de gevel van jou toe. Omdat deze order op de agenda staat voor een wekelijks overleg bij VWT, doen mijn collega's daar geen individuele navraag meer voor. Ik hoop dan ook dat er in dit nieuwe jaar vanuit de kant van VWT snel meer nieuws volgt. 

Hi @alfred.douma, allereerst: de beste wensen! Mijn collega heeft aangegeven dat we momenteel geen concrete update voor je hebben, sorry. VWT is zoals @Demi al aangaf nog steeds bezig met werkzaamheden om de Glasvezel klaar te maken naar de gevel van jou toe. Omdat deze order op de agenda staat voor een wekelijks overleg bij VWT, doen mijn collega's daar geen individuele navraag meer voor. Ik hoop dan ook dat er in dit nieuwe jaar vanuit de kant van VWT snel meer nieuws volgt. 

@Demi @Boris @Lisa ,

Ben een beetje teleurgesteld dat ik geen verjaardagskaartje ontvangen heb voor mijn bestelling... die is namelijk zondag 2 jaar geworden…

Het is dat ik graag glasvezel wil en dat er geen andere aanbieder is op dit moment... maar geef toe, op dit moment begint de wachttijd wel een beetje belachelijk te worden. De geleverde apparatuur staat hier inmiddels ook al bijna 2 jaar klaar, volgens mij kunnen jullie binnenkort nieuwe hardware sturen omdat deze inmiddels verouderd is…

Zou nu toch wel een keer een definitieve aansluit/installatiedatum willen ontvangen. Je verschuilen achter "het ligt bij VWT" kan echt niet meer…

Ook betaal ik nu al 2 jaar meer dan wat ik voor de glasvezel aansluiting zou betalen, krijg ik daar ook nog compensatie voor?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@alfred.douma Het is dat je er zelf nog de humor van kan inzien, ten dele. Ik schaam me oprecht voor het uitblijven van enige progressie. Volgens mij zijn wij hierin samen destijds het gevecht aangegaan. Een definitieve aansluitdatum is wel het allerminste dat je hoort te hebben ontvangen na ruim twee jaar tijd. Ik heb onze Fiber-afdeling eens aan de mouw getrokken om hier echt een concrete update in te geven, sorry voor de nalatigheid. Wat betreft een compensatie: je betaalt nu rond de € 40 op het DSL-abonnement. Voor Glas zou je op € 45 zitten gedurende het eerste halfjaar (daarna verdwijnt de pakketkorting op TV). Dit verschil van € 5 wil ik voor een volledig jaar vergoeden, of beter gezegd: zodra Glas eindelijk geleverd wordt, vergoed ik de eerste twee volledige maanden voor je aan de Glasvezel-kant. Dat zal dan € 90 zijn. Dat heb je na alle opstartproblemen mijns inziens wel verdiend. Hier komen we later op terug.

@alfred.douma Het is dat je er zelf nog de humor van kan inzien, ten dele. Ik schaam me oprecht voor het uitblijven van enige progressie. Volgens mij zijn wij hierin samen destijds het gevecht aangegaan. Een definitieve aansluitdatum is wel het allerminste dat je hoort te hebben ontvangen na ruim twee jaar tijd. Ik heb onze Fiber-afdeling eens aan de mouw getrokken om hier echt een concrete update in te geven, sorry voor de nalatigheid. Wat betreft een compensatie: je betaalt nu rond de € 40 op het DSL-abonnement. Voor Glas zou je op € 45 zitten gedurende het eerste halfjaar (daarna verdwijnt de pakketkorting op TV). Dit verschil van € 5 wil ik voor een volledig jaar vergoeden, of beter gezegd: zodra Glas eindelijk geleverd wordt, vergoed ik de eerste twee volledige maanden voor je aan de Glasvezel-kant. Dat zal dan € 90 zijn. Dat heb je na alle opstartproblemen mijns inziens wel verdiend. Hier komen we later op terug.

 

@Jason @Boris

Ik ben sprakeloos… Vandaag blijkt mijn bestelling geannuleerd te zijn, geen telefoontje, geen uitleg, helemaal niets.

Na de vele uren die ik de afgelopen 2 jaar met jullie “Klantenservice” heb gebeld, de uren die ik gestoken heb in dit forum, alle keren dat mij beloofd is dat alles goed komt, alle keren dat er beloofd is dat ik op de hoogte gehouden wordt, alle keren dat er beloofd is dat er iemand langs komt om de zaken hier te bekijken of dat ik zal worden teruggebeld. Ik voel mij als klant (sinds 2013) erg gewaardeerd... niet dus.

Aangezien ik 19 maanden geleden alles aan mijn kant al had omgezet naar de nieuwe accountgegevens (TV anywhere en T mobile TV) omdat de installatie toch snel zou komen, ben ik na de annulering ook al mijn cloudopnamen kwijt en kan ik alle devices weer opnieuw instellen. Fijn…

Wat ik nu allemaal misloop:

De nieuwe deal zou ik voor hetzelfde geld 10 x zo snel internet krijgen met nog 6 maanden 15 euro korting + cloud opnemen extra voor hetzelfde geld (€ 45,00). Ik had mij namelijk ingeschreven met de aanbieding onbeperkt mobiel internet + snelste internet leverbaar voor € 50,- per maand. 

NB. Tot een paar maanden geleden betaalde ik trouwens geen €40,-, omdat ik nog een ontvanger had in mijn huidige abonnement totdat T-Mobile tv stabiel werkte, toen heb ik deze opgezegd. Dus een maand of 16 €5 euro teveel betaald, aangezien de ontvanger in het nieuwe abonnement gratis was. Het voordeel dat ik nu misloop incl. te veel gemaakte kosten ligt al rond de € 170 + alle uren in contactmomenten enz. 

Op het hoogtepunt had ik in mijn huishouden 4 mobiele aansluitingen, Internet en TV bij T-Mobile. In de afgelopen periode al 2 abonnementen overgezet naar een andere provider en ik sluit niet uit dat er binnenkort meer wordt overgesloten naar een andere provider. Jammer, want ik was altijd erg tevreden over jullie.

Ik ben boos op en teleurgesteld in T-Mobile en ik ben benieuwd of jullie mij nog op een of andere manier gaan compenseren.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @alfred.douma, er is jammer genoeg asbest geconstateerd door Primevest. Dat is in alle gevallen een directe no-go en daarmee wordt meteen de order afgebroken - daar hebben wij spijtig genoeg 0 zeggenschap in en zou eerlijk gezegd ook zeker niet verstandig zijn. Er zijn blijkbaar meer panden in jouw omgeving die om deze redenen niet kunnen worden opgeleverd op Glasvezel. Ik betreur de situatie en vind het bizar hoe dit gelopen is in die twee jaar, maar kan er niets tegenin brengen, sorry.

Ik hoop dan ook dat jouw complex snel asbestvrij gemaakt wordt en dat jullie er allemaal gezond uit komen!

Hoi @alfred.douma, er is jammer genoeg asbest geconstateerd door Primevest. Dat is in alle gevallen een directe no-go en daarmee wordt meteen de order afgebroken - daar hebben wij spijtig genoeg 0 zeggenschap in en zou eerlijk gezegd ook zeker niet verstandig zijn. Er zijn blijkbaar meer panden in jouw omgeving die om deze redenen niet kunnen worden opgeleverd op Glasvezel. Ik betreur de situatie en vind het bizar hoe dit gelopen is in die twee jaar, maar kan er niets tegenin brengen, sorry.

Ik hoop dan ook dat jouw complex snel asbestvrij gemaakt wordt en dat jullie er allemaal gezond uit komen!

Beste @Jason ,

Het spijt mij om te zeggen, maar deze reden is onzin. Bij de aanvraag is in de toestemming van de vve idd aangegeven dat er asbest in de gevelplaten zit. Daar is ( in maart/april 2021) contact over geweest omdat dit dunne gevelplaten betreft waarin niet geboord hoeft te worden. Er zitten al gaten in waardoor nu de tv kabel getrokken is. Bovendien kan er ook door andere muren in het huis een glasvezelkabel getrokken worden. Hiervoor zou iemand langskomen om te kijken. Dit is echter tot op de dag van vandaag nooit gebeurd. Dus dat dit nu de reden is vind ik erg raar, want dan hadden jullie de order ook in 2021 al kunnen annuleren. Ik vermoed steeds meer dat het te duur is om alleen ons huis aan te sluiten op dit moment...

Maar waar ik het meest verbaasd door ben is dat jullie na al die tijd niet eens even het fatsoen hebben mij te bellen om dit uit te leggen of mede te delen. Ik moet dit weer zelf ondervinden en hier weer zelf achteraan en 0 compensatie oid van jullie kant.

Sorry, service en communicatie is echt ondermaats…

 

Reputatie 7
Badge +9

@alfred.douma de aanvraag is afgekeurd door de VvE in samenwerking met PV en VWT. Het is levensbedreigend voor de mensen die de werkzaamheden uitvoeren. Jason benoemd het al hierboven, ook ik vind het een vervelende situatie, we kunnen dit gewoon niet doen.