Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting

Reputatie 1

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

icon

Beste antwoord door Jason 2 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

118 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, momenteel ben ik nog in afwachting van een reactie van mijn collega's! Ik heb nogmaals een reminder gestuurd, dus ik hoop dat ik snel een reactie krijg. Ik zit er bovenop, dus je hoort echt meteen van me als ik een terugkoppeling heb ontvangen. 

Reputatie 1

Goedenavond @Jason ,

Dank voor het uitzetten van de eerdere escalatie. Wij zijn inderdaad gecontacteerd door de projectleider van VWT en hebben na overleg met onze VVE nogmaals de goedkeuring doorgestuurd. Ditmaal digitaal on zo te voorkomen dat er niks zoek raakt in de post e.d.

Hopelijk zal het nu een stuk soepeler lopen en kan deze tot nu toe slechte klant ervaring omgebogen worden in een positieve ervaring.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, dit klopt als een bus! Echt super fijn dat dit (weer) mogelijk is op jouw adres. De eerste mogelijke opleverdatum zal rond eind juli zijn. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en jouw eerdere order staat nog netjes in ons systeem, dus jij hoeft je hier geen zorgen over te maken. We pakken dan ook de aanvraag op de oude Glasvezel order van januari 2021 op. Er zal contact opgenomen worden vanuit VWT. Weet jij zo voldoende? 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hi@alfred.douma, jeetje - dit duurt wel erg lang zeg! Dankjewel dat je dit hier doorgeeft. Ik heb de collega in kwestie meteen deze update doorgegeven en ben een kijkje gaan nemen achter de schermen. Hierin zie ik dat we inderdaad nog wachten op een antwoord van VWT en dat dit antwoord deze week wordt verwacht. Hopelijk gaan ze na mijn bericht van deze ochtend opnieuw een reminder sturen, want ik wil dat VWT zo snel mogelijk bij jou op de stoep staat. 

Reputatie 1

Goedenavond @Jason , 

Dank voor de moeite en het doorzetten. 
Wij wachten de terugkoppeling van VWT af. 

Hi @alfred.douma, dit klopt als een bus! Echt super fijn dat dit (weer) mogelijk is op jouw adres. De eerste mogelijke opleverdatum zal rond eind juli zijn. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en jouw eerdere order staat nog netjes in ons systeem, dus jij hoeft je hier geen zorgen over te maken. We pakken dan ook de aanvraag op de oude Glasvezel order van januari 2021 op. Er zal contact opgenomen worden vanuit VWT. Weet jij zo voldoende? 😁

@Lisa 

Goed nieuws! Ik hoop dat het deze keer gaat lukken! Dank je.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik wil je heel graag nog laten weten dat mijn collega gisteren een meeting heeft gehad met VWT waarbij ook jouw order is meegenomen! Ik verwacht dan ook dat VWT snel met een reactie gaat komen. We stellen jouw geduld enorm op prijs! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Ik wil je graag voorzien van een status update. Voor het weekend heb ik nogmaals aandacht gevraagd voor jouw case en mijn collega heeft toen opnieuw aan de mouw getrokken bij Volker Wessels Telecom. Vandaag wil ik je laten weten dat VWT heeft aangegeven opnieuw bij jou te gaan kijken en contact hierover op te nemen met je. Laat jij het hier weten als er contact is opgenomen en ze zijn langsgekomen? Ik hoop dat je na deze afspraak snel meer duidelijkheid krijgt! 🤞

Reputatie 1

Goedemiddag @Lisa,

Dank voor de terugkoppeling en de voucher.

Hopelijk zorgt de constante druk vanuit jullie kant dat er actie wordt ondernomen door VWT en er ook verbeteringen door hun worden doorgevoerd, zodat toekomstige klanten van jullie dit bespaart blijft.

Wij wachten af en hopen binnenkort op reactie vanuit VWT.

Reputatie 1

Goedemorgen @Jason ,

Dank voor de update.

Inmiddels zijn wij gebeld door VWT en komen zij op 19 juli de schouw uitvoeren. Hopelijk gaat het hierna een stuk sneller en zijn wij snel aangesloten op glas. 

Reputatie 1

Goedenavond,

Hierbij een korte update, na het binnen brengen van de glaskabel hebben wij sinds vandaag een actieve aansluiting.

Het heeft even geduurd, maar wij zijn toch blij dat het nu helemaal is opgelost. 

@gvloosduinen, heeft u inmiddels een aansluiting? Helaas is jouw verhaal bekend. Mijn bestelling wordt over 4 nachtjes slapen 1 jaar.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @alfred.douma ,

Thanks voor je terugkoppeling! Een goed leermoment voor ons, waarvoor mijn excuses. Momenteel is het nog wachten op de leverancier. We houden je op de hoogte van de situatie. Mocht er een nieuwe update mogelijk zijn, laten we het weten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gvloosduinen,

Wat fijn om te horen dat na, we kunnen hier eerlijk over zijn, een langer lopend circus dan wij liever voor ogen hebben gehad. Dat we je na al deze tijd eindelijk een warm welkom mogen geven, voelt daarom zowel als een afsluiting als een welkom. Op naar een zorgeloze tijd! Mocht er echt onverhoopt iets de kop opsteken, staan wij voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval veel plezier met de snelle verbinding! 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @gvloosduinen, dat is goed om te horen, eindelijk zijn er serieuze stappen gemaakt: ben blij dat VWT onze boodschap overgenomen heeft en dat er op 19 juli geschouwd wordt. Houd me op de hoogte alsjeblieft en als ik iets kan doen aan mijn kant, let me know!

Reputatie 6
Badge +6

@alfred.douma Zo te zien wachten wij momenteel ook nog op een terugkoppeling vanuit VWT, gezien de installatie nog steeds op on hold staat vanuit VWT. Uit de navraag vanuit ons Fiber team komt het volgende naar voren: 

Voor nu kunnen we niks anders dan het uitwachten van bouwvak, waardoor ook deze order pas zal worden hervat na datum verwachting 14-08-2022 ODF Primevest. 25 juli t/m 14 aug worden er geen HAS-afspraken gepland vanuit VWT in Ijsselmonde, Kralingen, en Eindhoven. In Den Haag gaan ze met een kleine ploeg door. We hebben ook nog geen enige reactie ontvangen op navraag welke is uitgezet op 12-07.

Dit is alle info die ik momenteel voor je heb. Weet je voor nu voldoende?

Reputatie 1

Hi @Jason ,

Klopt, dit hebben wij ook teruggekoppeld gekregen van VWT. Wij hebben hen daarnaast ook gevraagd voor de juiste documentatie zodat wij dit kunnen oppakken met onze VVE. 

Wordt vervolgd.

Ik woon ook in dezelfde streek. Na dit allemaal gelezen te hebben, ga ik per direct mijn aanvraag bij T-Mobile stoppen. Ik zou ook gaan klagen omdat ik nu al 2 maanden niets heb vernomen van T-Mobile. Maar zo te zien het heeft ook geen zin. Omdat we thuis 3 unlimeted abonnement hebben, was voordelig om voor T-Mobile te kiezen. Ik ga alle abonnementen overzetten naar Vodafone/Ziggo combinatie. Het zal mij hoop ellende besparen.

Reputatie 7
Badge +13

Nog geen nieuws vanuit VWT: ik houd je op de hoogte! @gvloosduinen 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @gvloosduinen,

Nogmaals bedankt voor de opheldering! Ik zie dat mijn collega Demi direct om opheldering heeft gevraagd, waardoor ik goede hoop heb dat dit in een versneld proces terechtkomt. Uiteraard houden we je op de hoogte! 

T-Mobile Thuis heeft een slechte klantenservice, kan amper topics openen ook nog

Reputatie 7
Badge +13

@alfred.douma Ik begreep van onze Fiber-afdeling dat alles besproken was en dat er vervolgacties ondernomen werden; ik verzoek nogmaals om contact met je op te nemen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @gvloosduinen, heel goed dat jij dit aangeeft! Ik heb meteen een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat wij inderdaad nog wachten op een reactie vanuit VWT. Ik heb een collega hiervoor aan de mouw getrokken, met de vraag hoe lang dit nou zou kunnen duren. Aangezien het momenteel de Bouwvak is, kan dit jammer genoeg nog even op zich laten wachten. Weet dat wij deze week weer een reminder die kant uitsturen, zodat dit zo snel mogelijk aan hun kant wordt opgepakt. 

Hele goede en terechte opmerkingen van je! Als optie 1 een mogelijkheid was, dan had ik dit met liefde voor jou in orde gemaakt. Maar dit is gewoonweg niet mogelijk. Heel fijn dat jij laat weten dat de verbinding af en toe wegvalt bij jullie Unlimited abonnementen, want dat is uiteraard niet prettig werken. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat jullie probleemloos van onbeperkt Internet kunnen genieten tot die tijd. In een privébericht voorzie ik jou dan ook met liefde van een voucher code voor 7 dagen Unlimited data, want dit hoeft namelijk niet aangevuld te worden. Normaliter geven wij deze niet weg wanneer iemand een Unlimited abonnement heeft, maar gezien deze uitzonderlijke situatie wil ik dit graag aanbieden. 

Weet dat wij er alles aan proberen te doen om zo snel mogelijk een reactie en actie vanuit VWT te krijgen. Zodra hier een update in volgt, dan krijg jij dat te horen. Ik hoop in ieder geval dat de voucher voor nu een tijdelijke oplossing voor jou biedt en hoor dan ook graag of dit fijn voor jullie werkt. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel die dan vooral. Ik help je daar heel graag mee verder! 💪

Reputatie 1

Goedemiddag @Boris ,

Vanochtend is de glasvezel kabel dan toch echt naar binnen gebracht. De heren gaven inderdaad ook aan dat er een aparte installatie afspraak gemaakt moest worden en dit in de brief van het installatie pakket zou staan. 

Nu staat hier enkel in dat Guidion langs komt op de afgesproken tijd. Maar verder geen nummer / website etc. om een afspraak te maken.

Heb jij voor ons een nummer om een afspraak in te schieten met Guidion ? Dan kunnen we dit hoofdstuk bijna afsluiten en hopelijk snel gebruik maken van vast internet.

Reputatie 1

@alfred.douma ,

Helaas hebben wij tot op heden ook nog geen aansluiting en wachten wij dus ook al langer dan 1 jaar.

Wij dachten dat alles nu in een stroom versnelling zou komen, maar alweer bleek men niet de goedkeuring van onze VvE te hebben. Dit terwijl deze op verzoek van T-Mobile en VWT nogmaals is verzonden per e-mail.…

Nu is de goedkeuring dus nogmaals verzonden per e-mail en hopen we dat het goed komt. Maar kijkende naar de ervaringen in het verleden heb ik er weinig vertrouwen meer in.

U heeft gelukkig nog vast internet, wij zitten al langer dan een jaar enkel te tetheren met onze unlimited abbonementen. Omdat we dus dachten dat t mobile de aansluiting binnen een normaal tijdsbestek kon realiseren. Toen bleek dat dit niet zo was, konden wij ook geen aansluiting meer krijgen via het adsl netwerk…

We gaan het zien en hopelijk hebben wij beide binnenkort een actieve aansluiting.

@Jason , heb jij voor ons wellicht ook een status update ? Wij zijn heel benieuwd of de VvE goedkeuring nu wel goed is ontvangen door T-Mobile / VWT en zo ja, wanneer de aansluiting wordt gerealiseerd.

Reageer