[Info] Vertraging installatiepakketten

  • 8 December 2020
  • 24 reacties
  • 3598 Bekeken
[Info] Vertraging installatiepakketten
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all, we zien een aantal meldingen over installatiepakketten die te laat bezorgd worden. Op het moment dat je een Track & Trace hebt ontvangen ligt het pakket bij Post NL en kunnen wij, hoe graag we ook zouden willen, geen invloed uitoefenen op de bezorging.

Zoals jullie vast niet ontgaan is heeft PostNL het op het moment erg druk waardoor pakketten vertraagd bezorgd kunnen worden. We hebben zelf al maatregelen genomen en versturen de pakketten twee weken van te voren in plaats van een week maar we zien dat het in sommige gevallen toch nog mis gaat.
 

Hoe zit het nu met de afspraak met de monteur?

Er zijn drie verschillende situaties:

  1. Je hebt nog geen afspraak met een monteur - Zodra je de e-mail vanuit onze monteursdienst Guidion hebt ontvangen kan je zelf een afspraak inplannen.
  1. Je hebt een afspraak met de monteur in de toekomst maar het pakket lijkt niet op tijd binnen te komen - Als het meer dan 48 uur vóór de afspraak is, dan kan je gemakkelijk een andere datum kiezen via de e-mail van de afspraakbevestiging die je eerder hebt ontvangen. Is het korter dan 48 uur voor de afspraak? Neem dan even telefonisch contact op met Guidion via 088 200 0151, dan plannen ze direct een nieuwe afspraak met je in.
  1. Je had een afspraak in het verleden waarbij het pakket niet op tijd is bezorgd. In dat geval is de afspraak met de monteur geannuleerd en heeft onze monteursdienst een nieuwe opdracht nodig. Plaats dan even een bericht in dit topic en zorg dat je klantnummer is ingevuld bij je profiel, dan zorgen wij voor een nieuwe afspraak!

24 reacties

Goedemorgen,

Wij hebben het installatiepakket nog steeds niet ontvangen.

Op 1 december zou de monteur langskomen om het glasvezel modem te installeren. Op 30 november hebben wij de klantenservice gebeld omdat we nog niks hadden gehoord dat het installatiepakket verzonden zou zijn. Er werd gezegd dat het op 27 november verzonden zou zijn en wij dit 1 december zouden ontvangen. De installatie hebben wij toen verzet naar 4 december omdat de monteur 1 december al vroeg zou komen en dan het pakket er nog niet zou zijn.

Dinsdag 1 december hebben wij nogmaals contact gehad met de klantenservice en zou er uitgezocht worden wat er mis was gegaan. Hierover zouden wij woensdag 2 december teruggebeld worden maar er is tot op heden geen contact met ons opgenomen. Aangezien wij nog niks wisten wanneer het pakket bij ons zou aankomen hebben wij de afspraak met de monteur wederom verzet ditmaal naar vrijdag 11 december.

We hebben op vrijdag 4 december nogmaals contact gehad met de klantenservice maar daar was nog niks bekend. Wel hebben we vrijdag 4 december een track en trace link ontvangen maar daar staat dat het pakket nog niet bij PostNL is en het verwachte bezorg moment wordt telkens verplaatst. Vrijdag 11 december komt steeds dichterbij en wij weten nog steeds niet of het installatiepakket er dan zal zijn.

Ondertussen hebben wij al ruim 3 uur gebeld met de klantenservice/Guidion inclusief wachten en zijn wij hier niks mee opgeschoten. Hopelijk kunnen wij via deze weg wat meer duidelijkheid krijgen.

Als wij morgenavond nog geen duidelijkheid hebben gaan wij wederom de afspraak verplaatsen. Mocht er helemaal geen reactie of duidelijkheid komen dan gaan wij de bestelling annuleren en gaan wij de opzegging bij onze huidige provider terugdraaien.

Met vriendelijke groet,

Desiree 

Hartelijk dank voor dit nieuwe topic, @Brian !

@Brian 

Beste Brian,

Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie. Helaas kunnen wij hier weinig mee. Het is een algemeen standaard bericht, maar buiten dat er geen oplossing geboden wordt, wordt er ook niet ingegaan op de enorme slechte communicatie vanuit T-mobile.

 

Er zijn mega lange wachttijden aan de telefoon. In totaal heb ik circa +3 uur met T-mobile gebeld, waarvan ik hooguit 30 minuten daadwerkelijk gesproken heb met personen. Daarnaast zijn er meerdere keren loze toezeggingen gedaan en beloftes niet nagekomen (tot 2x toe belofte gedaan om terug te bellen, ik wacht nog steeds).

PostNL kampt zeker met drukte, maar de problemen met levering lijken toch echt bij T-mobile vandaan te komen. Andere pakketten via PostNL komen namelijk wel aan, met hooguit een paar dagen vertraging. PostNL geeft ook nog steeds aan ‘zending niet ontvangen’.
 

Inmiddels wachten wij al drie weken op het pakket en hebben wij al 3x de afspraak met de monteurs moeten verzetten (waar wij dus vrij voor moeten nemen steeds).

 

Internet is noodzakelijk om thuis te kunnen werken dus ‘afwachten’ is geen optie. Wij hebben bewust een maand langer ons andere abonnement bij Ziggo laten doorlopen omdat we begrip hebben voor een paar dagen vertraging, inmiddels is die periode bijna voorbij.

 

Graag kom ik morgen in contact met iemand. Communiceren via een openbare community vinden wij ook niet prettig, helaas lopen we overal vast.

Het lijkt mij redelijk als wij met spoed een nieuw pakket toegezonden krijgen. 
 

Als jullie niets kunnen betekenen ontvang ik graag een mailadres waarop ik het abonnement officieel kan annuleren. Ik ga er vanuit dat jullie er begrip voor hebben na uren in de wacht te hebben gestaan dat weer bellen geen optie meer is. 

 

Mvg,

Desiree

 

 

 

Hi!

 

my client number is: WJW13182

My installation package will arrive this evening, and I cancelled the appointment with the installation person because it was supposed to be this afternoon. Can I plan another appointment very soon?

I try to call Guidion but couldn't have someone on the phone…

thanks for the help!

 

Lucille Bastien

Een ding wat ik niet snap is dat jullie 't installatiepakket op 30 november hebben verstuurd. Vandaag 10 dagen later nog steeds niks ontvangen terwijl morgen 11 december onze aansluiting zou ingaan.

 

Ergste van allemaal is:

Wij hebben niet gevraagd om ons oude internet op te zeggen.

Dit is wel gebeurd door T-Mobile waardoor we vanaf morgen 11 december geen internet thuis meer hebben totdat ons pakketje wordt afgeleverd.

Waarschijnlijk zal het pakket tussen 14 en 21 december geleverd worden dus tot die tijd geen internet thuis!

Dit is belachelijk! Minimaal 1 week lang door fout van T-Mobile thuis geen internet verbinding!!

Wordt hier nog iets mee gedaan zo iets als een compensatie hiervoor???

Hi,

My package was delayed few days and I had to cancel the installation appointment. I got the track and trace code and I should receive the package in 2 days. I need to book another installation appointment.

Can you help with setting up a new installation appointment for me?

Thanks

Reputatie 7

Hi @lucillebastien and @ahmed.abdrabo ,

I see that you’ve both have new appointments ready to go with the help of our customer service. Great news! The installation of your connection is now only a step away. 

 

@GoGi-G @haneveld 

Excuses voor het ongemak! Ik zie dat jullie beide nu helemaal online zijn, wat fijn is om te zien. Weet dat de Community altijd voor jullie klaar zit! 🙌

Beste T-mobile,

Zouden jullie een nieuwe opdracht kunnen aanmaken voor de installatie? Afspraak met Giudon is geannuleerd omdat het installatiepakket nog niet ontvangen is.

 

met vriendelijke groet,

blom

Is er geen optie om het zelf af te halen? Zie dat het verstuurd word vanaf schiphol-rijk, ik werk er tegenover.. Ik wacht ook al poos op mijn modem. op PostNL staat al 7 dagen pakket is niet door PostNL ontvangen of verwerkt :sleeping:

Reputatie 7

Hi @TBlom,

 

Ik zie dat er al een nieuwe afspraak ingepland staat! 

 

@Vedranovic,

 

Vanwege privacy mogen we het pakket alleen brengen op het thuisadres en eventueel een afhaallocatie. Ik zie dat het pakket inmiddels bij PostNL is aangekomen. Hier kun je het pakket volgen: My T-Mobile Thuis

 

 

Hello 

My my customer number is: JED45205. I am waiting for equipment too. 

I understand hard situation with delivery but in my case there is one extra problem. I am switching from other provider and was informed about turning off my current internet on 30/12/2020

Post Nl Order tracking page compliance to T-mobile and says:

“Bezorgtijd nog onbekend

Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt”

 

Could you please check, what is wrong with my order?

Where is it stuck?

And what to do if package will not be delivered till 30/12/2020 ? 

21 december verzend bevestiging van T-Mobile ontvangen, maar bij PostNL staat de status nog op: 

 

Bezorgtijd nog onbekend

Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

 

30 december gaat de aansluiting actief en wordt tevens de aansluiting bij de oude provider afgesloten. Ik werk thuis vanwege corona en ben daar afhankelijk van werkend internet.

Wat is de nu de status van mijn bestelling en waar blijft het aansluitpakket?

 

 

Reputatie 7

Hi @ViktorSl,

 

I see everything worked out fine, just in time. You can always check My T-Mobile Thuis for the latest! 

 

Hoi @Jeffreyjve,

 

Bij jou is het precies hetzelfde verhaal! Welkom bij Thuis! 

Beste mensen, bij mij is het installatiepakket inmiddels geleverd, graag een nieuwe afspraak voor montage regelen!

Dank!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Touwslagers, dat is geregeld hoor! Binnen de kortste keren ontvang je de welbekende SMS en email waarmee je een afspraak in kan plannen wanneer het jou uitkomt. Ik weet zeker dat ons internet je gaat bevallen!

Vandaag na ruim 2weken bij PostNL in verwerking te zijn geweest packet bij ons afgeleverd! Maar hell het lijkt wel door een bus te zijn overreden, postnl medewerker had er ook erg zin! alles werd de bus uitgegooid. toen ik er wat zij van hoe het er uitzag kreeg ik een antwoord dat het vast nog wel zal werken...

Goedemavond. Mijn installatie pakket is retour afzender gestuurd door PostNL. Had hierover al via chat contact gehad maar nog steeds niets vernomen over verzending nieuw pakket of iets dergelijks. Kunnen jullie me informeren?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MLKR, fijn dat je het pakket nu wel in handen hebt! Wauw, wat een verhaal over PostNL, dit is absoluut niet wat wij willen horen. Ik zal hier ook zeker een klacht over indienen, en uiteraard staat het je vrij om dit zelf ook direct via PostNL te doen.

Aangezien onze apparatuur vrij stevig is verwacht ik niet dat deze er schade onder heeft geleden, maar mocht er toch iets mis zijn, onze installatiemonteur heeft altijd reserve apparatuur bij zich.

 

Hi @nickmaarssen, slim dat je dit navraagt! Zo te zien hebben wij jouw pakket al bij PostNL afgeleverd, maar het is hen nog niet gelukt om de extreme decemberdrukte van afgelopen jaar weg te werken. Hierdoor kan het nog even duren voordat je een Track & Trace code van hen (via ons) ontvangt. Ik verwacht wel dat het pakket voor jouw installatiedatum binnen zal zijn.

 

Mochten jullie nog vragen hebben, geef het gerust aan. @MLKR erg bedankt voor het melden, en jullie beiden de beste wensen en een fijn 2020 gewenst!

I moved to a new address and my new modem is not yet arrived. Can I plug my current modem with fiber optic connection to the new place where I have DSL connection? will it work?

Reputatie 7

@Nishant.hedaoo only the draytek modem is fiber only. huawei and zyxel are fiber/dsl modems

@Nishant.hedaoo only the draytek modem is fiber only. huawei and zyxel are fiber/dsl modems

Thanks I wil try it out

Ik heb al wel een mail van guidion ontvangen voor het plannen van een afpsraak maar nog geen mail met track en trace, dus ik heb geen idee voor wanneer ik de afspraak moet inplannen. Op t-mobile thuis op de plek waar je dit zou moeten zien kan ik niks vinden. 
Hoe kom ik alsnog aan deze track en trace code?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jensyo, welkom op de Community!

Jouw pakket ligt bij de distributie klaar voor verzending maar hangt vast in het verzendproces, sorry voor het ongemak. Ik ga meteen navraag doen bij de verantwoordelijke afdeling en zal verzoeken om dit direct te verhelpen. Zodra het pakket dan vanaf distributie naar PostNL verzonden wordt, ontvang jij de Track & Trace code.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jensyo, ik heb de Track & Trace elke dag bekeken en zie dat het pakket nu wel afgeleverd is. Ook zie ik dat het al gelukt is om een afspraak met de installatiemonteur in te plannen; deze staat voor morgen gepland. 

Veel succes met de installatie en veel plezier met jouw abonnement straks! Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reageer