Installatie datum glasvezel Haarlem

  • 1 May 2023
  • 9 reacties
  • 110 Bekeken

Hallo, we hebben in januari glasvezel besteld voor ons huis in Haarlem. De aansluiting zou in week 9 klaar zijn, maar we hebben nog steeds geen afspraak voor de installatie in ons huis. De status online zegt maart-april, dan april-mei, nu mei-juni. Wanneer kunnen we de montage verwachten? Inmiddels zijn onze overburen aangesloten en betalen we nog steeds hoge kosten buiten contract met Ziggo. Geen goede start met T-mobile :-(
Bedankt,
Andy

Cal van Odido 11 maanden geleden

Hoi @amccready, heel goed dat je hier een topic voor aanmaakt, sorry ik geef je graag de duidelijkheid waar je naar verlangt! Heel graag hadden wij je al veel eerder opgeleverd, alleen heeft de aannemer aangegeven dat zij de wijkcentrale niet op tijd kunnen opleveren en is de opleverdatum met maanden verplaatst naar zondag 8 oktober. Hierdoor heeft je huisaansluiting ook nog geen prioriteit gehad omdat het nog lang zal duren voordat de wijkcentrale waarop je aangesloten zou worden actief wordt.

Ik weet dat wij de druk zeer hoog houden op de aannemer om de opleverdatum dit keer wel te halen, ik ga voor je duimen dat het toch nog eerder lukt om jouw internetlijn actief te krijgen!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @amccready, heel goed dat je hier een topic voor aanmaakt, sorry ik geef je graag de duidelijkheid waar je naar verlangt! Heel graag hadden wij je al veel eerder opgeleverd, alleen heeft de aannemer aangegeven dat zij de wijkcentrale niet op tijd kunnen opleveren en is de opleverdatum met maanden verplaatst naar zondag 8 oktober. Hierdoor heeft je huisaansluiting ook nog geen prioriteit gehad omdat het nog lang zal duren voordat de wijkcentrale waarop je aangesloten zou worden actief wordt.

Ik weet dat wij de druk zeer hoog houden op de aannemer om de opleverdatum dit keer wel te halen, ik ga voor je duimen dat het toch nog eerder lukt om jouw internetlijn actief te krijgen!

Hoi @Cal ! Dank je wel, maar wauw, dat is wel heel ver weg. Wat jammer. Het zou handig zijn geweest om proactief op de hoogte te worden gesteld van deze vertraging. Ik denk dat we opnieuw moeten nadenken over ons contract.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt altijd annuleren,  maar dan weet je zeker dat het niet gaat komen. Je kunt de aanvraag ook gewoon laten staan en 't.z.t. beslissen of je uiteindelijk wilt en Ziggo opzegt.

Hi @Cal ! Dus een interessante ontwikkeling vandaag! We ontvangen een T-mobile glasvezelmodempakket van DHL. Helaas niet voor ons, maar voor de buurman 2 deuren verderop die zijn aansluiting laat installeren.
Hij bestelt ook in januari net als wij, en voor hem, en onze overbuurman, is er plek op de wijkcentrale, maar voor ons geen plaats tot oktober. :-(

Reputatie 7
Badge +14

Wacht eerst maar af of die buurman ook echt een werkende verbinding krijgt. Als de wijkcentrale nog niet klaar is zijn ze natuurlijk wel de huisaansluitingen aan het maken maar die zullen pas na gereedkomen van de wijkcentrale kunnen gaan werken.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @amccready, dat is een alerte observatie! Zo te zien is de aannemer in jouw postcodegebied bezig met het aanleggen van huisaansluitingen. Echter, zoals @eric terecht aangeeft zal er nog geen signaal op deze huisaansluitingen staan omdat de wijkcentrale nog niet opgeleverd is. In jouw postcodegebied is iedereen op dezelfde wijkcentrale aangesloten en daarom zullen ook jouw buren op 8 oktober online komen. Wel scheelt het natuurlijk een hoop werk om de huisaansluitingen in de periode ervoor aan te leggen dan om ze allemaal tegelijkertijd op of rond 8 oktober aan te leggen.

Zoals je merkt zijn we wel erg druk bezig om alles gereed te maken en ik hoop en verwacht dat de oplevering hierdoor soepel verloopt! 😃

Reputatie 3

Ik zit ook weer een tijdje te wachten op TMobileThuis  Ik vroeg me af of er een alternatief is tot aan de oplevering van het Tmobile thuis pakket. of moet ik echt nog weken zonder internet en tv zitten?.

Ik zit ook weer een tijdje te wachten op TMobileThuis  Ik vroeg me af of er een alternatief is tot aan de oplevering van het Tmobile thuis pakket. of moet ik echt nog weken zonder internet en tv zitten?.

Een alternatief is gebruik maken van herroepingsrecht dat geldt tot 14 dagen na activiatie/installatie. En een provider kiezen die wel snel zijn installatie-zaakjes kan regelen

Reputatie 3

Ik zit ook weer een tijdje te wachten op TMobileThuis  Ik vroeg me af of er een alternatief is tot aan de oplevering van het Tmobile thuis pakket. of moet ik echt nog weken zonder internet en tv zitten?.

Een alternatief is gebruik maken van herroepingsrecht dat geldt tot 14 dagen na activiatie/installatie. En een provider kiezen die wel snel zijn installatie-zaakjes kan regelen

Het heeft niet zoveel met de provider te maken maar met de Netbeheerdre. Jammer dat T-Mobile niet wat meer druk zet op deze netbeheerder.

Reageer