Installatie door Guidion glasvezel


Reputatie 1

Beste,

 

Heb netjes het installatiepakket thuis ontvangen van T-Mobile.

Echter om een afspraak te maken met Guidion is een drama!

 

Eerst verzetten ze zelf het tijdslot van de afspraak, waardoor ik niet thuis ben. En als ik daar dan over bel (goed kwaad ook, moet ik wel eerlijk zeggen) en een klacht stuur via mail, krijg ik vervolgens een reactie dat ze besloten hebben, mij niet meer te helpen.

 

Hoe nu verder?

Want er zal toch een monteur langs moeten komen ben ik bang vanwege glasvezel.

Of als ik het zelf kan/mag installeren dan hoor ik dat ook graag.

 

Inmiddels zit ik al 2 weken zonder internet & tv. Als het niet wordt opgelost ben ik denk ik genoodzaakt naar een andere provider te gaan. 

Cal van Odido 1 jaar geleden

Bedankt voor de heads-up @eric🙂

 

Hoi @Michel van den Heuvel, bedankt een topic voor hebt geopend, binnen de mogelijkheden die ik heb ben ik voor je in de bres gesprongen en ik wil de situatie voor je toelichten. Ten eerste vind ik het jammer dat Guidion de afspraak zonder overleg heeft verzet, dit is absoluut niet de bedoeling en dit nemen wij ook zeker voor je mee. Zoals je zelf aangeeft heb je naar aanleiding hiervan hard contact gehad met Guidion. De exacte inhoud van je emails en contact zijn niet bij ons bekend, maar Guidion heeft aan ons laten weten dat er dreigementen zijn gemaakt. Hierover heb ik telefonisch met hen contact opgenomen en naar aanleiding hiervan hebben zij aangegeven dat ze bij dit standpunt blijven en dat ze je op een zwarte lijst hebben geplaatst waardoor zij geen monteurs meer langs zullen sturen. De afspraak van aanstaande donderdag hebben zij inmiddels ook uit hun systeem gehaald.

Voor ons is dit een zeer lastige kwestie. Het liefst zien wij je zorgeloos genieten van je internetverbinding en tegelijkertijd staat de veiligheid van Guidion's monteurs hoog bij ons in het vaandel, hoe terecht of onterecht die keuze van Guidion ook is geweest. Ik heb nog geprobeerd om aan te geven dat de situatie inmiddels is afgekoeld, alleen heeft Guidion aangegeven haar conclusies te hebben getrokken en hier een punt achter te zetten. Uiteindelijk gaan zij ook over hun eigen medewerkers en kunnen wij dit daarom ook simpelweg niet overstemmen.

Ik wil je heel graag advies geven om uit deze impasse te komen aangezien je zelf natuurlijk werkend internet wil hebben. Omdat glasvezel erg fragiel is en de reparatiekosten erg hoog kunnen zijn wil ik je afraden om de installatie zelf uit te voeren. Zelf geef je aan een overstap te overwegen als Guidion niet langskomt, alleen is het lastige hiervan dat Guidion je op een zwarte lijst heeft geplaatst en zij een erg grote speler in de markt zijn. Heel veel andere providers werken samen met Guidion en daarom zou je provider moeten zoeken die een andere speler gebruikt voor haar monteurs. Mocht het je niet lukken om dit nog recht te zetten met Guidion dan zou ik je aanraden om op eigen kosten een internetmonteur in te schakelen bij een ander bedrijf zodat zij alsnog de apparatuur voor je kunnen aansluiten. 

Ik had dit ook graag anders voor je gezien en ik hoop dat ik je hiermee nog een uitweg kan bieden, ik zie dit graag voor je goed komen!

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel van den Heuvel 

Glasvezel wordt altijd geïnstalleerd door een monteur van Guidion, kan je niet weer eens bellen om een afspraak te maken of misschien is de email/sms nog bruikbaar?

Als ze de opdracht hebben afgerond/verwijderd dan zal een moderator eerst een verzoek moeten inschieten denk ik.

Reputatie 1

Hoi @Waqqas ,

 

Dank je wel voor het snelle reageren!.

 

in mijn account overzicht staat nog wel de afspraak van as 9 maart op donderdag in het systeem.

Echter wordt er op mijn mails niet meer gereageerd. 

 

Bellen voel ik niet veel voor. Ben namelijk ook aan het werk en dan ben ik zo 20 minuten verder met alleen een hoop frustratie omdat ze verder niks voor mij kunnen betekenen behalve dan as donderdag komen. Mits ze nog komen uiteraard. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik weet niet hoe bont dat telefoongesprek en jouw email is geweest. Maar als Guidion nu op basis daarvan weigert je verder te helpen, dan moet dat wel heftig zijn geweest. Het lijkt me verstandig dat een moderator even bemiddeld. Ik zal even dit topic onder hun aandacht brengen.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de heads-up @eric! 🙂

 

Hoi @Michel van den Heuvel, bedankt een topic voor hebt geopend, binnen de mogelijkheden die ik heb ben ik voor je in de bres gesprongen en ik wil de situatie voor je toelichten. Ten eerste vind ik het jammer dat Guidion de afspraak zonder overleg heeft verzet, dit is absoluut niet de bedoeling en dit nemen wij ook zeker voor je mee. Zoals je zelf aangeeft heb je naar aanleiding hiervan hard contact gehad met Guidion. De exacte inhoud van je emails en contact zijn niet bij ons bekend, maar Guidion heeft aan ons laten weten dat er dreigementen zijn gemaakt. Hierover heb ik telefonisch met hen contact opgenomen en naar aanleiding hiervan hebben zij aangegeven dat ze bij dit standpunt blijven en dat ze je op een zwarte lijst hebben geplaatst waardoor zij geen monteurs meer langs zullen sturen. De afspraak van aanstaande donderdag hebben zij inmiddels ook uit hun systeem gehaald.

Voor ons is dit een zeer lastige kwestie. Het liefst zien wij je zorgeloos genieten van je internetverbinding en tegelijkertijd staat de veiligheid van Guidion's monteurs hoog bij ons in het vaandel, hoe terecht of onterecht die keuze van Guidion ook is geweest. Ik heb nog geprobeerd om aan te geven dat de situatie inmiddels is afgekoeld, alleen heeft Guidion aangegeven haar conclusies te hebben getrokken en hier een punt achter te zetten. Uiteindelijk gaan zij ook over hun eigen medewerkers en kunnen wij dit daarom ook simpelweg niet overstemmen.

Ik wil je heel graag advies geven om uit deze impasse te komen aangezien je zelf natuurlijk werkend internet wil hebben. Omdat glasvezel erg fragiel is en de reparatiekosten erg hoog kunnen zijn wil ik je afraden om de installatie zelf uit te voeren. Zelf geef je aan een overstap te overwegen als Guidion niet langskomt, alleen is het lastige hiervan dat Guidion je op een zwarte lijst heeft geplaatst en zij een erg grote speler in de markt zijn. Heel veel andere providers werken samen met Guidion en daarom zou je provider moeten zoeken die een andere speler gebruikt voor haar monteurs. Mocht het je niet lukken om dit nog recht te zetten met Guidion dan zou ik je aanraden om op eigen kosten een internetmonteur in te schakelen bij een ander bedrijf zodat zij alsnog de apparatuur voor je kunnen aansluiten. 

Ik had dit ook graag anders voor je gezien en ik hoop dat ik je hiermee nog een uitweg kan bieden, ik zie dit graag voor je goed komen!

Reputatie 1

Hoi Cal,

Dank je wel voor het uitgebreide bericht!

dreigement vind ik persoonlijk heel zwaar. Dit is in mijn optiek zeker niet het geval en ook niet de bedoeling.

hoog in emotie zullen we maar zeggen ben ik bang.

 

wat ik dan ook erg jammer vind, is dat ik behalve dat mailtje verder geen informatie heb gehad dat de afspraak is geannuleerd en dat ik op een zogeheten zwarte lijst sta.

 

Graag zie ik toch wel een monteur verschijnen en zal ik nog maar een poging wagen met Guidion in contact te komen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Michel van den Heuvel, graag gedaan! Persoonlijk was het voor mij ook onduidelijk of de afspraak er nog instond en ze zullen het op een ongebruikelijke manier hebben geannuleerd, wellicht dat de zwarte lijst hiervoor zorgt. Ik hoop dat het je lukt om op goede voet te komen met Guidion en ik ga voor je duimen! 👍

Reputatie 1

Inmiddels contact gehad met Guidion en ook nog een de klantenservice van T-Mobile.

Guidion ziet het inderdaad als een dreigement. Dit was niet de bedoeling, meerdere malen excuses voor gemaakt en aangeboden. 

Helaas nemen ze daar geen genoegen mee en sta ik op de zwarte lijst. Dit is schijnbaar voor altijd. 

Daarna doorverbonden met de klantenservice van T-Mobile zelf, uitstekend geholpen. Hij heeft ook nog contact gehad, echter met dezelfde uitkomst. Daarbij kom ook nog dat hij dezelfde dame aan de telefoon heeft gehad als ik en gaf ze aan dat ik ook daarin het gesprek dreigend overkwam. Dit vond ik heel apart. Heb ook meerdere malen tijdens het telefoongesprek gevraagd/gezegd, ben nu volgens mij redelijk en heel rustig. Mocht dit niet zo zijn of iets dergelijks, dan geeft dan aan. Dit gaf ze niet aan, dus dan ga ik er van uit dat dat goed is.

 

Uiteindelijk krijg ik nu rond 18:00 uur nog een telefoontje vanuit T-Mobile met eventueel een oplossing voor een andere monteur of iets dergelijks. Ik hoop uiteraard op een positief resultaat

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Michel van den Heuvel  Hopelijk Is het inmiddels voor je opgelost? 🍀

Reputatie 1

Goedenavond CrisTien,

 

Helaas. Guidion weigert met mij zaken te doen. Zelfs zo erg dat ze zowel mijn naam als het adres op de zwarte lijst gezet hebben. Als een ander persoon T-Mobile wilt afsluiten moeten ze eerst bewijzen ze niks met mij te maken te hebben.

 

Ik wil wel Eric van T-Mobile enorm bedanken voor het uitzoeken en de hulp die hij heeft geboden. Helaas zonder resultaat. Ik ben dus genoodzaakt naar een andere provider te gaan, gezien Guidion de installatie moet doen. Kennelijk moeten hun een of andere code doorzetten waardoor het signaal actief wordt. Dat kan een andere monteur of ikzelf niet….

 

Excuses richting Guidion mag helaas niet meer baten. Nu maar te hopen dat ik ook nooit meer zaken met hun hoef te doen of iets dergelijks.

Reputatie 7
Badge +14

@Michel van den Heuvel potverdikkie wat hevig man.. let goed op dat je bij een eventuele storingen ze ook niet nodig hebt bij een andere provider 
Ik wou dat het anders was. 
Nu maar snel contact opnemen met TMT en de spullen terug sturen. 
Sterkte en hopelijk succes bij welke provider dan ook! 🍀

Reputatie 7
Badge +14

Je lijkt me een hele redelijke man. Maar er zitten grenzen hoe je met medewerkers van een bedrijf om kan gaan. Zij doen alleen hun werk en hoeven het niet normaal te vinden als zij door klanten op een niet normale wijze worden bejegend. 

Ook voor jou dus weer een wijze les. Succes bij het vinden van een andere leverancier. 

Reputatie 1

Hoi Eric,

 

Ik weet nu niet of jij toevallig ook de T-Mobile medewerker bent geweest die ik aan de telefoon heb gehad. 

Anders is het heel toevallig qua naam haha. 

 

Snap uiteraard dat er grenzen zitten hoe je met medewerkers om gaat van een bedrijf. 

Echter is het ook zo als je daarna rustig contact hebt en excuses maakt en de situatie op een gemoedelijke manier uitlegt er meestal wel weer goed contact is van beide partijen. Dit zie ik namelijk zelf in mijn werkveld ook.

 

Ik kan er nog steeds niet over uit de dat de Guidion medewerkster die ik vanochtend aan de telefoon heb gehad, mij dreigend vond overkomen. Vorige week ben ik inderdaad wat harder geweest in het gesprek, daar was vanochtend geen sprake van.

Afijn, uiteindelijk blijft de situatie uitermate vervelend en blijvend wat betreft Guidion. Ik heb er ook geen contact meer mee gezocht. 

 

Wellicht dat ik morgen op mijn gemak een nette mail maak (ipv bellen) met normaals uitgebreide excuses. Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik het ook een soort van ‘’kinderachtig’’ vindt om gewoon niet meer te reageren op mijn mails die ik al eerder heb gestuurd en mij verder in het onwetende te laten behalve de mail dat ze mij niet meer willen helpen. Inmiddels heb ik (na eerst daarover gebeld te hebben) wel de annulering van de afspraak binnen per mail.

 

 

Reputatie 4

Hallo @Michel van den Heuvel 

Glasvezel wordt altijd geïnstalleerd door een monteur van Guidion, kan je niet weer eens bellen om een afspraak te maken of misschien is de email/sms nog bruikbaar?

Als ze de opdracht hebben afgerond/verwijderd dan zal een moderator eerst een verzoek moeten inschieten denk ik.

Beste @Waqqas is dit gebiedsafhankelijk? Vandaag een afspraak gemaakt met VolkerWessels Telecom vandaar. Mijn gebied: Rotterdam Oost.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel_1970 

VolkerWessels Telecom is verantwoordelijk voor het glasvezelaansluitpunt in jouw woning, de installatie van de router en modem komt Guidion doen. Bij storingen zal ook eerst Guidion moeten komen en daarna eventueel VolkerWessels Telecom.

Reputatie 1

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar eergisteren een telefoontje gehad en zojuist is de monteur geweest. Ik kan dus van vandaag internetten en tv kijken!

 

gelukkig werkt alles.

Reputatie 7
Badge +4

Super, heel fijn om te horen dat het is gelukt @Michel van den Heuvel! 😃 Ik wens je nog heel veel plezier met het Internet en TV toe!

Reageer