Beantwoord

Installatie Gideon vraag

  • 16 September 2022
  • 5 reacties
  • 719 Bekeken

Ik wilde graag weten wat ik van de installatie van het welkomspakket kan en mag verwachten. Ik hoor hier nogal wat verschillende verhalen over.

Volgens de monteur die het glaskabeltje naar binnen bracht gaat de kabel onder de grond door tot aan de TV en hoort dit bij de installatie. Sommige mensen bevestigen dit en andere mensen zeggen dat ze dit zelf moesten doen of tegen extra kosten?

Ik kan hier in de afspraken bij mij TMobile niks vinden behalve gratis installatie. Om verrassingen te voorkomen zou ik hier graag wat meer over horen.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 September 2022, 14:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rdammer010 

Op deze pagina lees je alles over wat de Guidion monteur doet tijdens de installatie en je vindt er ook een pdf bestand met de kosten voor meerwerk.

Geef bij meerwerk ook aan Guidion door wat er moet gebeuren zodat zij hiermee rekening kunnen houden.

Dus dit staat er vermeld:

  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegwerken met spijkerclips (max. 15 meter)

EN

  • leggen een kabel naar het (glasvezel)modem en je televisie en koppelen indien mogelijk de afstandsbediening

Dit is dus niet door de kruipruimte naar de huidige Ziggo aansluiting?

Ik heb namelijk plinten van natuursteen op de muur zitten en zit niet te wachten op een kabel door mijn  vanuit de meterkast naar de andere kant van het huis. Ik snap nu wel waarom iedereen hier in de wijk redelijk geïrriteerd raakt over het aansluiten van glasvezel.

Reputatie 7
Badge +14

Er wordt binnen de standaard installatie zeker geen kabels door de kruipruimte getrokken. Als dat al het gewenste pad is zal je dus twee keer door de vloer moeten boren en een pvc pijp traject door de kruipruimte moeten aanleggen waardoor de ethernet kabel getrokken wordt. 

Wat je wel kunt doen is een adapter set kopen om de ethernet over coax kabel te transporteren. 

Of je trekt een ethernet kabel door de buis van de coax nadat je die verwijdert hebt.

Jeetje, dit gaat wel een dingetje worden. Dit had ik niet verwacht van een installatie.

Geen idee waar de COAX naar binnen komt, die komt in de woonkamer uit de muur, maar verder nergens te zien. Hoe het in de kruipkelder is geen idee en helaas zelf niet in de mogelijkheid om er in te gaan en uit te vogelen. 

Ik zal maar even contact opnemen met Gideon wat hier mogelijk is anders wordt het helaas annuleren. Een losse kabel door mijn hele huis is ook echt geen optie. Dat had de adviseur aan de deur wel even mogen vertellen dat dit erbij komt.

 

Reputatie 2

Ook hier kon de glasvezel niet naar de punt waar de COAX kabel ligt, dit komt vanwege veiligheid en eventuele problemen, ze willen de glasvezel kabel zo snel mogelijk boven de grond hebben, en in de meeste gevallen is dit de meterkast.

Betreft de kruipruimte is altijd een vraag teken, er werd mij verteld door een monteur dat sommige monteurs dit wel doen, maar dit ligt per persoon.

Reageer