Beantwoord

Installatie glasvezel: niemand neemt verantwoordelijkheid


Op 21 januari een abonnement afgesloten, zou binnen paar weken geïnstalleerd worden. Nu is het eind maart en ik wacht nog steeds op aansluiting.

De informatievoorziening vanuit T-Mobile is uitermate passief: informatie op de website is in januari voor het laatst bijgewerkt, er is geen enkele actuele informatie over de status van het proces, toezeggingen vanuit de T-Mobile Helpdesk om mij te bellen/mailen/SMS’en met meer informatie worden nooit nagekomen. 

T-Mobile zegt: bel maar met Open Dutch Fiber. Open Dutch Fiber zegt, bel maar met KPN of met Guidion. Waarom moet ik achter de (onder)aannemers van T-Mobile aanzitten? Is er dan niemand bij T-Mobile die de verantwoordelijkheid neemt voor dit probleem en doelgericht een oplossing gaat helpen realiseren?

Ik heb toch een contract gesloten met T-Mobile? En niet met KPN, Open Dutch Fiber, Guidion of wie er dan ook nog meer betrokken is?

Heeft iemand hier gelijksoortige ervaringen? Welke tips/trucs zijn er om dit opgelost te krijgen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 March 2022, 13:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @krewrovski 

Ik heb iets soortgelijks gehad bij een andere provider en ik zat bij iedereen op de hielen, KPNNetwerk, aannemer en provider bellen, bellen en weer bellen totdat het opgelost was of er werd iig een afspraak gemaakt.

Wat is nu de stand van zaken ligt de kabel in de straat of voor de gevel? Guidion hoef je nu niet te bellen want die installeert alleen de mediaconverter en router.

De kabel ligt in de straat, maar volgens een monteur die een maand geleden gekomen is, moet de kabel nog 10m verder worden doorgetrokken naar het juiste punt op mijn huis. En dat hoewel een man van T-Mobile eerder foto's en notities heeft gemaakt van de plek waar de kabel de woning in moet. Sindsdien ligt het volledig stil, niemand doet/weet/wil wat.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @krewrovski, van harte welkom op de Community en bij T-Mobile voor thuis!

Omdat je nu wacht op meer duidelijkheid ben ik alle digitale paperassen ingedoken en zie ik dat onze specialisten in afwachting zijn op een antwoord vanuit de leverancier (Open Dutch Fiber). Er zal nu spoedig een update naar jou worden gestuurd. Ik lees ook dat OPF aangeeft dat je bij Guidion of KPN terechtkunt, dat klopt niet helemaal - dat zou pas voor de installatie-afspraak zijn (met Guidion). OPF is verantwoordelijk voor de aanleg en het naar binnen trekken en afwerken van de vezel, hier word je vanzelf over benaderd. 

Sorry dat het langer duurt dan de opgegeven tijdsindicatie, ik help je graag door een ietwat genuanceerdere uitleg te bieden: wanneer er sprake is van een nieuwbouwinstallatie (dit noemen we in vakjargon opleverscenario NL9), gaat er altijd meer tijd overheen dan de gebruikelijke drie tot zes weken oplevertijd. Dit komt doordat alles naar binnengebracht moet worden en de uitrol gefaseerd uitgewerkt wordt. Dit is natuurlijk geen enkel excuus voor het gebrek aan communicatie.

Mocht jij vrijdag nog niet benaderd zijn door OPF, wil je dan een berichtje in dit topic achterlaten? Dan zal ik proberen wat meer info los te weken dan tot op heden naar buiten gebracht is. Tot die tijd wachten we op de update vanuit de specialisten!

@Jason dank voor je bericht, ik hoop echt deze week wat te horen van OPF. 

Reputatie 7
Badge +16

@krewrovski Ik duim met je mee en heb er alle mogelijke vaart achtergezet. Ik begrijp uit de laatste berichtgeving van gistermiddag dat OPF navraag heeft gedaan bij de aannemer(s) zodat er een duidelijke plandatum bekendgemaakt kan worden. Bedankt voor je geduld!

@krewrovski Ik duim met je mee en heb er alle mogelijke vaart achtergezet. Ik begrijp uit de laatste berichtgeving van gistermiddag dat OPF navraag heeft gedaan bij de aannemer(s) zodat er een duidelijke plandatum bekendgemaakt kan worden. Bedankt voor je geduld!

Net gebeld door Solutions30, ze komen op 5 april de kabel doortrekken naar het goede punt in de stoep, doorvoeren in mijn huis en een kastje aansluiten zodat T-Mobile verder kan. @Jason ik weet niet op welke knop je gedrukt hebt, maar het lijkt de goede te zijn 😀

Reputatie 7
Badge +16

@krewrovski Dat is super zeg, lekker snel ook nog na ons laatste contactmoment! 😊 Ik strijk graag met de eer, waar die mij toekomt, maar in alle eerlijkheid vermoed ik dat Fiber Operations hier alle credits verdient - en jij natuurlijk voor het geduldig blijven en aangeven waar het misging. Kan ik je in de tussengelegen periode enigszins verblijden met een Unlimited Internet voucher? Zo kun je in elk geval via mobiele hotspot online blijven - dit werkt alleen op T-Mobile en Tele2 simkaarten. Laat het me weten, dan stuur ik je direct zo'n vouchercode toe! 

@krewrovski Dat is super zeg, lekker snel ook nog na ons laatste contactmoment! 😊 Ik strijk graag met de eer, waar die mij toekomt, maar in alle eerlijkheid vermoed ik dat Fiber Operations hier alle credits verdient - en jij natuurlijk voor het geduldig blijven en aangeven waar het misging. Kan ik je in de tussengelegen periode enigszins verblijden met een Unlimited Internet voucher? Zo kun je in elk geval via mobiele hotspot online blijven - dit werkt alleen op T-Mobile en Tele2 simkaarten. Laat het me weten, dan stuur ik je direct zo'n vouchercode toe! 

Dank voor het Unllimited aanbod en het meedenken, maar ik heb al Unlimited abonnementen.

Reputatie 7
Badge +16

Aah helemaal top, dan houden we het zoals het is. Veel plezier alvast met de aansluiting straks en mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, dan sta ik altijd paraat!

Vandaag afspraak om 14:00u, ze stonden om 15:20 op de stoep (nadat ik weer gebeld had waar ze bleven), om 15:37 tweede ploeg op de stoep. Resultaat: er is niets gebeurd want er was geen ‘klic’ aangevraagd (volgens heren al voor de tweede keer fout gegaan), dus er kon/mocht niet gegraven/geschoten worden…..

Op 21 januari een abonnement afgesloten, zou binnen paar weken geïnstalleerd worden. Nu is het eind maart en ik wacht nog steeds op aansluiting.

De informatievoorziening vanuit T-Mobile is uitermate passief: informatie op de website is in januari voor het laatst bijgewerkt, er is geen enkele actuele informatie over de status van het proces, toezeggingen vanuit de T-Mobile Helpdesk om mij te bellen/mailen/SMS’en met meer informatie worden nooit nagekomen. 

T-Mobile zegt: bel maar met Open Dutch Fiber. Open Dutch Fiber zegt, bel maar met KPN of met Guidion. Waarom moet ik achter de (onder)aannemers van T-Mobile aanzitten? Is er dan niemand bij T-Mobile die de verantwoordelijkheid neemt voor dit probleem en doelgericht een oplossing gaat helpen realiseren?

Ik heb toch een contract gesloten met T-Mobile? En niet met KPN, Open Dutch Fiber, Guidion of wie er dan ook nog meer betrokken is?

Heeft iemand hier gelijksoortige ervaringen? Welke tips/trucs zijn er om dit opgelost te krijgen?

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad, glasvezel wordt door KPN aangelegd. De provider geeft hierover inderdaad weinig info omdat ze die gewoonweg niet doorkrijgen van KPN. Voor de graafwerkzaamheden dient een omgevingsvergunning aangevraagd te worden bij de gemeente. Ik ben nauw in contact met de gemeente geweest, ik wist precies wanneer de graafwerkzaamheden zouden worden uitgevoerd en heb dat in de gaten gehouden of KPN zich hieraan houdt. Het is wel een feit dat ze ernstig kampen met personeels gebrek en het werk wordt uitbesteed aan aannemersbedrijven. Voor mij heeft de gemeente goed meegeholpen om het te bevorderen. Wij hebben een half jaar op internet gewacht voor een nieuwbouw woning in een bestaande wijk waar al glasvezel was aangelegd. Misschien helpt dit je verder. Succes. 

Reputatie 7

Jeetje @krewrovski, dat kan zeker niet de bedoeling zijn! Heeft onze Fiber Operations je inmiddels van een nieuwe afspraak voorzien, zodat het toch nog een doorgang kan hebben? Laat het vooral weten, zodat we eventueel weer die spreekwoordelijke knop kunnen indrukken.