Beantwoord

Installatie Probleem DSL

  • 30 September 2022
  • 7 reacties
  • 112 Bekeken

Vandaag zou ik gebruik kunnen maken van mijn nieuwe T mobile Thuis verbinding. Volgens de klantenservice is alles oke en actief en ik heb alles aangesloten naar behoren via een wandaansluiting (lekker makkelijk).

Maar alsnog krijg ik geen internet op mijn Zyxel T-50. 
De volgende lampjes branden: Aan lampje, 2.4G en 5G. Verder brand er henemaal niks.

Ik kan verbinden met de wifi maar hij werkt niet verder. Alles is goed aangedrukt en aangesloten. Een monteur komt pas over 2 weken. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee? Zou graag eerder gebruik willen maken van mijn wifi. Vermoed zelf dat de wandaansluiting misschien niet correct is.

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 October 2022, 13:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MartinoAQ 

Zou je eens een foto kunnen maken van die wandaansluiting? Indien er ook een andere poort aanwezig is op die wandaansluiting dan zou je die ook eens kunnen proberen.

Heb je verder nog iets van onderstaande in de meterkast?

De DSL kabel die zit ook in de DSL poort van de modem?

Hallo @MartinoAQ 

Zou je eens een foto kunnen maken van die wandaansluiting? Indien er ook een andere poort aanwezig is op die wandaansluiting dan zou je die ook eens kunnen proberen.

Heb je verder nog iets van onderstaande in de meterkast?

De DSL kabel die zit ook in de DSL poort van de modem?


Alles is echt aangesloten zoals het hoort. DSL zit ook in dsl. Heb niks verder in de meterkast. Eerder bij ziggo had ik een kabel aansluiting maar die is al maanden niet in gebruik (foto 2). op foto 1 zie je mijn wandaansluiting.

Reputatie 7
Badge +15

@MartinoAQ

Op foto 1 is de muuraansluiting verbonden met het kastje onder de muuraansluiting?

Je kan het klepje op dat aansluitpunt onder de muuraansluiting boven eraf halen en kijken of daar wat aangesloten zit.

Volg anders bovenstaand voorbeeld.

 

@MartinoAQ

Op foto 1 is de muuraansluiting verbonden met het kastje onder de muuraansluiting?

Je kan het klepje op dat aansluitpunt onder de muuraansluiting boven eraf halen en kijken of daar wat aangesloten zit.

Volg anders bovenstaand voorbeeld.

Ik kan dit niet zien aangezien het in de muur gaat. Kan ik het er gewoon afhalen om te kijken ?
Het is in iedergeval niet zo verbonden als die foto die u stuurde van buitenaf.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@MartinoAQ 

Het klepje van de onderste aansluiting op foto 1 kan je eraf halen en eventueel een foto daarvan hier plaatsen. Als de kabel is aangesloten dan zou je de muuraansluiting open kunnen maken en oranje en wit aansluiten in plaats van rood en blauw of andersom.

@MartinoAQ

Het klepje van de onderste aansluiting op foto 1 kan je eraf halen en eventueel een foto daarvan hier plaatsen. Als de kabel is aangesloten dan zou je de muuraansluiting open kunnen maken en oranje en wit aansluiten in plaats van rood en blauw of andersom.

Zo ziet het er uit van binnen. Er zit verder niks achter of in de muur. De grijze draad is ook niet verbonden, weet niet of dit een probleem is? Ik heb vanaf dit punt ook verder geen enkel verstand.

wellicht weet u er raad mee.

 

mvg

Reputatie 7
Badge +15

@MartinoAQ

Het is niet de bedoeling dat je de aansluiting op foto 1 losmaakt van de muur want dat is KPN eigendom.

Je mag enkel bovenaan dat klepje weghalen om een telefoonkabel aan te sluiten.

Omdat er geen kabel is aangesloten kun je een eigen DSL kabel op 1A en 1B aansluiten die direct naar de DSL poort van de modem gaat of zoals de foto in mijn eerdere reactie het aansluitdoosje gebruiken dat in het T-Mobile installatiepakket zit.

Bovenaan onder de eerste 2 schroefjes aansluiten dus (links).

 

Reageer