Beantwoord

Installatie T-mobile Thuis

  • 6 November 2017
  • 20 reacties
  • 1150 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties
Ik ben al zo'n 20 uur bezig geweest met de installatie van T-mobile thuis.
Een aantal dingen lukken niet. Ik heb om een installateur gevraagd, maar de klantenservice van t-mobile reageert al 5 dagen niet op mijn berichten. Lekkere klantenservice.
Hoe kan ik wél snel contact met jullie krijgen, en hulp bij de installatie??
Ik heb nu al 5 dagen geen tv en internet!!

[Moderator edit]
Voor uitleg rondom de installatie met handige video's en stappenplan, zie dan dit topic: de installatie: hoe wat en waar!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 9 November 2017, 20:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Hallo Malb,

Wat vervelend dat het niet lukt.
De snelste manier om een monteur te krijgen is even bellen. maar het kan ook via Facebook twitter of dit forum. je moet dan wel even geduld hebben tot dat ze reageren. op het forum is dit meestal binnen 48 uur.
Maar hoe kan ik reactie krijgen op mijn vragen aan T-mobile???
Er wordt in het geheel niet gereageerd. Hoogstens wordt er af en toe een standaard tekst tegen aan gegooid die ik ook op de website kan vinden....
Reputatie 7
ik denk dat daar ook de kern van het probleem ligt. als iedereen eerst zelf eens op internet ging kijken dan was het ook niet zo druk geweest...
Als ik de standaard antwoorden herken van internet, dan wil dat zeggen dat ik WEL op internet heb gekeken!!!
Ik heb vragen over dingen die NIET op interne staan, maar ik kan op geen enkele manier t-mobile bereiken!!!
Reputatie 7
Hallo Malib,

Ik had het ook niet over jou. maar over de rest van de klanten die bellen.
Als je vragen heb over de installatie dan kan je deze ook hier op het forum stellen. zo kunnen we al het een en ander uitsluiten voor dat de T-Mobile moderator heeft gereageerd.
Dit zijn de vragen die ik de afgelopen 2 weken ook al aan T-mobile heb gesteld, maar waar ik geen antwoorden op krijg:
Waarom moet ik draden leggen tussen het modem en de tv box? En waarom wordt dit nergens aangegeven voordat je een abonnement afsluit. Ik heb al 15 jaar alles draadloos, dit is een enorme achteruitgang! Bovendien gaat 't me heel veel geld kosten om de draden netjes te laten wegwerken. Waarom wordt dit niet vermeld bij het kostenoverzicht? Daar staat dat de monteur gratis is. Nu blijkt dat de monteur dit helemaal niet doet, en ook mijn tweede box niet aansluit. Wie sluit die dan voor me aan???
Ik heb een hub staan, maar deze wordt niet gezien door het modem. Hoe kan dit?
Mijn wifi valt regelmatig weg. Ik heb nog een Unifi wifi versterker staan. Helpt 't als ik die aansluit? En zo ja, moet ik hiervoor bepaalde settings in het modem aanpassen?
Ik kan met de afstandbediening van de tv box het geluid niet uit/aan/hard/zacht zetten, klopt dat?
Ik heb een groene streep aa de zijkant van mijn beeld, hoe krijg ik die weg.
Reputatie 7
Hi Malb, toevallig heb ik je vragen gister ook beantwoord via Facebook, ik stel voor dat we daar verder gaan als je nog vragen hebt, zo houden we alles op één plek 🙂
Daar heb ik op gereageerd Brian. Mijn vragen zijn daar NIET beantwoord!
En een deel van de vragen heb ik niet openbaar gesteld.
IK STEL VOOR OM VIA DE PRIVATE CHAT VERDER TE PRATEN, MAAR DAT ER DAN WEL DIRECT WORDT GEREAGEERD EN DAT HET NIET DAGEN STIL BLIJFT. DAT ER DAN OOK ANTWOORD OP MIJN VRAGEN WORDT GEGEVEN EN GEEN STANDAARD ANTWOORDEN OF DAT ER NIET NAAR DE EERDERE ANTWOORDEN WORDT GEKEKEN, WAARDOOR IK STEEDS ALLES MOET HERHALEN!!!!!!
Reputatie 7

Waarom moet ik draden leggen tussen het modem en de tv box?

Om een goede werking van de tv box te kunnen garanderen is het noodzakelijk deze met een kabel aan te sluiten.


En waarom wordt dit nergens aangegeven voordat je een abonnement afsluit. Ik heb al 15 jaar alles draadloos, dit is een enorme achteruitgang!

Je zou ook een powerline of MoCa adapter kunnen gebruiken. op deze manier kan je de tv box draadloos aansluiten. Echter kan een storings vrij signaal niet worden uitgesloten. Als het werkt dan werkt het. als het niet werkt dan moet er dus een ander alternatief komen. Dit is dus op eigen risico.


Bovendien gaat 't me heel veel geld kosten om de draden netjes te laten wegwerken. Waarom wordt dit niet vermeld bij het kostenoverzicht? Daar staat dat de monteur gratis is. Nu blijkt dat de monteur dit helemaal niet doet, en ook mijn tweede box niet aansluit. Wie sluit die dan voor me aan???

De monteur sluit het modem aan en doet 1 tv 1 computer en 1 telefoon. Vanaf het modem legt hij de bijgeleverde kabel op of langs de plint als dat modelijk is. Wil je het anders hebben dan is dat meestal ook mogelijk. vraag dan bij Guidion naar de mogelijkheden. Dit geld ook voor de 2de tv. de kosten hiervan zijn voor rekening van de klant. dit overzicht kan je ook vinden op de website. Uit eindelijk is de binnenhuis bekabeling voor de klant zoals ook in de algemene voorwaarden staan. Net als bij stroom, gas en water.


Ik heb een hub staan, maar deze wordt niet gezien door het modem. Hoe kan dit?

Wat voor hub heb je ? voor een netwerk HDMI Optisch ?


Mijn wifi valt regelmatig weg. Ik heb nog een Unifi wifi versterker staan. Helpt 't als ik die aansluit? En zo ja, moet ik hiervoor bepaalde settings in het modem aanpassen?

Als de WiFi weg valt dan helpt de Unifi zeker. maar als het internet weg valt niet. hier zit wel verschil in.


Ik kan met de afstandbediening van de tv box het geluid niet uit/aan/hard/zacht zetten, klopt dat?

Je moet de afstands bediening even goed koppelen. TV-Codes afstandsbediening


Ik heb een groene streep aa de zijkant van mijn beeld, hoe krijg ik die weg.

Zet de beeld verhouding van de TV op breedbeeld.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan even weten...
P.S. er zit iets tussen je toetsenbord waardoor de shift blijft hangen.
En wie of van wie ben jij Hidden.nld?
Reputatie 7
Hallo Malb,

Ik ben medeklant, geen medewerker van T-Mobile.
Ondersteun klanten actief vrijwillig op het gebied van T-Mobile Thuis.
Malb,

Dit is een forum voor klanten onderling, een klantenforum op dezelfde wijze dat een klantenservice een service voor klanten is. Hidden is, net als ik, een mede-klant, maar... wel eentje die heel veel kennis en kunde heeft. Als hij heel netjes jou van alle antwoorden voorziet is de verwachte reactie 'dankjewel'.

Om een openbaar forum dan ook netjes te laten verlopen, zijn er huisregels. Bij deze het zeer dringende verzoek om die capslock te laten voor wat het is en netjes en beleefd verder te gaan.
De caps lock was in reactie op Brian. Hij is T-mobile medewerker zoals je kunt zien, en degene die mij alleen maar standaard antwoorden geeft op de openbare t-mobile fb pagina ipv op mijn prive chat, en geen antwoorden geeft op mijn vraag. Dus geen klanten onderling, zoals je aangeeft. Dus ik begrijp jouw reactie niet Poco Loco??
Hallo Malb,

Ik ben medeklant, geen medewerker van T-Mobile.
Ondersteun klanten actief vrijwillig op het gebied van T-Mobile Thuis.


Dank je wel voor je moeite Hidden, maar je geeft dezelfde standaard antwoorden als T-mobile. Of je verwijst - naar de website..... Waar de antwoorden niet staan. Anders zou ik ze niet op allerlei sites vragen.....

Waarom moet ik draden leggen tussen het modem en de tv box?

Om een goede werking van de tv box te kunnen garanderen is het noodzakelijk deze met een kabel aan te sluiten.

En waarom dan? Als ik de afgelopen 15 jaar wél draadloos TV kon kijken??


En waarom wordt dit nergens aangegeven voordat je een abonnement afsluit. Ik heb al 15 jaar alles draadloos, dit is een enorme achteruitgang!

Je zou ook een powerline of MoCa adapter kunnen gebruiken. op deze manier kan je de tv box draadloos aansluiten. Echter kan een storings vrij signaal niet worden uitgesloten. Als het werkt dan werkt het. als het niet werkt dan moet er dus een ander alternatief komen. Dit is dus op eigen risico.

En daarvoor moet ik een hoop geld uitgeven. Wat door T-mobile dus niet van te voren wordt aangegeven in hun 'kostenoverzicht'. Ik voel me 'genaaid' omdat er geen open en duidelijke informatie wordt gegeven.
De adapters worden door T-mobile niet ondersteunt, dus dat betekent geen verdere ondersteuning. Dat is van de wal in de sloot.


Bovendien gaat 't me heel veel geld kosten om de draden netjes te laten wegwerken. Waarom wordt dit niet vermeld bij het kostenoverzicht? Daar staat dat de monteur gratis is. Nu blijkt dat de monteur dit helemaal niet doet, en ook mijn tweede box niet aansluit. Wie sluit die dan voor me aan???

De monteur sluit het modem aan en doet 1 tv 1 computer en 1 telefoon. Vanaf het modem legt hij de bijgeleverde kabel op of langs de plint als dat modelijk is. Wil je het anders hebben dan is dat meestal ook mogelijk. vraag dan bij Guidion naar de mogelijkheden. Dit geld ook voor de 2de tv. de kosten hiervan zijn voor rekening van de klant. dit overzicht kan je ook vinden op de website. Uit eindelijk is de binnenhuis bekabeling voor de klant zoals ook in de algemene voorwaarden staan. Net als bij stroom, gas en water.

Ik heb nog nooit gas, stroom en water in mijn huis aangelegd. Dat ligt er toch allemaal.

Idd kan ik dit ook vinden op de site. En heb ik dus gelezen. En al een paar keer als standaard antwoord van T-mobile gekregen. Maar dit is NIET wat zij me eerder hebben beloofd...... Daar wordt alleen niet meer op terug gekomen.
Daarin werd gezegd dat de monteur ALLES zou aanleggen, kabels zou wegwerken en door loze leidingen zou trekken.....
Dit is ook NIET wat ze op de site beloven voordat je een abonnement afsluit. Daar staat dat 'alles gratis wordt aangelegd door de monteur'. Niet dus. Ik moet ook hier geld aan uitgeven om zélf een monteur in te huren en te betalen.

En hoe wil iemand 'langs de plinten' bedrading wegwerken als ik de gang door moet, 2 trappen af, nog een gang, een kamer door, en 'langs' 3 deuren?? Daar liggen geen plinten.


Ik heb een hub staan, maar deze wordt niet gezien door het modem. Hoe kan dit?

Wat voor hub heb je ? voor een netwerk HDMI Optisch ?

TP link


Mijn wifi valt regelmatig weg. Ik heb nog een Unifi wifi versterker staan. Helpt 't als ik die aansluit? En zo ja, moet ik hiervoor bepaalde settings in het modem aanpassen?

Als de WiFi weg valt dan helpt de Unifi zeker. maar als het internet weg valt niet. hier zit wel verschil in.

En hoe kan ik die dan aansluiten en de settings goed zetten??
Ook hier reageert t-mobile niet op.....
Bovendien kan ik zonder de hub de Unifi niet aansluiten, want ik heb geen poorten meer.


Ik kan met de afstandbediening van de tv box het geluid niet uit/aan/hard/zacht zetten, klopt dat?

Je moet de afstands bediening even goed koppelen. TV-Codes afstandsbediening

Ga ik proberen. Jammer dat dit niet in de aansluithandeleiding staat.
T-mobile belooft dat alles binnen 10 minuten is aangesloten.
Ben er samen met mijn partner het halve weekend mee bezig geweest, terwijl we allebei aardig technisch zijn. En nog werkt het allemaal niet. En t-mobile reageert nergens op.
Voel me aardig door T-mobile in de maling genomen. Wel betalen maar voor de rest geen enkele service of hulp.


Ik heb een groene streep aa de zijkant van mijn beeld, hoe krijg ik die weg.

Zet de beeld verhouding van de TV op breedbeeld.

Uiteraard staat ie daar op. Groene streep blijft.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan even weten...
P.S. er zit iets tussen je toetsenbord waardoor de shift blijft hangen.
Reputatie 7

En waarom dan? Als ik de afgelopen 15 jaar wél draadloos TV kon kijken??


Sommige mensen nemen genoege met Digitenne, het beeld is alleen minder scherp.
Goed beeld heeft een goede verbinding nodig.


En daarvoor moet ik een hoop geld uitgeven. Wat door T-mobile dus niet van te voren wordt aangegeven in hun 'kostenoverzicht'. Ik voel me 'genaaid' omdat er geen open en duidelijke informatie wordt gegeven.
De adapters worden door T-mobile niet ondersteunt, dus dat betekent geen verdere ondersteuning. Dat is van de wal in de sloot.


In 90% van de gevallen werkt dit gewoon. bij veel winkels kan je binnen 14 dagen retouren. dus je kan dit gewoon zelf proberen.


Ik heb nog nooit gas, stroom en water in mijn huis aangelegd. Dat ligt er toch allemaal.


Dat klopt, maar is wel betaald door de woning eigenaar en niet door de leverancier.


Idd kan ik dit ook vinden op de site. En heb ik dus gelezen. En al een paar keer als standaard antwoord van T-mobile gekregen. Maar dit is NIET wat zij me eerder hebben beloofd...... Daar wordt alleen niet meer op terug gekomen.
Daarin werd gezegd dat de monteur ALLES zou aanleggen, kabels zou wegwerken en door loze leidingen zou trekken.....
Dit is ook NIET wat ze op de site beloven voordat je een abonnement afsluit. Daar staat dat 'alles gratis wordt aangelegd door de monteur'. Niet dus. Ik moet ook hier geld aan uitgeven om zélf een monteur in te huren en te betalen.


Dit staat er over op de website:

Wat houdt de installatie in?
De monteur verricht de volgende werkzaamheden:

Het modem ophangen en aansluiten
De wifi verbinding activeren en beveiligen
1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi)
1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
1 telefoontoestel aansluiten
Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Extra materialen voor de aanleg zijn voor eigen rekening


En hoe wil iemand 'langs de plinten' bedrading wegwerken als ik de gang door moet, 2 trappen af, nog een gang, een kamer door, en 'langs' 3 deuren?? Daar liggen geen plinten.


dan kan je om het deurkozijn heen. of door een loze leiding heen. of de coax/telefoon kabel vervangen door een netwerk kabel.
Of een optiche kabel door de elektrisch heen.


TP link


Deze hoort gewoon te werken. vervang het utp kabeltje eens door het kabeltje wat is mee geleverd bij het modem.
Internet en TV kunnen niet over de zelfde kabel. internet werkt alleen op poort 1 en 2 en tv alleen op poort 3 en 4.


En hoe kan ik die dan aansluiten en de settings goed zetten??
Ook hier reageert t-mobile niet op.....
Bovendien kan ik zonder de hub de Unifi niet aansluiten, want ik heb geen poorten meer.


in de meeste gevallen is het gewoon plug en play. echter is het je eigen apparaat hier geeft T-Mobile geen ondersteuning op.


Ga ik proberen. Jammer dat dit niet in de aansluithandeleiding staat.
T-mobile belooft dat alles binnen 10 minuten is aangesloten.
Ben er samen met mijn partner het halve weekend mee bezig geweest, terwijl we allebei aardig technisch zijn. En nog werkt het allemaal niet. En t-mobile reageert nergens op.
Voel me aardig door T-mobile in de maling genomen. Wel betalen maar voor de rest geen enkele service of hulp.


In de meeste gevallen is dat ook zo. de meeste mensen hebben op meerdere plekken in huis een telefoon aansluiting waar het modem op aangesloten kan worden. echter is de handleiding gemaakt voor de meest voorkomende situaties en niet specifiek voor jullie huis gemaakt.
Reputatie 7
Hallo Malb,

Ik ben medeklant, geen medewerker van T-Mobile.
Ondersteun klanten actief vrijwillig op het gebied van T-Mobile Thuis.


Dank je wel voor je moeite Hidden, maar je geeft dezelfde standaard antwoorden als T-mobile. Of je verwijst - naar de website..... Waar de antwoorden niet staan. Anders zou ik ze niet op allerlei sites vragen.....

Het staat er toch echt. En een beetje eigen verantwoording kan geen kwaad hoor.

Je kan de verantwoording op delen in stukken.
Alles tot aan het modem zorgt T-Mobile voor.
Alles vanaf het modem is verantwoording van de klant.
TV Box T-Mobile.
De caps lock was in reactie op Brian. Hij is T-mobile medewerker zoals je kunt zien, en degene die mij alleen maar standaard antwoorden geeft op de openbare t-mobile fb pagina ipv op mijn prive chat, en geen antwoorden geeft op mijn vraag. Dus geen klanten onderling, zoals je aangeeft. Dus ik begrijp jouw reactie niet Poco Loco??

De reactie is heel simpel, geen capslock gebruiken en beleefd doen.

Jij hebt geen rechten om naar wie dan ook (noch op straat, noch op dit forum) je te misdragen, ongeacht of je het wel of niet eens bent... je communiceert beleefd of je doet dat niet meer hier.

Dus zowel Hidden als Brian krijgen beleefd gedrag van je.
De caps lock was in reactie op Brian. Hij is T-mobile medewerker zoals je kunt zien, en degene die mij alleen maar standaard antwoorden geeft op de openbare t-mobile fb pagina ipv op mijn prive chat, en geen antwoorden geeft op mijn vraag. Dus geen klanten onderling, zoals je aangeeft. Dus ik begrijp jouw reactie niet Poco Loco??

De reactie is heel simpel, geen capslock gebruiken en beleefd doen.

Jij hebt geen rechten om naar wie dan ook (noch op straat, noch op dit forum) je te misdragen, ongeacht of je het wel of niet eens bent... je communiceert beleefd of je doet dat niet meer hier.

Dus zowel Hidden als Brian krijgen beleefd gedrag van je.


Ik heb tegen helemaal niemand onbeleefd gedaan.
En, hoe goed bedoeld ook, er is ook nog niemand die antwoord heeft gegeven op mijn installatieproblemen. Worden zinloze gesprekken zo.
Dus ik besteed verder geen tijd meer aan dit forum.
Prima, je hebt je antwoorden gehad, je wil ze alleen niet accepteren. Capslock gebruiken is schreeuwen en je bent wel degelijk vrij onbeleefd geweest. Doch, aangezien je zelf niet verder wil gaan sluit ik het topic.