Beantwoord

installatieafspraak pas in januari?

  • 28 November 2018
  • 4 reacties
  • 909 Bekeken

Reputatie 2
Wij hebben een alles in 1 pakket aangevraagd per 18 december 2018, omdat onze huidige provider er dan mee stopt.
Nu krijgen wij een mail om afspraak te maken voor monteur. Nu blijkt dat de eerste mogelijkheid pas is begin januari.
Dat zou dus inhouden dat wij vanaf 18 december helemaal niets meer hebben, geen internet, bellen, tv.
Bij de afspraak voor monteur hebben ze het over alles aansluiten/ aanleggen.
Alle aansluitingen zitten er al, omdat we al glasvezel hebben incl. modem en interactieve TV boxen.
Snap niet waarom het dan zo lang moet duren.
Kan niet gewoon de nieuwe modem en tv boxen opgestuurd worden., en eventueel zelf aansluiten?
Of kan dit niet.
icon

Beste antwoord door Sander 3 December 2018, 10:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Welkom bij T-Mobile Thuis @ra weever

Dat zou niet mooi zijn. Goed dat je dit aangeeft. Wellicht kan de webcare hierbij ondersteunen. Zij reageren doorgaans binnen 48 uur op dit klant helpt klant forum. Je kunt ook zelf contact opnemen met de installateur (Guidion) om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Als het goed is, dan staat er een telefoonnummer bij van Guidion.

Binnenshuis is wellicht alles in orde, maar er zijn meer werkzaamheden om een verbinding tot stand te brengen. T-Mobile heeft daarbij een administratieve taak als serviceprovider. Guidion verzorgt de installatie van het modem en eventueel de installatie van andere zaken (bijv decoder). De netwerkprovider moet eveneens aan de gang in de wijkkast. Ook moet de oude provider de lijn vrijgeven. Een hoop partijen die samen moeten werken om te zorgen dat het werkt.

Dat wil niet zeggen dat het niet sneller kan, maar het helaas niet zo simpel als enkel een nieuwe modem binnenshuis installeren. Hoop hiermee wat meer inzicht gegeven te hebben.
Reputatie 7
Hoi @ra weever

Hiervoor kijk ik graag met je mee! Ik zie dat er inmiddels een afspraak met de monteur staat ingepland voor 14 december. Mag ik hiermee aannemen dat het gelukt is om de afspraak te vervroegen? Mijn complimenten trouwens dat je contact met ons opneemt. Er is geen overstapservice aangevraagd, dus het is zeker verstandig om dit nu goed te regelen. maakt je oude provider ook gebruik van de glasvezelverbinding? In dat geval nemen we de lijn over op de 14e. Gebruikt je huidige provider een ander netwerk, dan kunnen deze naast elkaar bestaan.

Laat je weten of alles inmiddels op de rails is? 🙂
Reputatie 2
Hallo Sander,

Na een telefoontje is inderdaad alles goed geregeld. Ik heb begrepen dat ik online niet eerder dan 6 januari een afspraak kon maken omdat het druk was. Ben netjes binnen een dag al terug gebeld, Toen kreeg ik meteen te horen dat ik er op 14 december nog bij kon. Nu maar hopen dat alles dan goed gaat.
Maar daar ga ik van uit. KLASSE.
Reputatie 7
Super, fijn om te lezen, @ra weever! Welkom Thuis. 😃

Reageer