Beantwoord

Installatiekosten bij verhuizen

  • 3 December 2019
  • 18 reacties
  • 1047 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Beste,

Ik ben onlangs verhuisd en heb T-Mobile thuis meegenomen naar mijn nieuwe adres. Ik heb de verhuizing op tijd doorgegeven en blijkbaar moest er een nieuw contract worden afgesloten op het nieuwe adres. Oké prima, in de onderstaande mail die ik heb ontvangen stond duidelijk vermeld dat er geen extra kosten aan de verhuizing zitten. Hartstikke mooi dus, echter tot mijn grote verbazing werden er op de eerste factuur €37,50 installatiekosten in rekening gebracht… Dit zijn dus wel degelijk extra kosten als gevolg van de verhuizing! Dus mijn vraag is zou iemand me kunnen uitleggen hoe dit zit en kan ik deze kosten terug krijgen? Lijkt me toch wel enigszins misleidende informatie.

Met vriendelijke groet, 

 

icon

Beste antwoord door Piotr 5 December 2019, 10:11

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

Hey @koba,

Tof dat we met je mee mochten verhuizen!:smile: Wanneer je gaat verhuizen dan worden er geen activatiekosten t.w.v € 30,- gerekend. Ook rekenen we geen administratiekosten. Nu is het wel zo dat wanneer je alleen een internet abonnement hebt, er dan wel installatiekosten worden gerekend. Zowel bij een nieuwe aanvraag als bij een verhuizing.

Ik ben het wél met je eens dat de e-mail die je hebt ontvangen dit niet helder toelicht. Ik ga dit daarom ook aankaarten bij de desbetreffende afdeling zodat we dit zo snel mogelijk gaan aanpassen. Ook wil ik je graag tegemoet komen door de installatiekosten eenmalig kwijt te schelden. Dit wordt na goedkeuring aankomende maand in mindering gebracht op je factuur.

Heel erg bedankt voor de feedback!

Beste @Piotr,

Dankjewel voor je reactie, ik ben blij om te horen dat mijn feedback serieus wordt opgepakt en ik de kosten terug krijg. Nog even voor de compleetheid; ik heb een abonnement met TV en internet, dus geen abonnement met alleen internet.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +16

@koba Superfijn dat Piotr het heeft kunnen rechtzetten voor je! :smile: Thanks voor je feedback, een e-mail mag inderdaad absoluut niet, zij het per ongeluk, misleidend zijn. Daar heb je 100% gelijk in. 

Beste @Piotr,

Ik zou graag even willen informeren naar de huidige status? Ik heb namelijk op de rekening van december de kosten nog niet in mindering gekregen. Alvast bedankt voor je hulp en ik zie uit naar je reactie.

Met vriendelijke groet,

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @koba,

 

Goed dat je zo alert bent en ernaar vraagt! Geen zorgen, de installatiekosten worden in mindering gebracht van je aankomende factuur (die van januari). Dit zal rond het einde van de maand zijn. Met aankomende maand bedoelde Piotr de maand januari - gezien van december. De vergoeding is volledig goedgekeurd dus het komt echt in orde. :wink:

 

Heb je een mooie jaarwisseling gehad?

Beste @Jason,

Dankjewel voor de opheldering en bevestiging van goedkeuring.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +16

Graag gedaan en als ik nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar! :smiley:

Beste @Jason,

Op de factuur van de maand januari heb ik het bedrag ook nog niet in mindering gekregen? Ik zou dus graag even willen informeren naar de status..

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @koba,


Ik weet oprecht niet waar het misgegaan is, maar ik heb met credit contact opgenomen en het blijkt dat zij “per ongeluk” een aantal vergoedingen van klanten heeft afgewezen. Dit zou gaan om een batch vergoedingen uit december die dubbel in het systeem stond. Klaarblijkelijk stond er bij jouw credit een door hen toegewezen kenmerk, wat ik ervan kan begrijpen, dat eveneens voorkwam bij een andere. Het is zeer spijtig dat jij door een systeemfout nu weer een maand moet wachten, maar ik kan het niet mooier maken dan het is. Sorry voor het ongemak. Ik heb jouw vergoeding nu opnieuw in het systeem gezet, met ditmaal het vriendelijke doch dringende verzoek deze nu wel te accepteren. 

Hoi @Jason,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat het zo gelopen is, maar dan hoop ik dat ik de vergoeding in februari eindelijk ontvang.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +16

Het is eindelijk volledig goedgekeurd en je hebt hiervan als het goed is op 3 februari bevestiging gemaild gehad. :blush:

Beste @Jason,

Bedankt voor je bericht en hulp, ik heb inderdaad de email ontvangen.

Met vriendelijke groet,

 

Reputatie 1

Ik ga ook verhuizen en nu zie ik ook deze 37,50 op mijn rekening staan bij eenmalige kosten. Dat vind ik eigenlijk al belachelijk, ik bedoel ik blijf klant, verlies nu een aantal voordelen omdat ik ga verhuizen waardoor ik meer mag gaan betalen op mijn nieuwe adres en dan komen er ook nog 37,50 euro kosten bij. Maar goed als het daar dan nog bij blijft maar ik lees ook het volgende in de e-mail 

“Onze installatiepartner Guidion komt het voor je installeren. Ze sturen je een e-mail met een uitnodiging. Je kunt daarmee online een afspraak te maken voor de installatie. Hier zijn installatiekosten aan verbonden, deze kosten vind je op de volgende rekening na je verhuizing.”

Ik mag toch hopen dat er niet nog meer kosten bovenop de 37,50 gaan komen om te verhuizen!
Aansluiten van mijn glasvezel modem zou een service moeten zijn en niet iets waar ik zelf voor moet betalen.
Of ik nou een volledig nieuwe klant ben (toen was het gratis) of ik ga verhuizen en de installatie wordt op het nieuwe adres uitgevoerd zou niets uit moeten maken.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @forward 

Bij nieuwe klanten zijn de eenmalige kosten €67,50, €30,00 aansluitkosten en €37,50 installatiekosten.

Bij een verhuizing vervallen de aansluitkosten omdat je al klant bent. Dus je betaalt enkel de €37,50 installatiekosten.

Reputatie 1

Hallo @forward 

Bij nieuwe klanten zijn de eenmalige kosten €62,50, €25,00 activatiekosten en €37,50 installatiekosten.

Bij een verhuizing vervallen de activatiekosten omdat je al klant bent. Dus je betaalt enkel de €37,50 installatiekosten.

Oke, dus niks meer bovenop de 37,50. Dan vind ik de zin in de mail wel misleidend hoor.

Reputatie 7
Badge +15

Klopt, er komt niks meer bovenop. Op de rekening moet ook staan dat die €37,50 de installatiekosten zijn.

Klopt, er komt niks meer bovenop. Op de rekening moet ook staan dat die €37,50 de installatiekosten zijn.

 

Met zulke uitspraken moet je dus opletten. Jij kent de situatie niet, hebt geen idee of er nog extra bekabeling aangelegd moet worden, stel dat forward verhuist en 3 tv ontvangers meeneemt (weten we niet, is niet naar gevraagd en is ook niks over gezegd). Door jou uitspraak verwacht hij/zij in zo’n geval dat Guidion alle 3 ontvangers gaat aansluiten voor die 37,50. Dat is natuurlijk niet het geval.

https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/tarieven/extra-werkzaamheden/thuis-tarieven-installatiewerkzaamheden.pdf

Reputatie 7
Badge +15

Ik ging inderdaad uit van de basisinstallatie, maar bedankt voor je aanvulling 😎

Reageer