Beantwoord

installatiepakket glasvezel nog niet ontvangen

  • 8 November 2021
  • 20 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 1

Beste, 

Sinds 13/10 heb ik me aangemeld voor de overstap naar glasvezel omdat het kon met ingangsdatum 01/11. Rond 28/10 nog geen installatiepakket ontvangen en gebeld met T-Mobile om te weten of ik de installatiepakket nodig had of nog komt omdat ik op 01/11 een afspraak heb staan met Guidion voor de activatie. T-Mobile bevestigde dat ik geen installatiepakket nodig had en hetgeen KPN al heeft geinstalleerd een week daarvoor alles is wat ik nodig had en dat de afspraak met Guidion kon blijven staan.

01/11 komt de monteur langs en die vraagt voor de installatiepakket, heb de bovenstaande situatie uitgelegd en hij had aangegeven dat ik idd wel een installatiepakket had moeten ontvangen. En dat T-Mobile een andere mediaconverter gebruikt als KPN. De monteur heeft gebeld met T-Mobile. T-Mobile had op z’n beurt z’n excuses aangeboden vanwege eoa bug die ervoor zorgde dat de nodige niet werd ‘getriggerd’ om de ticket aan te maken voor het opsturen van de installatiepakket. Er is beloofd op dat moment een ticket aan te maken voor het opsturen (max 3 dagen duur) en voor een nieuwe afspraak. 1 dag later wel een link ontvangen voor het maken van afspraak.

05/11 weer even gebeld met klantenservice om te kijken of alles wel in orde is omdat ik nogsteed geen link/track and trace link heb ontvangen voor de installatiepakket, maar wel zie sinds enkele dagen in mijn bestellingstatus dat het “onderweg is en op elke moment geleverd kan worden door PostNL”.

08/11 Inmiddels meerdere malen door Guidion herinnert om een afspraak te maken, maar tot op heden deze nog niet kunnen doen omdat ik nog geen bevestiging heb van wanneer ik mijn installatiepakket kan ontvangen en bij de klantenservice zij alleen konden zien dat het in proces is maar niet kunnen aangeven wanneer ik wel wat kan verwachten en of er al iets is gestuurd.

Het duurt wel lang? En ik krijg ook het gevoel dat je van de ene kant naar de andere wordt gestuurd en dat niemand een duidelijk antwoord heeft.

Ik ben iets anders gewend van T-Mobile.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring met het overstappen naar glasvezel?   

icon

Beste antwoord door Lisa 12 November 2021, 15:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @kendretho  Welkom in de community van TM.

Begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent. 
Ik heb dit onderwerp even extra onder de aandacht van de moderators gebracht.

Hopelijk kunnen ze je snel helpen! Geen garantie maar ga wel mijn best voor je doen! 

Fijne avond!
 

Reputatie 7

Hi @kendretho, super lief om te zien hoe @CrisTien ons hier direct voor aan de mouw heeft getrokken vandaag! Ik ben vanmiddag dan ook gelijk in je profiel gaan duiken om je hierbij te helpen. Allereerst excuses voor dit minder fijne begin, ik had heel graag gelezen dat het helemaal vlekkeloos bij je was verlopen. Om je meer duidelijkheid te kunnen geven, heb ik vandaag meerdere collega's voor je aan de mouw getrokken. Eerder was er al een verzoek ingediend voor de technische dienst achter de schermen om naar dit issue te kijken, maar het blijkt dat dit niet helemaal goed was ingediend. Nu staat alles juist in het systeem en gaat mijn collega ervoor zorgen dat hier zo snel mogelijk verdere actie op genomen wordt. Ik wil graag eerlijk met je zijn en wilde er graag voor zorgen dat je hier zo snel mogelijk iets over zou horen, maar dit kan wat tijd in beslag nemen. We doen in ieder geval ons uiterste best om dit zo snel mogelijk te fixen.

Omdat ik ervan baal dat het niet meteen goed is gegaan en het je juist zo gun om zo'n leuke start van het nieuwe abonnement te hebben, heb ik een leuk kleinigheidje geregeld. Hint: houd de deurbel morgen goed in de gaten. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik wil er namelijk voor zorgen dat het helemaal duidelijk voor je is en dat jij zo snel mogelijk van je nieuwe Glasvezel abonnement kunt genieten! ❤

Reputatie 1

Beste @Lisa

Dank voor je bericht en voor de actie vanuit jullie team, jij en @CrisTien, om de zaken na te checken en ervoor te zorgen dat het proces verder kan lopen en binnenkort op glasvezel kan zijn.

Dat het ‘wat tijd’ in beslag kan nemen heb ik begrip voor. (In de hoop dat het niet maanden gaat duren ;) , gelukkig loopt de DSL nog door tot moment van overgaan op glasvezel :) ) 

Daarnaast wil ik jou en T-Mobile bedanken voor de mooie bos bloemen die wij vanochtend voor de deur vonden. We gaan iig een fleurige weekend in. Dank voor de aandacht en excuses.

Fijn weekend alvast.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@kendretho Soms kan zo’n berichtje mijn dag helemaal goed maken, nu maar hopen dat het snel is opgelost.

Weet dat @Lisa en de rest van de moderators er mee bezig zijn,

Heel fijn weekend!

Reputatie 7

Hi @kendretho, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie zo blij zijn met de bloemen! Daar worden @CrisTien en ik inderdaad helemaal blij van, dus heel graag gedaan. Ik heb leuk nieuws waardoor je hopelijk nóg fleuriger het nieuwe weekend in gaat. Zojuist heb ik van mijn collega te horen gekregen dat het gelukt is om een nieuw pakket jouw kant op te sturen, yay. Dus het is sneller gelukt dan ik dacht. Dankjewel voor jouw begrip en geduld. Eind goed al goed haha. Maak er een heel mooi weekend van en bij vragen weet je mij te vinden! 😁

Reputatie 1

Super dank voor jullie bericht en wederom goed nieuws. Fijn weekend en dank voor jullie support @CrisTien en @Lisa .

Groet,

Kendreth 

Reputatie 1

Beste @CrisTien  en @Lisa,

Ik heb net m’n pakketje ontvangen,die trouwens op het verkeerde adres is geleverd. Alleen merkte ik op dat het apparaat dat is gestuurd is wat ik al heb en door KPN toen is geinstalleerd. De monteur van Guidion had toen aangegeven dat naast dat apparaat(genexis) een additionele mediaconverter bij hoort dat tussen het apparaat en de router(Zyxel) geplaatst zou moeten worden. En dat dit ook in de installatiepakket zou moeten zitten.

Voordat ik een afspraak maak met Guidion en om te voorkomen dat ze weer niks kunnen doen en ik weer zou moeten wachten; zou u kunnen kijken met jou collega’s of dit correct is en dat ze eventueel met Guidion afstemmen wat daadwerkelijk nog nodig is? Indien het geval dan denk ik dat ik nog een deel van het installatiepakket dan mis?

Alvast dank,

Kendreth  

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kendretho 

Dus het gaat om een overstap van DSL naar glasvezel? En dat is dan kortgeleden ook aangelegd?

Je ontvangt van T-Mobile een XGS-PON mediaconverter, de Genexis GMC TK-01. Als KPN deze al heeft geïnstalleerd dan kun je de andere dus gewoon bewaren, KPN gebruikt dezelfde.

Uit de Genexis gaat een internetkabel naar de Zyxel-T50.

De monteur kan verder direct iets doorgeven zoals een probleem als die er is en hij meldt de verbinding gereed achteraf.

 

Reputatie 1

Hi @Waqqas,

Dank voor je antwoord.

Klopt, gaat om een overstap van DSL naar glasvezel en is idd kortgeleden aangelegd.

Je uitleg is hetzelfde hoe KPN dat ook heeft uitgelegd toen zij in eerste instantie de genexis hebben gezet in opdracht van T-Mobile.

Dus deze is dus wel correct gegaan, en de monteur had het dan verkeerd fo wist niet dat het geinstalleerde wel degelijk klopte.

Ik zal de afspraak maken met de monteur en mochten ze weer aangeven dat dit niet correct is zal die weer met jullie contact moeten opnemen.

Dank en fijn weekend.

 

Reputatie 7
Badge +15

@kendretho

Op WBA moet je zelfs de huidige Genexis laten zitten omdat die geregistreerd is op jouw adres, ook als je overstapt binnen WBA naar een andere provider. 🙂

Reputatie 7
Badge +15

@kendretho 

De lijn is al actief sinds 1 november? Ja kan eens de de Genexis voorzien van stroom en de modem verbinden middels een internetkabel, misschien dat hij het al doet?

Reputatie 1

Dank @Waqqas, misschien een gekke vraag nog voordat ik het uitprobeer. Maar die kabel moet dan in een van de 4 LAN-poorten of de WAN-poort?

 

Reputatie 7
Badge +15

@kendretho 

Vanaf de Genexis naar de WAN poort van de Zyxel-T50.

Reputatie 1

@Waqqas heb deze geprobeerd. Maar springt de wereldbol op rood en ik krijg mijn internet en tv niet weer aan de praat! :s

bij Genexis is power en ethernet op groen en glas is uit.

Niet wat ik nu wilde… 

Reputatie 7
Badge +15

Het was het proberen waard, dan maar wachten op de monteur..

Reputatie 1

En mi wil mijn dsl ook niet meer doen

Reputatie 1

Inmiddels doet ie het weer @Waqqas. Dank voor je tips en help en ik wacht in de tussentijd voor de monteur.

Fijn weekend. 

Reputatie 7
Badge +16

@kendretho Hoe heb je de DSL weer aan de praat gekregen, zou je dit met ons willen delen, alsjeblieft? Dan kunnen andere users daar wellicht profijt van hebben! 😊👍

Reputatie 1

@Jason, ik heb alleen de kabel van de DSL weer in de router/modem gestopt en die sprong weer na een paar minuten op groen. Niks anders. 

Ik kan dan alleen denken in zo’n geval dat mijn glasvezel nog niet is overgegaan (terwijl dat al sinds 1 november zou moeten zijn gebeurd) waardoor mijn DSL nogsteeds actief is.
En dat de monteur de glasvezel nog zou moeten doen? Of dat het niet door KPN juist is aangesloten waardoor dat nog tussen TMobile en KPN getriggered moet worden? 

Eerlijk gezegd, ik weet geen raad meer. Ik heb gevraagd voor een afspraak met Guidion omdat ik de installatiepaket (genexis) allang heb. Zo kunnen zij kijken en eventueel met TMobile weer kortsluiten over het hoe en wat.

 

Reputatie 7
Badge +16

@kendretho Hartstikke bedankt voor het delen van jouw update! Je kunt nu een afspraak inplannen met Guidion via 088-2000 151 (ze zijn bereikbaar tot 21:00 vanavond). Er dient een monteur langs te komen om de vezel te activeren. De Genexis moet aangesloten worden op het glasvezelaansluitpunt (FTU) en moet ook meteen aangemeld worden bij onze operationele afdeling, anders ontvang je alsnog geen licht/signaal. 

Ik zie nog geen plandatum in het systeem staan, dus als je vandaag nog belt, kun je hopelijk binnen afzienbare termijn iemand laten langskomen. Succes en indien je vragen hebt, stel ze gerust. De Community zit altijd klaar voor hulp!