Beantwoord

Installatiepakket ontvangen zonder mediaconverter

  • 25 August 2021
  • 18 reacties
  • 921 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb vandaag mijn installatiepakket voor de upgrade van 500Mb glasvezel naar 1Gb glasvezel ontvangen en volgens de bevestigingsmail zou ik hier een media converter bij moeten krijgen, nu heb ik alleen een Zyxel modem en een glasvezel kabel (sc-upc / sc-upc)ontvangen. Klopt dit?

Neemt de monteur van Guidion een media converter mee? of heb ik deze niet nodig? Op dit moment heb ik een draytek modem met daarin een SFP module / glasvezel kabel.

icon

Beste antwoord door Lisa 26 August 2021, 15:41

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

Hi @Willem Loeven, merci voor jouw vliegensvlugge reactie! Goed dat je dit aangeeft en fijn dat jij al gerust bent gesteld door één van mijn collega's van de klantenservice. Zojuist heb ik met liefde deze kabel van blauw naar groen naar jou toegestuurd, zodat jij zeker weet dat het helemaal goed gaat komen. Laat het vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 

Reputatie 1

@Lisa Super geregeld, ik zie hem de komende dagen wel binnenkomen. Volgens mij moet het dan helemaal goed komen!!

Bedankt voor de goede ondersteuning!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Willem Loeven 

Bij 2 andere klanten was het precies hetzelfde, ze kregen een mail waarin stond dat ze enkel een mediaconverter kregen maar ze kregen een Zyxel modem en patchkabel. De mediaconverter werd apart opgestuurd.

De monteur heeft deze niet bij voor je

Reputatie 1

Dan hoop ik dat de media converter nog komt anders komt de monteur voor niks :)

Reputatie 2

Ik heb vandaag mijn installatiepakket voor de upgrade van 500Mb glasvezel naar 1Gb glasvezel ontvangen en volgens de bevestigingsmail zou ik hier een media converter bij moeten krijgen, nu heb ik alleen een Zyxel modem en een glasvezel kabel (sc-upc / sc-upc)ontvangen. Klopt dit?

Neemt de monteur van Guidion een media converter mee? of heb ik deze niet nodig? Op dit moment heb ik een draytek modem met daarin een SFP module / glasvezel kabel.


Had ik ook, en was ook nog eens de verkeerde patchvezel (heb een Huawei Pon). Hiervoor heb je dan nodig (de ene kan blauw en de andere kant groen) patchvezel voor de Huawei Pon, want de Huawei heeft een groene aansluiting. En inderdaad de monteur heeft dat niet bij zich.

Reputatie 7
Badge +15

@Stream4you 

Aan de Huawei kant moet hij groen zijn maar aan de andere kant kan hij blauw zijn of blauw afhankelijk van welk soort FTU je hebt.

Reputatie 2

@Stream4you

Aan de Huawei kant moet hij groen zijn maar aan de andere kant kan hij blauw zijn of blauw afhankelijk van welk soort FTU je hebt.


Hier dus groen/blauw, vaak heeft de monteur wel koppelstukjes bij hem. Had de Draytek er nog aan, maar dinsdag j.l. overgezet (wba ging er af) en heb zelf maar de pon aangesloten. Mis nu mijn vaste telefoon...dat wel weer...die is een eindje gaan lopen LOL. Maar T doet er goed aan om de modems met een converter uit te leveren (zat hier er ook niet bij) moest die nog apart bij bestellen.

Reputatie 7
Badge +15

Die converter hoor je gewoon van T-Mobile te krijgen, een eigen converter kan je beter niet kopen want die gaat niet werken.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou er niet over peinzen om me op dit moment over te laten zetten naar ODF of het nieuwe platform, de enige garantie die je krijgt dat het gegarandeerd fout gaat, net zo zeker als 2x2 vier is.

Reputatie 7

Hi @Willem Loeven, super goed dat jij dit gelijk via deze weg checkt! Zojuist heb ik in jouw profiel gekeken en ik zie dat jij gelukkig vandaag de media converter hebt binnengekregen, yay. Excuus voor deze verwarring, ik vermoed dat jij een verkeerde e-mail hebt gekregen. Bij een netwerkmigratie wordt een Draytek altijd gewisseld voor een Zyxel. 

Klopt het dat jij zo alles helemaal in huis hebt? Mocht jij nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Ik hoop dat jij optimaal gaat genieten van jouw nieuwe abonnement! 😁

Reputatie 1

Hallo @Lisa,ja media converter is ook binnen ik mis alleen nog de juiste glasvezel kabel, ik heb een sc-upc naar sc-upc (blauw naar blauw) gekregen terwijl er een sc-upc naar sc-apc (blauw naar groen) nodig is. Ik heb hier over gebeld en de helpdesk gaf aan dat de monteur waarschijnlijk wel de juiste kabel mee heeft maar als jullie er voor de zekerheid een kunnen opsturen zou dat fantastisch zijn!

Reputatie 2

Lisa zou je ff naar mijn vaste telefoon nummer willen kijken (zie klantnummer) TEL is nog steeds off air..sorry. Is er weer (kiestoon erop nu)

Reputatie 7

Hi @Willem Loeven, heel graag gedaan! Helemaal super. Dan wil ik je alvast heel veel plezier wensen met jouw nieuwe abonnement, zodra alles up and running is.

Hi @Stream4you, hartstikke top dat jij dit aangeeft! Mijn excuses, jouw eerdere bericht is er bij mij doorheen geglipt. Ik ga je hier gelijk mee helpen, want alles hoort optimaal bij jou te werken. Graag hoor ik van je of jij met jouw laatste zin bedoelt of alles weer werkt? Mocht ik het verkeerd lezen, kan jij dan aangeven wat er precies niet werkt aan de vaste telefonie? Kan jij bijvoorbeeld:

  • Wel bellen, maar niet gebeld worden? 
  • Niet bellen en niet gebeld worden?
  • Niet bellen, maar wel gebeld worden?

Ik hoor het graag van je, want dan help ik je graag verder om dit werkend te krijgen als dat nog nodig is! 😁

 

Reputatie 7

Hoi @Willem Loeven,

Ik pak 'm graag over in het topic wat je zelf aankaart. Op deze manier hebben we de communicatie op één plek en houden we de informatie centraal. Spreek ik je daar verder? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

@Lisa 

Even een statusupdate na de “omzetting” van afgelopen vrijdag.

Volgens de mailwisselingen en informatie die ik kreeg van T-mobile zou het een vlekkeloze omzetting worden waar ik weinig tot geen last van zou hebben.

  • vrijdag 10-9 om 10:30 is mijn glasvezel in de wijkcentrale omgezet.
  • om 15:00 guidion aan de deur en is de ONT geplaatst en kwam de monteur tot de conclusie dat er geen licht op de lijn stond, dus de omzetting was niet omzetten maar afkoppelen, de guidion monteur heeft hiervoor een melding bij T-Mobile aangemaakt en kreeg de bevestiging dat ik binnen 4 uur teruggebeld zou worden, hij kon gelukkig al wel de ONT gegevens in het systeem zetten zodat als er licht op de lijn zou komen deze zich zonder problemen meteen zou aanmelden.
  • half 9 's avonds heb ik zelf gebeld naar T-mobile en kwam er achter dat er niks meer gedaan kon worden en dat het maandag zou worden, gelukkig wel een mobiele internet bundel gekregen van de T-Mobile helpdesk om het weekend te overbruggen.
  • Vandaag 13-9 nogmaals gebeld met T-mobile over de status en kreeg te horen dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat de werkzaamheden door de netbeheerder uitgevoerd worden. (geen probleem maar had ik graag vrijdag al willen horen).
  • Gebeld door de netwerkbeheerder dat de centrale in storing staat en de monteur de deur dus niet open kan maken om te patchen. De storing van de centrale is door de monteur gemeld en hier zit wel eens een doorlooptijd van een week op waarna er opnieuw een poging tot patchen gedaan kan worden….

Ik ben hoopvol dat het snel opgelost gaat worden, mijn ervaring tot nu toe met de communicatie vanuit T-mobile is wel slecht, ik had graag gezien dat T-Mobile mij belt met de statusupdates en ik er niet continue zelf achteraan moet bellen wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Tot nu toe zeker niet een zeer soepele overgang, ik blijf mijn ervaringen delen totdat het werkt, hoop dus dat ik dit topic morgen kan gaan sluiten.

Reputatie 1

@Boris ja dat is goed, anders ping pongen we hier ook heen en weer, dit topic is beantwoord en daarmee klaar. :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Willem Loeven, bedankt voor je terugkoppeling en sorry dat het niet meteen goed uitgelegd is. Elke technische afdeling werkt met een bepaalde doorlooptijd, ook wel verwerkingstijd genoemd. Doorgaans heeft de technische dienst een verwerkingstijd van gemiddeld drie tot vijf dagen - bij grotere verbindingsproblemen kan dit bijvoorbeeld oplopen tot een week of langer. Hier hoort altijd proactief over geïnformeerd te worden, anders heb je natuurlijk geen idee wat je te wachten staat.

Bedankt dat je ons op de hoogte houdt en nogmaals sorry voor de ruwe start. Zodra het verholpen is, kunnen we samen kijken naar een passende vergoeding!

Reputatie 1

@Jason  Dank voor je reactie, ik heb inmiddels hierover ook al een nieuw topic gestart aangezien het niet helemaal past bij de verkeerde mediaconverter.

Verder wil ik het nog helemaal niet hebben over vergoedingen ik wil gewoon zo snel mogelijk een werkende verbinding!!! en inderdaad op de hoogte gehouden worden door T-Mobile waar ik mijn diensten afneem.

Er vind een migratie / omzetting plaats welke om wat voor reden dan ook fout gaat en nu zit ik te wachten en hoor ik niks.. kan een dag zijn kan ook nog 2 weken duren.

Er wordt dus van mij verwacht dat ik dan iedere dag maar met T-Mobile ga bellen over de laatste status?? 

Reageer