Beantwoord

Instellingen Amino Aria 7X met Samsung TV


Reputatie 2

Aangesloten bij T-Mobile door de firma Guidion.

Apparatuur is prima aangesloten, maar op onze Samsung TV alleen maar aan/uit ingesteld.

Dit viel tegen omdat we ook verwachte dat ook de overige functies zouden worden ingesteld.

Nu werkt alleen de a/u van de Aminobox en de knoppen geluid, zappen en zenders (ook de nummertoetsen)

De rest krijg ik niet geïnstalleerd zoals TV aan/uit, Source en TV en Amino uitzetten met 1 toets, zodat je alsnog met meerdere afstandsbedieningen te werk moet gaan.

Ook start de Aminobox op in Samsung plus TV en moet met de Samsung afstandsbediening de Source op Amino worden gezet.

Kortom vele tips op Google en in de Community ten spijt is het mij niet gelukt om deze instellingen werkende te krijgen.

Hopende om meerdere tips om tot oplossingen te komen voor mijn problemen en geen spijt te hebben van de overstap van Ziggo Next naar T-Mobile Amino….

Alvast bedankt!

SvD

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 July 2022, 18:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +1

U kunt de afstandsbediening koppelen met de tv als volgt: toets  1 en 3 gelijktijdig indrukken rose toets op a.b. gaat 2x knipperen vervolgens de aan/uit knop ingedrukt houden tot de tv uit gaat, daarna de tv met de aan/uit knop aan zetten en dan op de “stop” toets drukken, daarna zou het moeten werken.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening

Reputatie 2

Bedankt BeMu voor je reactie,

Voor een aantal toetsen is het gelukt, maar de tv paars toets krijgen we niet gekoppeld aan de aan/uit tv toets helaas. Deze was belangrijk omdat mijn vrouw dit vergeet, dus bij mijn afwezigheid lukt het haar niet om tv te kijken. Dacht dat dit mogelijk was omdat het bij andere afstandbedieningen geen probleem was.

Nogmaals dank.…

SvD

Bedankt BeMu voor je reactie,

Voor een aantal toetsen is het gelukt, maar de tv paars toets krijgen we niet gekoppeld aan de aan/uit tv toets helaas.

 

De paarse (magenta) knop op de afstandsbediening van de T-Mobile ontvanger is alleen voor het in- & uitschakelen van de ontvanger (TV Box). Als je de TV wilt in- & uitschakelen moet je de meest linker knop gebruiken (TV).

Het is helaas niet mogelijk de paarse knop te gebruiken voor zowel het in- & uitschakelen van de ontvanger en de TV.

Reputatie 2

Bedankt Gerrit 078 voor de tip, nu kan ik wel ophouden om een oplossing te zoeken. Jammer dat dit niet mogelijk is omdat het voor de vrouw nogal belangrijk is. Bij mijn Ziggo Next was dit geen probleem. Wel blij dat je me dit wilde melden, was al menig uurtje aan het zoeken. Wel teleurstellend en een tekortkoming van dit setje...…

Gr. SvD

Bedankt Gerrit 078 voor de tip, nu kan ik wel ophouden om een oplossing te zoeken. Jammer dat dit niet mogelijk is omdat het voor de vrouw nogal belangrijk is. Bij mijn Ziggo Next was dit geen probleem. Wel blij dat je me dit wilde melden, was al menig uurtje aan het zoeken. Wel teleurstellend en een tekortkoming van dit setje...…

Als het goed is zou het geen probleem hoeven zijn om met twee knoppen die bijna naast elkaar zitten de TV ook nog uit te zetten…

 

Met Knop 1 zet je de TV uit, met 4 de ontvanger (TV Box). Het kan dus wel met één afstandsbediening maar er zijn wel twee knoppen voor nodig om je doel te bereiken.

 

 

Reputatie 2

Hallo Gerrit078,

Voor mij is het geen probleem, maar mijn vrouw is vergeetachtig door haar ziekte. Nu krijg ik steeds de melding dat de TV het niet goed doet, zodat ik weer moet zeggen dat ze beide knopjes moet gebruiken.

Vandaar dat ik graag beide knopjes had willen koppelen zodat ze met 1 druk alles bij had staan, maar heb begrepen dat het met deze afstandsbediening niet mogelijk blijkt te zijn.

Zal op zoek moeten naar een afstandsbediening die dit wel bezit.

Toch bedankt voor je oplossing, ondanks dat dit voor mij niet de oplossing is voor mijn probleem!

Gr. SvD

Reputatie 7

Hi @Dreunen, wat rot om te lezen van jouw vrouw! Heel veel sterkte. Als ik dit mogelijk kon maken met jullie afstandsbediening, dan deed ik dat direct. Excuses voor deze uitkomst. Maar super fijn dat @Gerrit078 jou hier meer duidelijkheid over kon geven. Hopelijk vind je een andere geschikte afstandsbedieining. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat te allen tijde voor jou klaar! ❤

Reputatie 2

Dank Lisa voor je lieve reactie. Ben nog niet verder met afstandsbedieningen die dit wel kunnen.

Gr. SvD

Reputatie 7
Badge +14

Misschien helpt dit? Logitech is echt de best in programmeerbare afstandbedieningen.

Reputatie 2

Bedankt Eric,

Zal in de handleidingen kijken of er een oplossing voor ons instaat. Misschien dat de box en tv daar wel met 1 knopje aan/uit te zetten zijn. Ga me er in verdiepen!

Gr. SvD

Reputatie 3

De Logitech Harmony afstandsbedieningen kunnen dit wel.

Ik gebruik zelf de Harmony Ultimate, en die laat toe om met 1 druk op de knop (op een lcd scherm) meerdere acties tegelijk te doen.

  • inschakelen ontvanger
  • inschakelen tv
  • juiste hdmi kanaal kiezen

met 1 druk dus

Reputatie 2

Dank Stephan,

Zal op internet even zoeken op Logitech Harmony Ultimate.

Misschien is dit een goede oplossing waar meer mensen die kunnen gebruiken….

Gr. SvD

Ik gebruik ook een Logitech Harmony met hub. 

In combinatie met een Nvidia Shield tv pro. (Bluetooth)

Maar let wel op zie dit stukje.

 

Reputatie 7

Waarom installeer je de t mobile tv app niet op de tv. Heb je geen kastje meer nodig.

Reputatie 2

Ik gebruik ook een Logitech Harmony met hub. 

In combinatie met een Nvidia Shield tv pro. (Bluetooth)

Maar let wel op zie dit stukje.

 

De firma Logitech maakt geen afstandbediening meer, dus is geen oplossing.

Voor Hidden.nld kan ik antwoorden dat we een Samsung tv hebben van 2017 en deze heeft geen T-Mobile app. Vanaf 2018 hebben deze ze wel, dus voor ons ook geen oplossing. Hierbij wil ik wel alle tipgevers bedanken.…

Gr. SvD