Beantwoord

internet aansluiten coax

  • 30 December 2021
  • 10 reacties
  • 1196 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hoi hoi,

 

Ik wil graag mijn modem aansluiten voor internet in mijn nieuwe huis maar ben er achtergekomen dat dit huis (alleen?) Een coax aansluiting heeft. De vorige eigenaren zeggen een splitter te hebben gebruikt en dat dat lukte.

 

Er zit ook een oude varkenssnuit aansluiting waar overheen geverfd was maar deze doet het niet. Wij hebben hem open gehaald en de ontleede kabel ook geprobeerd aan te sluiten maar ook dit werkte niet helaas.

 

Nu ben ik wel verder gaan kijken op dit forum en zag ik dat tmobile niet met coax werkt en er dus ergens een andere aansluiting zou moeten zijn. Wij hebben overal gezocht en niks gevonden ook niet in de meterkast?

 

Mijn vraag is dus eigenlijk wat nu? Overstappen naar een andere provider die wel coax heeft of kan een monteur dit makkelijk (en voordelig) oplossen? 

 

Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door eric 30 December 2021, 22:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je moet zoeken naar een ISRA punt. Hier zijn wat voorbeelden. Meest logische plek is de meterkast.

 

 

De bovenste is dus wat ik bedoel met varkenssnuit aansluiting maar dan het kapje eraf gehaald. Deze doet het niet.

En de andere is de coax 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Samvd 

Wil je die wandcontactdoos met varkenssnuit eens compleet losschroeven zodat alleen de kabel zichtbaar is en je abonnement is wel al actief?

Hallo @Samvd 

Wil je die wandcontactdoos met varkenssnuit eens compleet losschroeven zodat alleen de kabel zichtbaar is en je abonnement is wel al actief?

En ja de aansluitdatum was 21-12 al dus neem aan dat die het al moet doen.

 

Wij hebben geprobeerd de losse kabeltjes aan te sluiten maar dit werkte niet.

 

Zou de monteur van tmobile dit wel kunnen en zo ja hoeveel zal dit kosten ongeveer?

Reputatie 7
Badge +14

Heb je dit kastje uit je aansluitpakket gebruikt?

De rode en blauwe draad zou de eerste keus moeten zijn.

Mocht je toch een monteur willen om jouw thuis installatie te fixen, dan volg je de info op deze pagina.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Samvd

Als rood blauw niet werkt dan kan je oranje wit proberen, gebruik ook eens het installatiedoosje uit het installatiepakket de ene met alleen rood en blauw erin om uit te sluiten of die wandcontactdoos misschien kapot is.

Mochten beide combinaties niet werken dan kan T-Mobile kosteloos een monteur sturen, wacht hiervoor de reactie van een moderator even af 

Nee helaas ook alles geprobeerd nu met blauw rode draadje en wit oranje draadjes beide installatie kastjes geprobeerd.

 

Dus dan ga ik de klantenservice maar even bellen of ze een monteur kunnen sturen 🙈 komen er helaas niet uit zo

Reputatie 7
Badge +15

@Samvd 

Je kan beter de reactie van een moderator afwachten, de klantenservice mocht dacht ik alleen een WiFi monteur aansturen.

@Samvd

Je kan beter de reactie van een moderator afwachten, de klantenservice mocht dacht ik alleen een WiFi monteur aansturen.

Oh oke, ik had ze al gebeld haha. En volgens mij is het wel goed gegaan.

Dinsdag komt er een monteur van guidion om mijn tmobile thuis te installeren.

 

Bedankt voor alle tips!

Reputatie 6

Hoi @Samvd, ik heb direct gespiekt in je abonnement en het is inderdaad helemaal gelukt om een installatiemonteur voor je aan te sturen. De monteur gaat controleren of dit een werkend aansluitpunt is en checkt of er eventueel een ander aansluitpunt in de woning aanwezig is. Ik heb er alle vertrouwen in dat je binnenkort van je T-Mobile Thuis internet kunt gaan genieten!