Beantwoord

Internet in woonunit

  • 20 September 2021
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

Beste T mobile, Al een aantal weken word ik van het kastje naar de muur gestuurd ivm internet in onze woonunit. Erg teleurgesteld over de dienstverlening en informatie voorziening hierin. Reeds in juli hierover contact gehad en toen ik de datum exact had en de verhuizing door wilde geven bleek alles heel anders te zitten. Tot op heden geen internet, maar wel vanaf juli aan t doorbetalen wegens pakketkorting icm en onze mobiele abonnementen die anders zou vervallen in de periode die we tijdelijk inwonend zijn. Glasvezel lijkt vooralsnog ver weg op ons nieuwe adres, ondanks dat de postcode check op de website doet vermoeden dat dit mogelijk is. Zelfs een “normale” internetverbinding zou al enorm fijn zijn, wie kan ons nu eindelijk eens helpen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 September 2021, 10:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @IrisMico 

Misschien kan je eens contact opnemen met de aannemer die actief is/was in jouw woonplaats over het realiseren van het aansluitpunt in jouw woonunit en of dat wel mogelijk is?

Of heb je dat al gedaan en wat wordt er dan gezegd?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @IrisMico, van harte welkom op de Community!

Sorry dat er tot op heden nog geen werkende verbinding kan worden opgeleverd, dit heeft ermee te maken dat de glasvezelverbinding nieuw aangelegd wordt. In dit scenario kun je wel een bestelling plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Indien jouw woning in een ver genoeg stadium afgebouwd is, kan er contact opgenomen worden met de netbeheerder. Zij plannen dan een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg. 

In dit geval is de aannemer Volker Wessels Telecom (VWT in de volksmond). Je kunt bellen om met hen de planning door te spreken: 088-186 0 444

Ook zal VWT met jou een afspraak inplannen om de huisaansluiting gereed te maken.

088 - 1860444

Beste Jason,

Dank voor je reactie. We gaan alleen tijdens de bouw (nu dus) in een woonunit wonen dus heb ik weinig aan de oplossing dat als de woning er staat er glasvezel kan komen.. ik heb zowel volker wessel als kpn hier reeds over gebeld. Mijn vraag is nu concreet is er internet te maken in onze woonunit (hoeft geen glasvezel te zijn, als er maar iets is). Of ben ik dan genoodzaakt om over te stappen? Begrijp van onze buren namelijk dat dit bij andere providers wel mogelijk is met een soort van wifi kastje. Ik hoor graag de oplossing voor nu van je, dus zonder afgebouwd woonhuis maar in een woonunit wonende. Alvast dank voor je reactie. 

Hallo @IrisMico 

Misschien kan je eens contact opnemen met de aannemer die actief is/was in jouw woonplaats over het realiseren van het aansluitpunt in jouw woonunit en of dat wel mogelijk is?

Of heb je dat al gedaan en wat wordt er dan gezegd?

Heb ik inderdaad al gedaan, zij geven aan dat glasvezel in de woning wordt gemaakt, maar wij wonen er bij tijdens de bouw. Dus de woning bestaat nu enkel uit de fundering, waardoor zij nu niets in de woning kunnen doen. Begrijp van onze buren die tevens in een woonunit wonen dat andere providers hier zelf wel een oplossing voor hebben met een soort wifi kastje zoals het me lieten zien. Dus verwacht eigenlijk hetzelfde van T Mobile, maar begin de moed erin te verliezen na weken wachten op een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @IrisMico 

Hoelang zal je nog in een woonunit wonen?

4G voor thuis zou misschien kunnen alleen je zit er wel minimaal een jaar aan vast.

4G voor thuis

Eigenlijk hoor je 4G thuis alleen op het afleveradres te gebruiken maar staat de woonunit bij de woning?

Een data sim only met eigen 4G router kan ook nog

Hallo @IrisMico 

Hoelang zal je nog in een woonunit wonen?

4G voor thuis zou misschien kunnen alleen je zit er wel minimaal een jaar aan vast.

4G voor thuis

Eigenlijk hoor je 4G thuis alleen op het afleveradres te gebruiken maar staat de woonunit bij de woning?

Een data sim only met eigen 4G router kan ook nog

Wij gaan ongeveer een jaar in de woonunit wonen en deze staat in de achtertuin van ons te bouwen huis, dus qua adres zou dat moeten kunnen dan? 

Reputatie 7
Badge +15

@IrisMico 

Volgens mij kan het wel, neem gewoon een 1 jarige contract 👍