Beantwoord

Internet Premium gekocht maar niet beschikbaar

  • 18 November 2021
  • 14 reacties
  • 146 Bekeken

Bij een verhuizing heb ik een nieuw mobiel en thuis abonnement (1000) afgesloten in de t-mobile winkel. De huidige bewoner en de winkel gaf aan dat er een glasvezel verbinding binnen enkele weken naar de woning werd aangelegd. Inmiddels in de woning, bleek het via KPN Netwerk dat het langer zou duren, maar de afspraak was gemaakt.

Om te overbruggen had T-mobile dus de verbinding naar koper overgezet (zonder mijn akkoord of communicatie moet ik zeggen, maar goed, geen andere optie) tot de verbinding opgeleverd zou worden. Ik heb destijds nog meerdere malen met de winkel gebeld om te bevestigen dat de verbinding aangelegd zou worden voor de beloofde snelheid. Dat hebben zij via hoofdkantoor bevestigd.

Begin deze week is dan ook de verbinding opgeleverd door KPN, maar nu is de optie voor “internet premium” ineens niet meer beschikbaar op dit adres, terwijl ik dit dus toch heb afgesloten. Nu zit ik vast aan een mobiel en thuis abonnement zonder de snelheid die ik destijds heb afgesloten. Ik ben de draad kwijt, hoe kan dit…

Volgens de klantenservice sta ik in mijn gelijk (zij zeggen dat ik dan ook echt het internet premium abonnement hier correct heb aangeschaft) en is de enige optie voor sneller internet het contract laten ontbinden en voor 3x zoveel geld overstappen naar KPN. 
 

Lang verhaal kort; heeft iemand een vergelijkbaar verhaal waar het gekochte abonnement niet geleverd kan worden en zijn er alternatieven om toch via t-mobile de hogere snelheid te krijgen?

icon

Beste antwoord door Boris 22 November 2021, 11:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michieldor 

Er is dus wel glasvezel van kpnnetwerknl aanwezig, je kan hiermee maximaal 100 Mbps over WBA nemen.

Woon je misschien in een gebied waar T-Mobile ook plannen heeft om eigen glasvezel aan te leggen?

1000 Mbps kan volgens mij niet worden afgesloten als dat niet kan.

 

Reputatie 7
Badge +14

Normaal kun je alleen een lijn bestellen als deze in de postcode checker zichtbaar is. Dat blijkt dan alleen een koper lijn te zijn geweest, die was ook direct leverbaar. Maar bij je verhuizing was toch geen 1 Gbit in de postcode checker te zien? Want als die er eenmaal is zou die niet zomaar moeten verdwijnen. Maar meestal komt een glasvezel pas naar voren als die er ligt of langskomt in de straat en dan is hij bestelbaar. Als het geen eigen glas van T-mobile is, maar een WBA lijn van KPN zie je in de postcodechecker een maximum snelheid van 100/100 Mbit. Meer kunnen ze niet leveren via WBA. Mocht je echt meer nodig hebben, dan is overstappen de enigste optie.

Hallo @Michieldor 

Er is dus wel glasvezel van kpnnetwerknl aanwezig, je kan hiermee maximaal 100 Mbps over WBA nemen.

Woon je misschien in een gebied waar T-Mobile ook plannen heeft om eigen glasvezel aan te leggen?

1000 Mbps kan volgens mij niet worden afgesloten als dat niet kan.

 

Goeie vraag, geen idee. Is er een planning voor die uitrol? Ik kon zo snel niets vinden.

KPN bied wel 1000mbps over dezelfde verbinding op dit adres

Normaal kun je alleen een lijn bestellen als deze in de postcode checker zichtbaar is. Dat blijkt dan alleen een koper lijn te zijn geweest, die was ook direct leverbaar. Maar bij je verhuizing was toch geen 1 Gbit in de postcode checker te zien? Want als die er eenmaal is zou die niet zomaar moeten verdwijnen. Maar meestal komt een glasvezel pas naar voren als die er ligt of langskomt in de straat en dan is hij bestelbaar. Als het geen eigen glas van T-mobile is, maar een WBA lijn van KPN zie je in de postcodechecker een maximum snelheid van 100/100 Mbit. Meer kunnen ze niet leveren via WBA. Mocht je echt meer nodig hebben, dan is overstappen de enigste optie.

Ook een goed punt voor context.

ja, de postcode checker gaf destijds 1000mbit aan, zo heb ik het ook afgesloten in de winkel. Ik kreeg de opmerking van de klantenservice, dat het natuurlijk niet mogelijk is om online en in de winkel een verbinding af te sluiten die niet beschikbaar is op dat adres. Toch is dat bij mij zo gegaan, daar stonden ze zelf ook van te kijken. Geadverteerd in de postcode checker en afgesloten in de winkel, 1000mbit.

Dus als ik goed lees wat je zegt, tenzij ik geluk heb en t-mobile toevallig een eigen verbinding gaat leggen in mijn wijk, heb ik pech en zou ik over moeten stappen voor de snelheid die ik destijds afgesloten heb? Bizar.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michieldor 

Voor nu is er maximaal 100 Mbps beschikbaar maar in welke plaats/wijk woon je? Misschien dat er iets te vinden is over de planning.

 

Hallo @Michieldor 

Voor nu is er maximaal 100 Mbps beschikbaar maar in welke plaats/wijk woon je? Misschien dat er iets te vinden is over de planning.

 

Bedankt voor je snelle reactie! Zeist

Reputatie 7
Badge +15

@Michieldor 

Ik kan zo snel niks vinden maar een weergave fout is ook mogelijk, overkwam mij ook.

Glasvezel was beschikbaar volgens de postcodecheck maar dat was niet zo, kort daarna kwam het opeens wel definitief beschikbaar.

@Michieldor

Ik kan zo snel niks vinden maar een weergave fout is ook mogelijk, overkwam mij ook.

Glasvezel was beschikbaar volgens de postcodecheck maar dat was niet zo, kort daarna kwam het opeens wel definitief beschikbaar.

Echt heel vreemd. Ook al zou het een weergave fout zijn, dan moet je het toch niet kunnen afsluiten? Hier ook wat screenshots uit het contract. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Michieldor

Je hebt nu een koperverbinding bij T-Mobile? Je kan overgaan op 100/100 via het KPN netwerk en als 1000 Mbps ooit beschikbaar komt kan je daarop overstappen.

Loopt het internet premium contract nog of is hij geannuleerd?

Mocht je 1 Gbps bij KPN willen dan is dat via breedbandwinkel.nl de eerste 6 maanden 28,75 en daarna 57,50 met 40 euro cashback (internet only).

@Michieldor

Je hebt nu een koperverbinding bij T-Mobile? Je kan overgaan op 100/100 via het KPN netwerk en als 1000 Mbps ooit beschikbaar komt kan je daarop overstappen.

Loopt het internet premium contract nog of is hij geannuleerd?

Klopt, T-mobile heeft mij tijdelijk overgezet naar koper omdat de verbinding nog geleverd moest worden. Dat is het hele euvel. Nu het gelegd is, blijkt dat die snelheid niet meer beschikbaar is.

Ze hebben Internet Premium dus tijdelijk omgezet naar Internet Fast, en nu kan ik niet meer terug overstappen naar Premium, maar alleen een netwerk wissel doen naar glasvezel 100/100.

Dat verklaart het mysterie alsnog niet waarom ik het zo af heb kunnen sluiten, maar ik hoor je. Er zit niets anders op. Gelukkig mag ik het mobiel en thuis contract gratis ontbinden. Bedankt voor het detective werk.

Reputatie 7
Badge +15

@Michieldor

Je hebt nu een koperverbinding bij T-Mobile? Je kan overgaan op 100/100 via het KPN netwerk en als 1000 Mbps ooit beschikbaar komt kan je daarop overstappen.

Loopt het internet premium contract nog of is hij geannuleerd?

Klopt, T-mobile heeft mij tijdelijk overgezet naar koper omdat de verbinding nog geleverd moest worden. Dat is het hele euvel. Nu het gelegd is, blijkt dat die snelheid niet meer beschikbaar is.

Ze hebben Internet Premium dus tijdelijk omgezet naar Internet Fast, en nu kan ik niet meer terug overstappen naar Premium, maar alleen een netwerk wissel doen naar glasvezel 100/100.

Dat verklaart het mysterie alsnog niet waarom ik het zo af heb kunnen sluiten, maar ik hoor je. Er zit niets anders op. Gelukkig mag ik het mobiel en thuis contract gratis ontbinden. Bedankt voor het detective werk.

@Michieldor  had dit nog laat toegevoegd 😅

Mocht je 1 Gbps bij KPN willen dan is dat via breedbandwinkel.nl de eerste 6 maanden 28,75 en daarna 57,50 met 40 euro cashback (internet only).

@Michieldor

Je hebt nu een koperverbinding bij T-Mobile? Je kan overgaan op 100/100 via het KPN netwerk en als 1000 Mbps ooit beschikbaar komt kan je daarop overstappen.

Loopt het internet premium contract nog of is hij geannuleerd?

Klopt, T-mobile heeft mij tijdelijk overgezet naar koper omdat de verbinding nog geleverd moest worden. Dat is het hele euvel. Nu het gelegd is, blijkt dat die snelheid niet meer beschikbaar is.

Ze hebben Internet Premium dus tijdelijk omgezet naar Internet Fast, en nu kan ik niet meer terug overstappen naar Premium, maar alleen een netwerk wissel doen naar glasvezel 100/100.

Dat verklaart het mysterie alsnog niet waarom ik het zo af heb kunnen sluiten, maar ik hoor je. Er zit niets anders op. Gelukkig mag ik het mobiel en thuis contract gratis ontbinden. Bedankt voor het detective werk.

@Michieldor  had dit nog laat toegevoegd 😅

Mocht je 1 Gbps bij KPN willen dan is dat via breedbandwinkel.nl de eerste 6 maanden 28,75 en daarna 57,50 met 40 euro cashback (internet only).

Bedankt voor de tip! Ik had het gezien ja. Dat is natuurlijk alsnog meer dan 2x zo duur dan wat ik nu heb voor 25,- p/m (+ mobiel abonnement) en wat Internet Premium zou kosten (ook 25,- +mobiel). Dan maar wat minder beleg op de boterham 😂 

Reputatie 7
Badge +15

@Michieldor

Indien 100 Mbps down en up genoeg voor je is dan kan je nog gewoon die 25 voor internet en 25 euro voor unlimited behouden, veel goedkoper 👍

Reputatie 7

Hoi @Michieldor ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring en verhaal. Dit is totaal niet de service die we voor ogen hebben, en begrijp dat dit niet het welkom is geweest waar je naar uit hebt gekeken. Zoals ik de situatie op dit moment terug lees en zie in het systeem, is dat er momenteel een verbinding van 100 Mbit/s mogelijk is op jouw adres en dat deze overzetting al direct is doorgezet. Momenteel staat er een monteur in de boeken om je van deze verbinding te voorzien. Mijn veronderstelling is dat je in dat geval niet jouw abonnement hebt stopgezet en door pakt bij ons. Gezellig! Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar.