Beantwoord

Internetverbinding werkt na meer dan een dag nog niet

  • 27 January 2023
  • 6 reacties
  • 91 Bekeken

Ik heb al 3 keer gebeld, maar ik heb nog steeds geen duidelijkheid over wanneer T-Mobile verwacht dat mijn verbinding hersteld is.

 

Ik ben overgestapt van KPN naar T-Mobile. Donderdagmiddag is de monteur van Guideon geweest. Hij gaf aan dat hij de installatie niet kon afmaken omdat het KPN abonnement nog actief was op mijn glasvezelaansluiting. Hij meldde dat die gepland stond als 'voor 18u'.

 

Als KPN de verbinding omgezet had zou het moeten werken met de nieuwe mediaconverter en het nieuwe modem. Om 17.30 stopte de KPN verbinding. Daarna heb ik de de mediaconverter en modem aangesloten.

 

Donderdag rond 18.30 heb ik met T-Mobile gebeld omdat de nieuwe verbinding niet werkte. Het is niet gelukt om het werkend te krijgen, maar de medewerker zou het aansturen om het probleem op te lossen.

Vrijdag rond de lunch nog geen update, dus opnieuw gebeld. Deze medewerker kon me helemaal niet helpen, maar zou het ook verder uitzoeken.

Vrijdag rond 17u heb ik weer gebeld. Conclusie was dat opnieuw een monteur moest komen. Ik zou een email krijgen waarmee ik een afspraak in kan plannen. Echter de email die ik heb staat alleen in dat het doorgezet is naar de technische dienst en dat ik binnen 5 werkdagen een reactie krijg.

Tot zover dus erg slechte service van T-Mobile... Bovendien zit je elke keer een halfuur in de wachtrij. Er is geen manier om op een andere manier in contact te komen.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 29 January 2023, 16:35

Bekijk origineel

6 reacties

Net een mail van Guidion:

Wat vervelend dat je al 2 dagen zonder internet zit! Ik zie inderdaad dat bij de afspraak van afgelopen donderdag KPN nog op de lijn zat. Hierdoor heeft onze expert de patch nog niet uitgevoerd. Dit zal dus nog moeten gebeuren. Als wij een nieuwe expert willen aansturen, hebben wij een werkopdracht van T-Mobile nodig. We raden je dus aan om snel contact op te nemen met T-Mobile voor een nieuwe werkopdracht en hopelijk kun je dan snel een nieuwe afspraak bij ons inplannen. T-Mobile kun je bereiken via 0800 0092. 

 

Is er een mogelijkheid om de werkopdracht te regelen zonder weer een hele tijd in de wacht te moeten zitten bij klantenservice van T-Mobile?

@Jason 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @IkBenUniek, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat je tegen een obstakel aanloopt met de oplevering, ik had het liefst gezien dat de verbinding meteen zou werken! Ik neem aan dat je sinds de activatie van het signaal ook al de Huawei Media Converter van het stroom af hebt gehaald? Welke lampjes branden hierop?

In ieder geval wil ik de volgende stap bewandelen en daarom heb ik een opdracht voor je uitgezet naar KPN NetwerkNL. Omdat zij vandaag niet werken word je met een beetje geluk morgen door hen gecontacteerd of anders op dinsdag. Vrijwel altijd kunnen zij vervolgens heel snel langskomen.

Ik verwacht het hiermee snel voor je op te lossen! 🙂

@Cal Ik had je reactie nog niet gezien. Vanochtend heb ik weer met de klantenservice gebeld.

Een tijdje later (rond half 12) ben ik inderdaad gebeld door KPN Netwerk over het maken van een afspraak.

De eerste mogelijkheid was woensdag tussen 15u-17u, dat noem ik niet snel. Ik zit dus bijna een week zonder internet.

Edit: Ik heb zowel de Media Converter en het modem al meerdere keren van het stroom gehaald, maar dat heeft niet geholpen. Het PON lampje op de MC brandt wel groen, maar het modem heeft geen WAN connectie.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @IkBenUniek, fijn om te horen dat je inmiddels een afspraak met KPN NetwerkNL hebt staan! Ook ik had verwacht dat ze sneller konden langskomen, meestal zijn ze er toch binnen 24-48 uur, al valt dit er net buiten. Daarnaast zie ik dat je inmiddels ook extra data van ons hebt ontvangen.

Ik kijk uit naar het monteursbezoek, ik weet zeker dat ze veel voor je kunnen betekenen!

@Cal Dank voor de support via dit forum, zonder jullie had ik minstens 11 dagen zonder internet gezeten nu is dat beperkt tot 6 dagen.

De monteur van KPN Netwerk is gistermiddag geweest, en ondanks dat de NT aangaf dat er een verbinding was bleek er toch een probleem te zijn in (naar ik aanneem) de wijkcentrale.

Dus erg blij dat de internetverbinding weer werkt. Het is wel jammer dat jullie telefonische klantenservice zelfs na 4 keer bellen niet de optie gaf om een monteur van KPN Netwerk langs te laten komen. Ik snap ook niet dat er niet wat tijd gereserveerd bij Guidion om storingen sneller op te lossen.

Er staat nu nog een afspraak gepland met een monteur van Guidion op maandag. Omdat aan de kant van T-Mobile de administratie afgerond moet worden, en ik niet weet of daarvoor een monteur langs moet komen, heb ik die afspraak nog niet geannuleerd.

In My T-Mobile staat de verbinding nog als niet opgeleverd en ook KPN wacht nog op een bericht mbt de overstapservice. Bij deze wel het verzoek om aan KPN door te geven dat zij vanaf vorige week donderdag geen kosten meer in rekening moeten brengen, en dat de T-Mobile Thuis kosten pas beginnen per vandaag.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @IkBenUniek, welkom bij T-Mobile! Wat fijn om te horen dat het nu is opgelost! De afspraak hoeft niet meer door te gaan. Ik heb dit doorgespeeld naar Guidion dat ze de afspraak annuleren. Voor vragen kun je altijd bij ons terecht of via onze social media kanalen!

Reageer