Beantwoord

Is de DSL aansluiting anders dan bij budget thuis?

  • 22 June 2022
  • 6 reacties
  • 187 Bekeken

Ik ben overgestapt van budget thuis naar t-mobile, en gisteren kreeg ik bericht dat ik mijn tmobile modem kon aansluiten. Na alles aansluiten blijkt dat de modem geen connectie kan maken internet (wereldbol rood). Ik heb geprobeerd om de router te resetten, stroom eraf halen, maar dit werkte niet. Oude en nieuwe dsl (telefoonplug) kabels en stekker geprobeerd, maar gee verschil.

 

Mijn oude modem van budget werkt wel nog als ik die weer aansluit, dus het lijkt erop naar mijn idee dat het netwerk nog niet overgeschakeld is van budget naar tmobile en dat het niet ligt aan de hardware.

 

Toch stuurt klantenservice mij aan om een installateur te laten langskomen, maar hier heb ik liever geen zin in. Is het uberhaupt mogelijk dat de fysieke draden van de telefoonplug tussen budget en tmobile verschillen, ook al gaat beide via kpn?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 June 2022, 22:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Timwerf 

Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Momenteel lijkt de lijn nog bezet door Budget dus je zou denk ik nog even hun modem kunnen gebruiken en als de verbinding wegvalt dan de modem van T-Mobile aansluiten.

T-Mobile zal ook leveren over dezelfde aderpaar volgens mij.

Hi @Waqqas,

Ja ik heb wel gebruik gemaakt van de overstapservice ja.

Dan wacht ik denk ik het iets langer af voor een monteur afspraak te maken

Puntje bij paaltje zitten er 2 sets aan dsl draden in de aansluiting en de monteur heeft inderdaad de ene eraf gehaald en de andere aangesloten.

Reputatie 7
Badge +15

@Timwerf

Normaal komt het signaal op aderpaar 1 maar soms wordt aderpaar 2 gebruikt als aderpaar 1 niet kan worden gebruikt bijvoorbeeld. Werkt het nu?

Yes nu werkt het inderdaad, bedankt voor je reacties!

Reputatie 7
Badge +16

Top dat het nu wel werkt @Timwerf! Bedankt voor je update met herstelmelding: geniet van jouw verbinding en een prachtig weekend toegewenst! 🙋‍♂️