Beantwoord

Is dit het punt waarop ik contactdoos moet aansluiten


 

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 June 2021, 13:54

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AaltjevdHorst 

Dit zij geen aansluitpunten, kan je iets van onderstaande vinden in de meterkast of woonkamer?

 

Rechts zit er een buis met bedrading. Is dat het misschien?

 

Reputatie 7
Badge +15

@AaltjevdHorst

Het aansluitpunt is niet in de meterkast te vinden, is dat doosje (2de van rechts) op de foto die ik plaatste misschien niet in de woonkamer ergens?

Je zou ook een telefoonkabel ergens kunnen tegenkomen met de kleuren rood blauw oranje wit.

Reputatie 7
Badge +14

Deze meterkast ziet er ook wel heel “nieuw” uit en het ontbreekt hier aan een DSL / telefoonlijn aansluiting. Ben je eigenaar of huurder? Is het pand (huisnummer) misschien opgedeeld in twee woningen?

Ik ben de huurder. Voorheen waren dit winkels. Er is wel een bovenwoning ook aanwezig, maar met eigen voordeur.

Dan denk ik dat KPNnetwerk nog een aansluiting moet realiseren, tegenwoordig moet je hem aanvragen als je een abbo afsluit, voorheen gebeurde dit vaak gelijk bij de (ver)bouw en heb je kans dat er kosten aan zitten.

Dit moet T-Mobile dan in gang zetten.

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben de huurder. Voorheen waren dit winkels. Er is wel een bovenwoning ook aanwezig, maar met eigen voordeur.

Heeft de voordeur van jou en de voordeur van de bovenwoning een eigen nummer. Dus de een b.v. 2a, de ander 2B. Staat dat op die manier ook bij de gemeente geregistreerd en heb je de DSL aanvraag op op jouw exacte adres kunnen doen? Want normaal als er geen ISRA is, dan is deze ook niet in de postcode check beschikbaar.

We hebben inderdaad ook een eigen huisnummer. Zoals in 2 en 2a. De bovenwoningen zijn ook altijd woningen geweest, alleen waar ik nu woon voorheen duseen winkel. Via verschillende prijsvergelijk/ providercheck komt T-mobile als 1e naar boven. Dus het zou dan mogelijk moeten zijn... lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +14

En als je de postcode checker van T-Mobile gebruikt en jouw eigenhuisnummer invoerd. Dan krijg je ook de mogelijkheid tot bestellen?

Ja het is daar ook beschikbaar. Ik heb van vanwege privacy mn adres weggehaald.. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, als de winkel vroeger en nu huisnummer 10 heeft, dan is er dus een ISRA. Het enigste wat ik me dan kan voorstellen is dat met de verbouwing het ISRA punt niet verplaatst is naar de nieuwe meterkast. Ga bij je verhuurder na waar vroeger in de winkel het ISRA punt was.

…………….

Bij het scheiden (splitsen) van panden maar ook het verbouwen van winkelpanden naar woonhuizen gebeurt het nog wel eens dat oude leidingen en- / of kabels niet worden doorgetrokken naar een nieuwe meterkast.

Enige wat dan mogelijk is, is om de kruipruimte in te gaan en hier te zoeken naar de betreffende leiding of kabel. In geval van DSL praat je dus over een koperkabel welke vaak een blauwe mantel heeft. 

 

 

Links of rechtsom moet deze haast wel ergens via de gevel naar binnen komen.

Hou er trouwens rekening mee dat - als er sprake is van een splitsing - je iemand anders nog wel eens zonder diensten zouden kunnen komen te zitten.

 

Beste lezer,

Onderstaande mail heb ik ontvangen van de woningbouw;

Nee, tegenwoordig legt KPN of ZIGGO alleen maar de kabel vanuit de straat naar de meterkast wanneer de bewoner een abonnement afsluit. Dus wij doen dat dut niet vanuit de bouw! Antwoord is dus nee.

 

KPN dient dus de aansluiting aan te leggen.

Nu vraag ik me af wat de vervolg stappen zijn?

 

Tja, je zit bij TM, ik hoop dat @Jason  of @Boris of 1 van de andere mods dit vervroegd in gang kan zetten voordat de aansluitdatum is aangebroken, anders zit je nog een tijdje zonder diensten tot dit bij KPN geregeld is, kans is dat er verschillende KPN ers moeten komen voordat die ISRA er daadwerkelijk is.

De aansluitdatum is helaas al geweest.. ik dacht sluit het even aan, maar helaas. Hopelijk dat het indd snel geregeld kan worden. En hoe zit het met de kosten voor het aansluiten van zo'n isra punt? 

Reputatie 7
Badge +14

Hier kan de eigenaar een verzoek tot aansluiting of herstel van Media en Ccommunicatie starten.

Dit moet TM aansturen, via mijn aansluiting is een stuk duurder.

Reputatie 7

Hoi @AaltjevdHorst ,

Dank je wel voor je bericht aan de Community! Ik heb met de situatie meegekeken en heb direct een verzoek ingelegd bij de technische dienst om een monteur aan te sturen om samen opzoek te gaan naar het ISRA-punt. Je zal van te voren een SMS en e-mail ontvangen om digitaal een afspraak met deze monteur in te plannen. Dit, omdat we aan de achterkant zien dat we wel een patch hebben kunnen aanleggen in de wijkcentrale, een aansluitpunt dient dan aanwezig te zijn.

Zolang je nog niet online bent, zal het abonnement nog niet van start gaan. Je hoeft dus niet te vrezen voor dubbele kosten. Laat je weten hoe het bezoek van de monteur is verlopen? We horen het graag van je!

Beste Boris,

Bedankt voor je reactie en goede service. Ik zal de mail/SMS afwachten en een afspraak inplannen. Ook zal ik je hiervan op de hoogte houden.

Verder iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken. Mooi systeem zo :)

Groetje, Aaltje

@Boris Beste Boris,

Hier even een update;

Aanstaande vrijdag komt tussen 10 en 12 uur de KPN monteur.

Groetjes,

Aaltje

Reputatie 7

Hi @AaltjevdHorst ,

Superfijn om te horen! Hulp is onderweg. Laat je weten hoe het bezoek van de KPN monteur is verlopen? We wachten het af.

@Boris Beste Boris,

Slecht nieuws.. er is geen isra punt aanwezig in mijn woning. De monteur heeft aangegeven dat deze waarschijnlijk nog onder de grond zit en zal moeten worden opgegraven. Ik ga nu even contact opnemen met de woningbouw waar ik de woning van huur. Woensdag heeft mijn vorige provider trouwens alles afgesloten, dus zit nu zonder tv/wifi/internet.

Met vriendelijke groet,

Aaltje

@Boris 

Ik heb intussen met alle partijen contact gehad. Conclusie is dat ik alle kosten voor t aanleggen zelf moet bekostigen. Aangezien ik wilde overstappen om kosten te besparen, heb ik de aanvraag bij t-mobile helaas moeten annuleren en terug naar mijn vorige provider.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

Groetjes,

Aaltje

 

Reputatie 7

 

Nee, tegenwoordig legt KPN of ZIGGO alleen maar de kabel vanuit de straat naar de meterkast wanneer de bewoner een abonnement afsluit. Dus wij doen dat dut niet vanuit de bouw! Antwoord is dus nee.

 

 

 

Dit klopt niet. Dat hebben ze dus alleen gedaan om zelf de kosten te besparen. Een aansluiting op energie water en data kost altijd geld.

Vaak hoef je via een provider geen kosten te betalen dat de lijn dan meteen actief gebruikt word. KPN kan je hierover informeren.

 

Toch legt KPN niet meer standaard een verbinding aan bij nieuwbouw, bij deze verbouw is de bestaande gewoon weggewerkt en niet meer terug geplaatst, er is dus een aansluiting maar waar.

bij mankementen aan het ISRA is KPN redelijk coulant als je een verbinding afsluit, bij complete vernietiging en verwijdering zonder toestemming kan het idd geld kosten om hem terug te halen.

Reageer