Beantwoord

ISRA-aansluiting onbekend

  • 3 June 2021
  • 8 reacties
  • 399 Bekeken

In onze meterkast is een ISRA-aansluiting te vinden die niet wordt genoemd in de handleiding voor het aansluiten van T-Mobile Thuis (https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/handleidingen/thuis-handleiding-dsl-snel-van-start--zyxel.pdf).

Het is geen wandcontactdoos en er kan ook geen ministekker ingeplugd worden. Volgens de handleiding blijft er dan nog een ISRA-punt met vaste kabelaansluiting over. Hier zou echter en dunne grijze kabel uit moeten komen, welke later geknipt en gestript moet worden om het verder aan te sluiten. Dit is bij onze aansluiting echter niet het geval. 

Kan iemand aangeven op welke manier we ons internet (geen tv of telefonie) toch aan kunnen sluiten? De bijgevoegde afbeeldingen schetsen hopelijk een duidelijk beeld.

Bij voorbaat dank! 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 June 2021, 14:30

Bekijk origineel

8 reacties

@Nielsssx

Volgens mij maakt het niet uit want er zijn ook mensen die de PHONE kabel voor DSL gebruiken maar gebruik voor de zekerheid maar gewoon de DSL kabel.

 

Ga ik doen. Hartelijk dank voor het meedenken! 

Reputatie 7
Badge +15

@Nielsssx 

Volgens mij maakt het niet uit want er zijn ook mensen die de PHONE kabel voor DSL gebruiken maar gebruik voor de zekerheid maar gewoon de DSL kabel.

@Nielsssx

Je kan ook een kabel uit het installatiepakket gebruiken, 1 kant in de modem en de andere kant afknippen, aanstippen en op het ISRA plaatsen.

 

Lees je reactie nu pas. Gelukkig had ik nog niets besteld.

Deze optie lijkt me verreweg het handigst. Dat scheelt namelijk wat extra werk omdat de kabel maar aan één kant gestript hoeft te worden en dus direct in het modem geplaatst kan worden. Dank voor deze tip.

Ik vroeg me nog wel af of er nog verschil zit in de kabel met ‘DSL’ (grijs) en met ‘phone’ (groen) erop? Buiten de kleur aan de buitenkant, zien ze er zo op het eerste gezicht hetzelfde uit. Maakt het nog uit welke ik gebruik om vanuit het ISRA-punt direct in het modem te stoppen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Nielsssx 

Je kan ook een kabel uit het installatiepakket gebruiken, 1 kant in de modem en de andere kant afknippen, aanstippen en op het ISRA plaatsen.

@Waqqas Bedankt voor je hulp! Ik ga er eentje bestellen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Nielsssx 

De kabel van de link lijkt prima en zou niet voor verschil in snelheid moeten zorgen, je hebt maar 30 cm nodig.

Gebruik bijvoorbeeld rood en zwart, sluit rood en zwart aan op 1A en 1B en in het aansluitdoosje rood op rood en zwart op blauw.

Mocht het niet werken sluit dan rood en zwart op 2A en 2B aan.

Hallo @Nielsssx 

Op foto 1 heb je een ISRA, je kan de huidige doorgeknipte draadjes losmaken en plaats een nieuwe telefoonkabel van ongeveer 30 cm. Je kan deze dan aan beide kanten strippen, sluit 1 kant aan op dit ISRA en de andere kant in het aansluitdoosje dat in het installatiepakket zit. In dat doosje kan je dan de DSL inpluggen die naar de modem gaat.

 

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Is de onderstaande kabel wat je bedoelt? Of is er kwalitatief nog wat beters? Als dit qua snelheid nog iets uitmaakt, hoor ik het graag. 

https://www.hornbach.nl/shop/Telefoon-installatiekabel-modulair-4x0-5-mm-wit-per-meter/10253084/artikel.html

Het ISRA-punt heeft 4 punten waarop de draden aangesloten kunnen worden: 1A, 1B, 2A en 2B. Welke kleur van de kabel (zwart, rood, groen en geel) moet op welk punt? En weet je misschien ook welke kleuren vervolgens in het aansluitdoosje van T-Mobile moeten? Volgens de handleiding van T-Mobile zelf zijn dit normaal een blauwe en rode, maar deze kabel heeft weer andere kleuren. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nielsssx 

Op foto 1 heb je een ISRA, je kan de huidige doorgeknipte draadjes losmaken en plaats een nieuwe telefoonkabel van ongeveer 30 cm. Je kan deze dan aan beide kanten strippen, sluit 1 kant aan op dit ISRA en de andere kant in het aansluitdoosje dat in het installatiepakket zit. In dat doosje kan je dan de DSL inpluggen die naar de modem gaat.

Reageer