Beantwoord

ISRA kabel kapot?


Goedenavond, even een vraag.

Sinds 2 jaar wonen wij nu in ons huis en heb tot nu toe altijd internet thuis gehad via een 4G abonnement bij jullie. Dit omdat toen ik 2jr gelezen tmobile thuis aangevraagd heb er werd aangegeven dat er niet voldoende dekking op mijn postcode was. 
Afgelopen week werd ik echter gebeld door jullie of t mobile thuis niet een optie voor mij was, jullie medewerker gaf aan dat er nu wel voldoende dekking is en dat mijn internet snelheid vele male beter moet worden, dus helemaal top 👍🏻
Vandaag het T-Mobile thuis pakket binnen gekregen maar daar staat in dat ik het moet aansluiten op het ISRA punt, nu kan ik dat in mijn huis nergens vinden. 
In de kruipruimte heb ik echter wel deze kabel gevonden, maar dit ziet er nog niet echt uit alsof ik hier wat mee kan. 
Wat moet ik nu doen want met deze kabel gaat het sowieso niet goedkomen. Ik neem aan dat KPN hier weer een normale aansluiting van moet kunnen maken? 
Hoor het graag! 
Mvg Marnick 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 June 2022, 11:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Marnick97 Ik heb gelijk even voor je gekeken, maar het is niet helemaal duidelijk waar KPN NetwerkNL het aansluitpunt gelabeled heeft. Vaak zit het oorspronkelijke ISRA-punt in de meterkast. Heb je hier al gekeken? Mocht je echt niks kunnen vinden, laat het mij dan weten, dan ga ik dit voor je doorzetten naar onze technische dienst zodat zij de netwerkbeheerder kunnen aansturen voor het labelen van de aansluiting en deze eventueel kunnen herstellen, mocht dit de juiste kabel zijn.

Heb heel m’n huis doorzocht maar kan geen andere binnenkomende kabel vinden dan deze. En omdat dit een dikke stugge kabel is (loden mantel?) lijkt het mij de enige kabel die het kan zijn. 
Hoor graag wat de opties zijn. 
Mvg, Marnick 

Reputatie 7
Badge +15

@Marnick97

De mantel zou blauw moeten zijn met een rood/witte streep, misschien dat je dat ergens zit aan de kabel?

Blijkt inderdaad na een beetje poetsen een blauwe kabel te zijn. Maar dan moet ik dus blijkbaar voor deze kabel een nieuw aansluit punt maken? 

Reputatie 7
Badge +15

@Marnick97 

Een moderator zal de netwerkbeheerder moeten aansturen om dit te herstellen.

Duidelijk, en hoe kom ik daarmee in contact?

Reputatie 7
Badge +15

@Marnick97 

Ze zullen hier vanzelf wel reageren net zoals @Demi 🙂

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marnick97, welkom op de Community!

Die kabel ziet er niet erg toereikend uit als ISRA-aansluiting. We kunnen pas een monteur aansturen op het moment dat de aansluitdatum bereikt is. Laat rond 24 juni eventjes een nieuw berichtje achter in dit topic, dan kunnen wij de juiste afdelingen aan het werk zetten zodat er vanaf de aansluitdatum (24 juni aanstaande) iemand naar komt kijken! Over een specifieke datum kan ik je nu jammer genoeg niets vertellen omdat wij de agenda’s niet beheren, maar ik weet zeker dat je er dadelijk met een planningstool wel uit kunt komen.

Alvast een korte toelichting op hoe de monteur wordt aangestuurd: in principe is het altijd de bedoeling dat Guidion langskomt om het ISRA te labellen/herkennen, pas daarna wordt eventueel - indien nodig - de netbeheerder op pad gestuurd. Dit doen we omdat Guidion ook kleine herstelwerkzaamheden kan uitvoeren op locatie. Ik heb wel jouw afbeelding meegestuurd in de case zodat de technische dienst meteen ziet hoe de kabel eruitziet/eraan toe is. 

Je zult tegen die tijd binnen maximaal twee werkdagen benaderd worden voor een oplossing. Indien KPN/Guidion dient langs te komen, dan zal er een afspraak ingepland worden met je. Dit gebeurt altijd per afspraaktool - in het zeldzame geval dat netbeheerder KPN Netwerk direct langskomt, word je doorgaans gebeld door een anoniem telefoonnummer, houd hier alsjeblieft rekening mee.

Duidelijk, meld ik me tegen die tijd weer! Hartelijk dank voor de hulp en antwoorden. 

Goedenavond, ik heb afgelopen dinsdag bericht gekregen van T mobile dat ik mijn tmobile thuis kan gaan installeren. 
Zou er dus iets met het bovenstaande verhaal kunnen gaan gebeuren? 
Hoor het graag! 
 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Marnick97,

Bedankt dat je een berichtje kon sturen! Zo te zien had @Jason al een heel mooi rapport geschreven en deze heb ik zojuist definitief doorgezet naar onze technische dienst. Hierover hoor je binnen een aantal werkdagen meer en de monteur die aangestuurd zal worden kan dit sowieso oplossen. Mocht je in de tussentijd nog extra data voor een T-Mobile of Tele2 Mobiel abonnement kunne gebruiken, stuur mij gerust in een privébericht je 06 toe en dan kan ik extra data voor je regelen. 

Voor nu wens ik je alvast een mooi en zonnig weekend toe! 😃