Beantwoord

ISRA punt aansluiting lukt niet

  • 1 June 2021
  • 5 reacties
  • 1031 Bekeken

In de meterkast zit als het het goed is het aansluitpunt. Volgens de handleiding heb ik het rode kabeltje met het rode kabeltje verbonden en het blauwe met het groenen. Vervolgens de 'PHONE' kabel aangesloten in het DSL punt in de modem. Alleen het 'aan' knopje knippert even en brandt daarna gewoon. Vervolgens de andere PHONE kabel geprobeerd en ook nog de DSL kabel. Werkte allebei niet. Ook nog even het andere kastje waarin alleen een rode en blauwe kabel zitten geprobeerd. Rood op rood, blauw op blauw. Weer hetzelfde resultaat.

De telefoon wordt steeds opgehangen wanneer ik bel dus hopelijk kan iemand mij op deze manier helpen.

 

Foto is met de DSL kabel maar heb het uiteraard met de PHONE kabel geprobeerd.

 

Mijn internet is btw al twee weken aangesloten dus dat kan het ook niet zijn.

icon

Beste antwoord door Ginny 2 June 2021, 16:01

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hoi @EenPersoon, ik kan mij goed voorstellen dat je hier niet helemaal uitkomt! Ik heb dan ook direct een monteur voor jou aangevraagd. Binnen een kwartier ontvang je een sms met een link voor het maken van een afspraak!

Daar ben ik ook bang voor dan @Waqqas. Voor mijn gevoel heb ik elke mogelijke combinatie geprobeerd intussen. Ben benieuwd wat een mod zal zeggen.

 

Toch bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +15

@EenPersoon 

Ik denk dat er dan toch eens een monteur moet langskomen omdat de kabel die je meterkast binnenkomt al geen signaal heeft.

Het is dus even wachten op de reactie van een moderator.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb dit geprobeerd (wit naar blauw en oranje naar rood) en helaas werkt dit ook niet. Ook is dit aansluitdoosje nu gedeeltelijk stuk. De schroefjes draaien wel maar ze gaan niet meer losser. Het witte kabeltje zit nu dus ook nog eens volledig vast. (Intussen eruit gekregen)

 

Ik heb hier een wat duidelijkere foto van de kabel. Ik woon op 4 hoog dus het kan niet echt anders dan naar beneden gaan.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EenPersoon 

Wil je eens dat andere aansluitdoosje met alleen rood en blauw erbij pakken en oranje en wit aansluiten ipv rood en blauw?

Gebruik de DSL kabel naar de DSL poort in je modem en waar komt die kabel in de meterkast vandaan?

Reageer