Beantwoord

ISRA punt afgeknipt


Hallo allemaal,

Ik heb gisteren T-mobile Thuis (alleen internet) aangevraagd. Ik zit nu nog bij Ziggo, die maken gebruik van de kabel/coax aansluiting. Nu ging ik vast op onderzoek uit en nu lijkt (ik denk de vorige bewoner) iemand het ISRA punt te hebben afgeknipt. Onder de plint vandaan komt nog wel de dikke blauw kabel binnen. Nu lijkt dit volgens mij heel erg op het probleem dat in dit topic wordt besproken: 

Betekent dit dat dit punt moet worden hersteld, en vanuit het andere topic dat ik dan op op de installatiedatum (11-05-2023) een berichtje in dit topic moet sturen om zo het herstel vanuit KPN mogelijk te maken?  

Bijgevoegd de foto's (het is slecht te zien maar het is een dikke gevlochten blauw kabel): 

Ik hoor het graag, 

Groet Jesse

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 April 2023, 14:10

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jessekwakkenbos 

Zoals je het omschrijft is dit inderdaad de KPN kabel die naar jouw woning gaat, deze zal door KPN hersteld moeten worden, dit kan vanaf de installatiedatum.

Hallo @Jessekwakkenbos 

Zoals je het omschrijft is dit inderdaad de KPN kabel die naar jouw woning gaat, deze zal door KPN hersteld moeten worden, dit kan vanaf de installatiedatum.

Hallo Waqqas, 

Bedankt voor je bericht, hoe kan ik dit herstel door KPN starten? Door een bericht achter te laten in dit forum?

Groet

Reputatie 7
Badge +15

@Jessekwakkenbos 

Klopt, zodra de verbinding actief is laat het hier dan weten, een moderator helpt je verder 👍

Hou er rekening mee dat dit wat langer gaat duren met nog een vervolg afspraak nadat de KPN monteur is geweest. Deze kabel zal de monteur ook niet meer kunnen herstellen, daarvoor is er te weinig overlengte. De kabel zal buiten opgegraven moeten worden en opnieuw naar binnen worden getrokken met voldoende overlengte om er een ISRA punt op af te monteren.

Beste, 

In de loop van de middag wordt de internetverbinding actief, ik krijg zojuist een mailtje hierover. Kan iemand me hier helpen om het herstel vanuit KPN te starten?

Alvast bedankt.

Groet

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jessekwakkenbos, bedankt voor bericht!

Ik heb het direct doorgezet, in de loop van de dagen zul je bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met een monteur. Deze zal gaan checken of KPNNetwerkNL dit kan oplossen of mijnaansluiting.nl dit moet gaan verhelpen. 

Hoi @Jessekwakkenbos, bedankt voor bericht!

Ik heb het direct doorgezet, in de loop van de dagen zul je bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met een monteur. Deze zal gaan checken of KPNNetwerkNL dit kan oplossen of mijnaansluiting.nl dit moet gaan verhelpen. 

Beste Tommie,

Vorige week dinsdag is een monteur van Guidion langs geweest, zijn conclusie is dat een KPN monteur dit verder moet oppakken. Hij zou dit op die manier doorzetten, zodat een KPN een vervolgafspraak inplant. Kan jij zien wat hier de status van is en op welke termijn dit gaat gebeuren?

Alvast bedankt. 
Groet 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jessekwakkenbos, bedankt voor je update!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken zag dat het ticket niet is doorgezet. Ik heb het daarom meteen voor je doorgezet! Je ontvangt binnenkort een bericht om een afspraak in te plannem met KNPNetwerkNL. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

Hallo Tommie, 

Maandag kwam er een KPN monteur, hij constateerde dat de huidige IS/RA kabel te kort is en dan die van buitenaf moet worden opgegraven om binnen meer lengte te krijgen. Hij zou dit doorzetten binnen KPN en zou mij dezelfde maandag daarover bellen, tot nu toe nog steeds niks gehoord. Een onderaannemer zou deze werkzaamheden moeten uitvoeren. Het gaat tot nog toe wel stroef, de monteur van Guidion kwam tot 2x toe niet opdagen en nu hoor ik weer niks van KPN.

Ik ga er maar weer achteraan bellen. 

 

Groet Jesse

Reputatie 7
Badge +14

Kpn is inderdaad eigenaar en beheerder van het koper netwerk en een ISRA punt. Als het opnieuw moet worden aangegeven zou je wel moeten vragen naar de kosten. Het isra punt is binnen de woning 'gesloopt'. Dan is het niet zomaar dat dit gratis wordt hersteld.

Ik heb zojuist met KPN gebeld, die stuurde me door naar KPN netwerk, die stuurde me weer terug naar KPN. En KPN zegt nu dat ik het bij jullie moet regelen aangezien ik geen klant van hen ben. 

Kunnen jullie nog wat voor mij betekenen? En wat betreft de herstelkosten, ik heb het IS/RA punt (of wat er nog van over is) zo aangetroffen onder de vloer. Daar kan ik toch niks aan doen dan?

Het gaat zo moeizaam dat ik begin te twijfelen om gewoon bij Ziggo te blijven aangezien het nog steeds niet werkt en er al verschillende monteurs zijn langs geweest die allemaal hetzelfde constateren..

Ik hoor het graag. 

Groet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jessekwakkenbos, ik vind het heel vreemd dat je door KPNNetwerkNL van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Zij horen je inderdaad hierover op te bellen.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de monteur het heeft doorgezet naar de onderaannemer. Deze afspraak staad gepland op 26-06-2023 om 08:00. Dit is echter wel een indicatietijd en kan nog veranderen. Je was inderdaad bij het goede adres, KPNNetwerkNL had dit moeten doorgeven. Heb je ze op dit nummer: 088-0063744 gebeld?

Hoi Tommie, 

Bedankt voor het uitzoeken, dit is ook de datum die ik met de monteur had afgesproken. Ik zou alleen nog bevestiging krijgen, ik zet deze in mijn agenda. Yes, dat nummer had ik inderdaad gebeld, er werd aangegeven dat zij alleen van glasvezel waren en ze niets meer met koper deden. Ze kon ook niks vinden op mijn adres. 

Zoals Eric aangaf, kan het zijn dat ze kosten op mij gaan verrekenen? Daar zit ik namelijk niet op te wachten en zou dat dan wel graag vooraf horen.

Groet Jesse

Reputatie 7
Badge +9

@Jessekwakkenbos het kan inderdaad zo zijn dat er kosten aan zitten verbonden, dit moet de monteur die het komt bekijken uitsluiten. Het ISRA-punt valt namelijk onder het kopje eigendom van de klant. De onderaannemer zal dit wel eerst aangeven en toestemming moeten hebben voordat er iets gebeurt of in rekening gebracht wordt!

Bedankt voor je reactie, ik wacht dat dan wel even af. Indien ik niet akkoord ga met eventuele kosten betekent dat ik geen contract bij KPN/T-Mobile af kan nemen en dus bij Ziggo moet blijven?

Reputatie 7
Badge +9

@Jessekwakkenbos ja, we hebben wel een werkend aansluitpunt nodig om je te voorzien van onze diensten!😊

Hallo Tommie,

Het is eindelijk gelukt, een monteur heeft de kabel vanaf buiten opnieuw naar binnen gehaald en aangesloten. Mijn modem is nu ook aangesloten en ik heb internet (van T-Mobile). Zou jij (indien nodig) de overstap kunnen bevestigen? Hij staat nu nog open in Mijn T-Mobile. Ik stuur vanmiddag nog de oude spullen van Ziggo retour. 

Bedankt voor de hulp.

Groet Jesse

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jessekwakkenbos, ik ben erg blij om te horen dat het gelukt is en je online bent!

Als de monteur alles geregistreerd heeft in het systeem, zal de bestelling doorlopen en afronden. Hier hoef je je geen zorgen om te maken! 

Reageer