Beantwoord

ISRA punt in meterkast buiten woning

  • 15 September 2022
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

Hoi allemaal, ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn voor bedraad internet thuis als je ISRA punt niet in je huis is. Ik woon in een maisonette-woning waar de meterkast met ISRA ministekker in de gedeelde portiek beneden zit, en ik woon boven, wat niet echt handig is qua bedraad internet. Heeft er iemand ervaring met zoiets? Het liefst verbind ik mijn apparaten direct met mijn modem, ik wil niet een extra router kopen, en die aan een wifi-versterker koppelen omdat ik dan nog steeds met wifi snelheden moet werken.

 

(dit is een dubbele topic omdat ik het in een foute categorie heb gepost en niet weet hoe ik de vorige moet verwijderen)

icon

Beste antwoord door eric 15 September 2022, 21:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het aansluitpunt van het t-mobile modem moet zo dicht mogelijk bij het isra punt zijn. Als je de telefoonkabel gaat verlengen is de kans groot dat de snelheid naar beneden gaat.

Vanaf het modem trek je een ethernet kabel naar je woning en.plaats je daar een switch voor bekabelde aansluiting of een wifi access point.  Je.kunt ook zonder kabel een wifi mesh repeater van t-mobile gebruiken.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @serdarcirakk  Ik wilden je net vragen te stoppen met dubbel posten 😂 

Geen zorgen de moderators weten dat je onderwerp dubbel is (ik heb het doorgegeven) en gaan er een verwijderen.

Groetjes!

Het aansluitpunt van het t-mobile modem moet zo dicht mogelijk bij het isra punt zijn. Als je de telefoonkabel gaat verlengen is de kans groot dat de snelheid naar beneden gaat.

Vanaf het modem trek je een ethernet kabel naar je woning en.plaats je daar een switch voor bekabelde aansluiting of een wifi access point.  Je.kunt ook zonder kabel een wifi mesh repeater van t-mobile gebruiken.

Een kabel trekken vanaf mijn modem naar een switch in mijn huis was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik merkte dat er geen ISRA punt in mijn woning was. Ik had gehoopt dat ik niet heel onhandig een kabel door de hele portiek moest trekken die dan ook nog op de een of andere manier in mijn huis moet komen. Vond het namelijk niet zo een fijn idee om elke keer naar beneden te moeten om het te resetten als er wat aan de hand was. Ik zal even kijken of de woningcorporatie een eventuele oplossing hiervoor heeft bedacht, anders ga ik gewoon een switch en een 15meter kabel aanschaffen. Thanks!

Reputatie 7

Bij het isra is het makkelijker uitsluiten van eventuele problemen. Zoals slechte kwaliteit kabel en aftakkingen in de bekabeling. Maar met een goede utp kabel is het modem best 15m te verplaatsen gebruik dan wel kabel met een vaste kern en 100% koper met 0,5mm. En geen action kabel. kpn gebruikt er zelf belden cat5e kabel voor.

Reageer