Beantwoord

Juiste apparatuur voor overgang naar ODF ?

  • 4 January 2022
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Hoi T-Mobile,

Ik heb een bestelling geplaatst voor overgang van 100MB (WBA) naar 1000MB (ODF) internet.

Installatie afspraak is gemaakt. In de mail van Gideon staat dat zij alleen maar aansluiten en geen apparatuur meenemen. In de bestellingsbevestiging van TMobile staat dat jullie een nieuw modem opsturen (Zyxel t50) ter vervanging van de huidige draytek.

 

Vraagjes:

  • ZIt bij de Zyxel dan automatisch een media converter ? Die lijkt mij namelijk wel nodig ….

Huidige aansluiting glasvezel

links aangesloten op huidige Draytek modem

  • Blijft de huidige Amino 150 tvbox goed werken met de nieuwe Zyxel ?

Ik wil voorkomen dat ik langer dan een uur zonder internet zit, voor zover ik daar enige invloed vooraf op kan uitoefenen. …. en ik lees nogal wat spookverhalen over ontbrekende apparatuur en niet gepatchte verbindingen ….

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 January 2022, 17:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Frusty123 Ik zit net naar de foto's van uw installatie te kijken en zie dat deze gelijk zijn aan wat ik momenteel in de meterkast heb hangen,  de tv boxen zijn een Entone 510 en Aria 610,  helaas heeft T-Mobile in mijn woonplaats geen ODF liggen dus over stap naar 1000mb is dan iets complexer.

Of er in alle gevallen een mediaconvertor nodig is bij de Zyxtel weet ik niet zie wel dat het vaak gebeurd, misschien dat de Genixis in de meterkast de zelfde functie vervuld,  anderen weten dat beter dan ik, zou wel fijn zijn als dat zo is.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frusty123 

Bij de Zyxel hoort ook een mediaconverter, die krijg je ook in het installatiepakket.

Voordat de monteur naar jouw huis komt gaat de monteur eerst naar de wijkcentrale om je om te zetten naar het eigen netwerk, dus tot die tijd blijft je verbinding via WBA werken.

Bovenstaande geldt voor als je GPON krijgt, indien je op AON blijft dan doet KPN de patch in de ochtend en dan heb je mogelijk enkele uren geen internet.

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas  Ik heb exact het zelfde in de meterkast als t.s.  weet jij zo wat de functie is van die Genexis kast, het gedeelte waar eerder de UTP kabel uit kwam is verwisseld en ligt er los op.

De gele kabel gaat nu van de Genexis rechtstreeks naar de Draytek. 

Reputatie 7
Badge +15

Lijkt mij een FTU met een afdekplaat, functie is de optische signalen omzetten naar elektrische signalen die nodig zijn voor de geleverde telecomdiensten.