Beantwoord

kabel te kort uit de muur

  • 26 November 2021
  • 18 reacties
  • 572 Bekeken

Goedeavond. 

 

Ik wil 't mobile thuis aansluiten maar ik moet het wandkastje plaatsen met de 4 gaatjes erin.. maar de kabel is te kort die uit de muur komt. Hoe moet ik dit doen of bij wie moet ik zijn om dit te regelen? 

 

Groetjes

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 27 November 2021, 08:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sannevdh 

Zou je daar eens een foto van kunnen plaatsen van die kabel? En heb je verder geen andere ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld? Hier wat voorbeelden.

 

 

 

Ik heb een kastje, zal er zo een foto van maken. Die zat bij het huis maar niet aangesloten en een dezelfde in de thuis doos die ik opgestuurd heb gekregen x

Dit kastje zeg maar heb ik dus 2 keer 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sannevdh 

Zou je daar eens een foto van kunnen plaatsen van die kabel? En heb je verder geen andere ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld? Hier wat voorbeelden.

 

Heb je hier niks van in de meterkast of misschien ergens anders of komt de kabel vanuit buiten je woning?

Nee die andere heb ik allemaal niet.. en in de meterkast zit ook niks. Alleen die kabel uit de muur en dat kasje met die 4 gaatjes erin. Maar ik ga dat kastje daar nooit zo op kunnen aansluiten  denk ik 😅

Reputatie 7
Badge +2

Op de foto lijkt de (afgeknipte) hoofdkabel van kpn zichtbaar te zijn. Het isra punt zal eerst hersteld moeten worden. Wacht even op een reactie van de moderators, zij kunnen e.e.a. in gang zetten.

Mvg. Marcel

De afgknipte kabel lijkt inderdaad op de de hoofdaansluiting.( griize kabel met daarin een rode blauwe oranje en witte draad.

Indien het mogelijk is zou het kunnen zijn dat je de kabel in de kruipruimte terug kunt vinden en hem dan proberen een beetje door te duwen ( wel met z'n 2 en doen).

Kabel in kruipruimte zou blauw zijn met een witte / rode markering.

Het signaal van je provider staat op de rode en blauwe draad.

Rood gaat naar de A aansluiting in je contactdoosje en de blauwe naar de B.

Reputatie 6

Hoi @Sannevdh, is het gelukt met het iets verder duwen van de kabel? Hierna is het goed mogelijk om de contactdoos aan te sluiten. Ik hoor het graag van je!

Ik heb geen kruipruimte dus dat gaat niet.. en heb er al is voorzichtig met een tang aan getrokken en dr zit geen beweging in.. 

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +15

@Sannevdh 

Kan je wel uitzoeken waar de kabel vandaan komt dus waar die kabel is aangesloten aan de andere kant?

Kan dat zijn dat dat de voortuin is dan? 

Reputatie 7
Badge +15

@Sannevdh

Dus je wilt zeggen dat de kabel uit de grond komt en er kan geen andere aansluitpunt gevonden worden waar deze kabel mogelijk vandaan komt? In dat geval lijkt het dan een hoofdkabel.

Het meest logische is dat de andere kant de voortuin is. Ik heb nergens anders zn kabel? Niet in de meterkast nergens🤷🏼‍♀️

 

Reputatie 7

Hoi @Sannevdh ,

Thanks voor je terugkoppeling! Dat is toch gek, dat het aansluitpunt niet gevonden lijkt te zijn. De bekabeling van de het punt op je laatste foto is nergens terug te vinden, zoals ik het begrijp? In dat geval wil ik graag de technische dienst een monteur laten aansturen die samen met jou opzoek gaat naar het juiste ISRA punt (aansluitpunt). Eventuele herstelwerkzaamheden kunnen dan nodig zijn, mits je natuurlijk akkoord gaat. Kan ik ervoor zorgen dat dit voor je wordt geregeld? Dan kunnen we namelijk ervoor zorgen dat jij zorgeloos van je verbinding kan genieten.

Goedemorgen Boris,

 

In die kabel zitten wel kleurtjes ofja kleine kabeltjes. Dus dat zou mn ISRA punt moeten zijn toch? Nou is het punt dat daar dus nog een kastje aan gemaakt moet worden maar dat gaat zo niet omdat de kabel te kort is daarvoor. Ik zou graag iemand hebben die mij hier mee komt helpen, want zelf kan ik het niet. Wat zijn  daar de kosten van? 

 

Groetjes sanne 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Sannevdh, geen zorgen! We sturen een moteur van Guidion op pad die bij jou thuis langskomt om de boel te bekijken en zo mogelijk te installeren. Je kunt binnen een halfuur een afspraak afstemmen met Guidion via de afspraaktool die je per sms en e-mail zult ontvangen.

Houd ons op de hoogte alsjeblieft!