Beantwoord

kabels vervangen bij glasvezel?

  • 26 October 2021
  • 5 reacties
  • 511 Bekeken

Ik heb op dit moment ziggo kabel (geen glasvezel) T-mobile biedt glasvezel aan. Nou is mijn vraag of dan alle kabels (coax naar decoder in woonkamer) en UTP naar slaapkamers en werkkamer vervangen moeten worden. 

icon

Beste antwoord door BeMu 27 October 2021, 08:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Overstap 

Is het glasvezelaansluitpunt al gemonteerd in huis in de meterkast bijvoorbeeld?

Naast het glasvezelaansluitpunt komt ook een mediaconverter waaruit een UTP naar het modem gaat en de COAX kabel naar de woonkamer kun je vervangen door een UTP indien mogelijk, je kunt dan het modem aansluiten in de woonkamer.

De UTP kabels naar de slaapkamers hoeven niet vervangen te worden.

Dank @Waqqas 

De glasvezelkabel ligt los in de meterkast. Er zit verder niets aan. 
Het aanbod van T-mobile is financieel aantrekkelijk, maar ik heb eigenlijk geen zin in gedoe met de kabels. Zo weet ik bijvoorbeeld niet of ze de kabel naar TV bijvoorbeeld door bestaande buis trekken. Als het langs de plint wordt heb ik er niet zo’n zin in. Hoop dat je er nog wat over kunt zeggen. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je een recente smart tv hebt kun je ook het TV product via wifi in een app bekijken. Heb je geen kabels nodig. Wel moet je dan een goed wifi netwerk hebben, b.v. door het toevoegen van een extra wifi access point.

Dank @eric , helaas heb ik geen smart tv

Reputatie 7
Badge +1

https://www.kabelshop.nl/Kabels/Coax-kabel/Hirschmann/Hirschmann-internet-over-coax-MoCa-p19390.html?gclid=CjwKCAjwzt6LBhBeEiwAbPGOgZIxPQ_75HX-xtKiScqYurKalzAAU9IvaoNRqB2htgBoqXwR8cGTURoC7NAQAvD_BwE

 

Eventueel zou u gebruik kunnen maken van een moca adapter, dan hoeft de coax niet te worden vervangen.