Beantwoord

Klacht boete voor apparatuur niet aanleveren

  • 27 October 2022
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Goedenavond,

Sinds Maart van dit jaar hebben wij er voor gekozen om internet en tv te nemen bij onze woning waarop wij op dat moment in trekken. Het is een nieuw appartement waarop op dat moment nog geen glasvezel aangesloten ligt in de woning. Op internet zoek ik op onze postcode naar een internet aanbieder. Hierbij geeft T-Mobile alleen aan: Wij kunnen glasvezel bieden in uw woning. Dit sluiten wij af in de hoop dat dit dus dan ook gebeurt. Wanneer er vervolgens iemand komt kijken blijkt er ver van onze woning een aansluiting te liggen denkt hij. Dat kon wel eens vergunningswerk worden en lang gaan duren, geen duidelijkheid. Paar weken later komt er weer iemand om te controleren of de aansluiting echt zo ver weg ligt en of het inderdaad een vergunningskwestie is. Ja het wordt een vergunningskwestie. Geen communicatie verder gewoon wachten. De externe partijen waar ik af en toe mee probeer af te stemmen wat de situatie op dat moment is weten ook vaak niet hoe het zit. Als ik T-Mobile bel weten ze ook niet hoe het zit. Kortom niets wetend wachtend hoe lang het allemaal maar gaat duren. Ik geef dan al aan dat ik eigenlijk geen TV meer wil maar alleen internet maar er wordt mij geadviseerd te wachten tot de glasvezel is aangesloten want misschien hebben ze dan nog een mooie aanbieding. Prima tip. Uiteindelijk eind juli begin augustus eindelijk glasvezel in de woning na 6 maanden op mobiele MB's te hebben geleefd. Gelukkig hebben we allebei een mooi abonnement bij Tele2 wat in principe hetzelfde bedrijf is. Uiteindelijk waren wij best een beetje ontevreden over de slechte communicatie in het begin, tussen de verschillende bezoeken door en het contact met de verschillende partijen. Je zit maar een beetje te wachten. Verder geen probleem van gemaakt omdat wij ook begrepen dat het een groot bedrijf is en zij ook met andere partijen te maken hebben.  

Vervolgens beëindig ik gelijk in augustus het abonnement van de TV omdat er geen mooie aanbieding was. Daarna komt het verzoek om de apparatuur terug te sturen. Dit schiet er bij ons om diverse redenen totaal tussendoor. Daar balen wij zelf ook van. Twee en een halve maand later zorgen wij als nog dat de apparatuur ongebruikt en netjes bij jullie terecht komt. Wij hebben in die twee en een halve maand niks met deze spullen kunnen doen en ook dus niet gebruikt. In mijn ogen is het daarom onbegrijpelijk dat wij hiervoor dan een boete moeten betalen van 180 EURO!!!! Al helemaal omdat jullie de apparatuur nu als nog wel binnen hebben.. Is de boete dan voor het in gebruik nemen van iets wat niet van ons is? Dat hebben wij toch helemaal niet kunnen doen zonder abonnement? Is de boete voor het niet aanleveren van de spullen? Deze hebben jullie toch als nog goed ontvangen? Is de boete voor 2,5 maand niet aanleveren? Vinden jullie dat niet een beetje buiten proportie? Voornamelijk omdat het proces van het aansluiten van de glasvezel ook niet perfect is gegaan. 

Ik hoor het graag hoe jullie hier tegenaan kijken.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 28 October 2022, 11:14

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TimLunenborg,

Bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet en nogmaals onze excuses voor de rommelige oplevering, ook wij hadden het graag anders gezien!

Je vermoeden klopt inderdaad: het bedrag van tweemaal € 90,- werd op de factuur gezet omdat de apparatuur niet vóór de uiterlijke inleverdatum binnen was. Geen zorgen! Ik denk heel graag met je mee en daarom wil ik graag een wijziging maken aan dit automatische process. Daarom heb je zojuist een mailtje van ons ontvangen dat ik het bedrag van € 180,- zal vergoeden op je eerstvolgende factuur. Houd er graag rekening mee dat de factuur van oktober al is opgesteld waardoor het bedrag gecompenseerd zal worden op de factuur van november.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt. Hiermee hoop ik het in één klap voor je opgelost te hebben! 🙂

Reageer