Klacht over Alpha Glasvezeltechniek B.V. i.o.v. T-Mobile Kralingen Rotterdam

  • 30 March 2023
  • 7 reacties
  • 448 Bekeken

Beste T-Mobile,

Ik heb bij u een bestelling geplaatst op 30 Maart 2021 voor T-Mobile Thuis Glasvezel, deze is ook per e-mail met een bijgesloten offerte bevestigd.

Betreft voortgang glasvezel aansluiting in Kralingen Rotterdam.

Ik ben zeer teleurgesteld dat de glasvezelverbinding wederom door het bedrijf Alpha Glasvezeltechniek B.V. weer niet is geleverd/geïnstalleerd. Zie bijgesloten brief, misschien goed om te weten dit inmiddels de vijfde keer is dat de installatie/aanleg glasvezel niet doorgaat!

Goed, nu kan ik begrijpen dat vanwege omstandigheden het soms niet door kan gaan, niet erg maar informeer ons in iedergeval hierover, nu zitten alle bewoners netjes thuis vandaag 30 Maart 2023 tussen 12:00 - 18:00 en niemand van Alpha Glasvezeltechniek B.V. te bekennen ? Geen informatie van hoe of de wat en waarom het wederom weer niet doorgaat?

Trouwens goed om te weten de laatste bezoeken (maand of 2 geleden) door Alpha Glasvezeltechniek B.V. waren onaangekondigd en ze hadden ook geen ID-kaart of legitimatiebewijs bij hun, dan wordt ook vaak de toegang tot de woning geweigerd, wat begrijpelijk is!

Vriendelijk verzoek om deze kwestie nader te onderzoeken, en mij te informeren over de voortgang.

Wellicht een ander onderaannemer in dienst nemen, die zijn zaakjes wel goed op orde heeft!

 

Mvg,

 

 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @RobertRG, welkom op onze Community! Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik zie dat de order op 30-09-2022 afgewezen is. Dit komt door een obstructie bij de buren waardoor het niet mogelijk om glasvezel te leveren. De obstructie zou eerst moeten worden verholpen voor dat je een nieuwe order kan plaatsen. De obstructie zou ook toestemming kunnen zijn. Als je dan een nieuwe order plaatst moet het goed komen!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertRG, welkom op onze Community! Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik zie dat de order op 30-09-2022 afgewezen is. Dit komt door een obstructie bij de buren waardoor het niet mogelijk om glasvezel te leveren. De obstructie zou eerst moeten worden verholpen voor dat je een nieuwe order kan plaatsen. De obstructie zou ook toestemming kunnen zijn. Als je dan een nieuwe order plaatst moet het goed komen!

Hi Tommie,

Bedankt voor je reactie.

Ik zie inderdaad dat de order die ik op 30 Maart 2021 voor T-Mobile Thuis Glasvezel had aangevraagd en is bevestigd, niet meer tussen staat ?

Wat ik niet begrijp is wanneer een derde partij in dit geval een van de buren een obstructie vormt of hoogst waarschijnlijk tegenwerkt dat zou ook nog eens kunnen. Wat heeft dit te maken met mijn order die ik heb ingediend en T-Mobile zonder overleg of mij hiervan op de hoogte stelt, de order annuleren en compleet verwijderd ? Doesn't make any sense ?  Ik kan geen nieuwe order plaatsen omdat nu blijkbaar “Glasvezel niet beschikbaar is” terwijl de glasvezelkabels aanleg al rond is, wat er nog moet gebeuren vanaf de straat naar binnen te brengen. Volgens de brief heeft Woonstad Rotterdam al een opdracht en toestemming gegeven. Hoe nu verder… ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RobertRG, je had hier inderdaad bericht over moeten krijgen. Na enige tijd wordt de order dan geannuleerd en verwijderd uit het systeem. Wat ik wel gek vind is dat er nu helemaal geen glasvezel meer beschikbaar is.

Kan je mij je postcode en huisnummer in een privébericht sturen? Wellicht kan ik iets meer zien.

Hey @RobertRG, je had hier inderdaad bericht over moeten krijgen. Na enige tijd wordt de order dan geannuleerd en verwijderd uit het systeem. Wat ik wel gek vind is dat er nu helemaal geen glasvezel meer beschikbaar is.

Kan je mij je postcode en huisnummer in een privébericht sturen? Wellicht kan ik iets meer zien.

Hi Tommie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een privébericht naar je gestuurd!

Beste Tommie,

Ik heb helaas tot op heden nog geen reactie van je gehad via privébericht ?

Heb je deze wel ontvangen? 

 

Hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RobertRG, ik denk dat er iets misgegaan is met onze nieuwe inboxen. We zijn deels overgegaan op een andere vorm van beheer en daardoor mogelijk enkele berichten kwijt die in de tussenfase binnengekomen zijn. Ik heb aan Tommie gevraagd om zijn box nog eens te checken, wellicht kunnen we het nu wel inzien. To be continued! 😊

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertRG, ik ben direct voor je gaan kijken!

Ik zie inderdaad dat het niet meer orderbaar is. Dit komt omdat ze een eerst een haalbaarheidsonderzoek hebben gedaan om te kijken of ze genoeg aanmeldingen hebben gehad voor glasvezel, zoals jij. Blijkbaar waren de aantallen niet voldoende om de aanleg te realiseren. Hier kunnen wij jammer genoeg niet veel mee doen. Wellicht dat ze dit nog in de toekomst gaan aanleggen, echter durf ik hier niks over te zeggen. Ik had je graag ander nieuws willen vertellen, maar ik hoop je nu wel wat meer duidelijkheid gegeven te hebben. 

Reageer