Beantwoord

Klacht overstapservice

  • 7 August 2018
  • 3 reacties
  • 868 Bekeken

Begin juni een overstap aangevraagd van KPN naar T-Mobile. So far so good. Ik heb bevestiging gehad van de bestelling ( inclusief overstapservice ), daarna verschillende bevestigingen per mail gehad. Zowel van T-Mobile als KPN. 16 Juli is de verbinding opgeleverd bij T-Mobile, en verwacht ik dat het abo bij KPN is opgezegd.

Echter wat blijkt, blijkbaar is de opzegging pas doorgevoerd na oplevering van T-Mobile! Na verschillen chats en telefonisch contact van KPN en T-Mobile, verwijst T-Mobile naar KPN, en KPN zegt we hebben niks ontvangen. KPN Zegt, leg de case neer bij T-Mobile want hun leveren de overstapservice. Maar T-Mobile komt alleen tegemoet door 1 maand abo kosten te betalen van T-mobile. Welke veel lager ligt dan die van KPN ( 70e ). Ik ben dus de pineut omdat ik tussen het wal en het schip val tussen KPN en T-Mobile. Crediteer gewoon de 70 euro en ik ben tevreden!

Ik kan niet controleren wie fout zit, maar T-Mobile weigert ook hiernaar te kijken
icon

Beste antwoord door Brian 10 August 2018, 13:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Dit komt vaker voor dat het niet goed gaat bij de providers .Als je de bevestigings en datums hebt voor de overstap en nummerbehoud dan is het zaak dat de providers dit onderling moeten regelen voor de kosten .
Op consuwijzer kan je hier meer informatie over vinden , succes !
Reputatie 2
Hey @TheEagle ,

Ik heb voor je gekeken waar het fout gaat. Ik heb direct kunnen zien dat je de overstap goed hebt aangevraagd en dat het signaal is afgegeven aan KPN. We houden de installatiedatum aan als overstapdatum. Dit houdt in dat je op 16-07-2018 een actieve verbinding van ons hebt gekregen. Op deze datum hebben we een signaal naar KPN gestuurd dat ze de verbinding dienen te verbreken.

Vanaf dit punt zit ons werk er op en is KPN aan de beurt om te stoppen met uitzenden.

Ik hoop dat ik je zo iets meer duidelijkheid heb kunnen geven betreft deze situatie.

^Roy
Reputatie 7
Hi TheEagle, als aanvulling op het antwoord van mijn collega Roy, we hebben op 27-06-2018 om 08:47 uur de laatste wijziging van de aansluitdatum (16-07) verstuurd naar KPN en op 29-06-2018 om 8:47 uur hebben zij deze geaccepteerd. Op 16-07-2018 om 19:15 uur hebben we de oplevering doorgegeven aan KPN en zouden zij je dus af moeten melden. Dit gaat via het COIN systeem waar providers gebruik van maken. Mogelijk kan je deze informatie nog doorspelen aan KPN want ze hebben de informatie dus wel degelijk ontvangen 😉 Laat het zeker nog even weten mochten zij wat anders aangeven!

Reageer