Beantwoord

Klacht T mobile thuis internet aansluiten. Duurt al 5 weken.

  • 18 August 2021
  • 5 reacties
  • 522 Bekeken

Klacht T mobile Thuis.

Wij hadden na 7 jaar besloten om over te stappen van Ziggo naar T-mobile van wege de hoge kosten van Ziggo. Echter hebben wij nooit problemen daar gehad met service/internet/tv.

16 juli is de dag dat wij over zouden gaan naar T-mobile Thuis. Mijn vriendin was thuis voor de installatie. Tussen 8 en 10 zou de Guidion monteur komen. Hij kwam natuurlijk te laat om 10:19. Opzicht geen ramp dachten we want hij was er en enthousiast om naar glasvezel over te gaan.

Toen kwamen de problemen. De monteur kreeg geen verbinding en schakelde een andere monteur in. Dit duurde 3 uur voordat die er was. Uiteindelijk geconstateerd dat er een glasvezel kabel breuk buitenshuis was op 58m afstand. Hiervoor moest een nieuwe afspraak gemaakt worden. Een domper maar niet T-Mobiles fout (kpn netwerk).

Nu begint het echte drama.

Vervolgens krijgen wij niks te horen over een afspraak voor 8 dagen volledige radio stilte. En gaat bij mij welgeteld 1 seconden de telefoon over. En ontvang daarna direct het bericht van KPN Netwerk Allink of ik kan terug bellen voor een afspraak te maken.

Dat nummer probeer je direct terug te bellen en krijg je niemand aan de telefoon voor de hele dag!
de eerst volgende werkdag bel ik opnieuw en krijg ik dus iemand aan de telefoon. De persoon zet je door naar de planning en sta je dus 5 min weer in de wacht. Vervolgens komt die persoon terug en meldt dat de planning niet te bereiken is en of die je terug kan bellen. Je wordt dus nooit terug gebeld na dat telefoontje dus proberen wij het opnieuw. Volgende dag precies het zelfde verhaal en de dag daar op ook..

Inmiddels dus ook T-mobile weer gebeld over hoe we dit gingen oplossen want nu ben ik continue bezig met een afspraak inplannen met mensen die ik niet kan bereiken. Iemand van Tmobile ging er achter aan en kreeg direct het zelfde verhaal. Vreemd dacht ik.. Betreffende persoon van Tmobile zei tegen mij dat ik niet KPN meer hoefde te bellen want hij ging dat regelen voor ons. (belofte)

Volgende dag ging ik T mobile maar weer bellen want ik had nog steeds geen reactie vernomen (ondertussen 2.5 week verder zonder internet en TV) en werd mij verteld “er zit een collega op die er mee bezig is” en of ik nog even geduld kon hebben.

Na nog eens 1 week proberen om een afspraak te maken met KPN is het me uit eindelijk zelf gelukt . Ondanks dat ik Tmobile had gevraagd om een afspraak te maken(dit werd mij beloofd) op welk tijdstip dan ook omdat het nu wel lang geduurd heeft.

Ik was onder tussen op vakantie in het buitenland en zou dus iemand regelen die dan voor de installatie thuis zou zijn.

Na nog langere radiostilte van T-mobile en KPN was het me uit eindelijk gelukt om ze te bereiken. Tmobile had hier duidelijk geen moeite meer voor gedaan..

12 Augustus kon er eindelijk iemand komen om het glasvezel te repareren dit zou tussen 8:00-12:00 gebeuren. Dit duurde uiteindelijk 8:00-16:00 omdat de mensen van KPN de glasvezel kabel waren vergeten die ze kwamen repareren.. Ja echt.. Aan het einde van de dag kreeg ik te horen “Sorry meneer maar we krijgen nog geen internet binnen, maar dit is alles wat wij kunnen doen dus u moet maar weer een afspraak maken met Guidion en Tmobile”

Onder tussen zijn we 4weken verder zonder internet en TV.

Ik belde direct T- mobile dezelfde dag voor een nieuwe afspraak en die vertelde mij ja we kunnen niks doen zonder order / terugkoppeling van kpn. Dus ik belde direct Guidion ook maar die moeten weer een terug koppeling krijgen van uit T-mobile.

Volgende dag weer gebeld naar T-mobile en het zelfde verhaal dat ze geen terug koppeling hebben ontvangen. En dit deed ik de opeenvolgende 2 dagen ook nog. Zelfde resultaat en niemand wilt maar helpen.

Zelf kpn maar opnieuw gebeld en die gaven aan dat ze de dag na de reparatie de terug koppeling al hadden gegeven.. Way to go Tmobile.. dus ik belde direct T-mobile vervolgens opnieuw dat ze dus WEL een terugkoppeling hebben ontvangen en ja hoor dat hadden opeens wel. En die stond er  dus wel sinds vrijdag in..

Tmobile persoon verteld mij dat ik dan zo meteen een mail ontvang met een link om de afspraak in te plannen.. In plaats van dit direct met spoed op te lossen omdat het ondertussen 4.5 week al duurt.

En ja hoor in de mail stond dat ik pas 23 augustus een afspraak kan inplannen. Dit betekend dat ik weer een vrije dag moet opnemen ipv dat het allen in mijn vakantie gebeurt. Hier ging ik natuurlijk niet mee akkoord. En bel ik alweer Tmobile opnieuw.  Nadat ik het hele verhaal voor de zoveelste keer moet uitleggen. Krijg ik iemand aan de telefoon die zegt dat ze er een spoedklus van maak.. NA 5 WEKEN PAS EEN SPOEDKLUS!

Ik heb toen mijn frustratie geuit dat ik het niet normaal vind dat je hier gedurende 5 weken niks van T-mobile hoort om dit op te lossen. Na dat je in die 5 weken meerdere uren aan de telefoon heb gezeten met ze om het op te lossen maar geen gehoor krijgt.

Iedereen schuift het maar door en niemand doet wat en wil wat doen. Ondertussen ben ik hier goed misselijk van met hoe het gaat. Bij T-mobile.

Morgen komt een een monteur om te kijken wat er mis is. Ik hoop dat morgen alles werkt maar ik betwijfel het aangezien alles hier sinds het afsluiten van het contract al fout gaat. Ze zullen wel weer komen met het ‘hier heb je een voucher voor onbeperkt internet voor een week’. 

Lang verhaal kort: T-mobile zou 16 juli internet aansluiten en door problemen hebben wij (18 augustus) nog geen internet en TV. En T-mobile doet alles er voor om het zo moeilijk mogelijk te maken voor de klant i.p.v. het op te lossen.

 

icon

Beste antwoord door Brian 26 August 2021, 10:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @Pim Aalbers, ik kan mij goed voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Dit is natuurlijk verre van een goede start op deze manier. Ik heb meteen met je meegekeken en zo te zien heeft de monteur het gisteren ook niet kunnen verhelpen. Wat ik ook zie is dat de oorzaak wél lijkt te zijn gevonden (een defect in de wijkcentrale). Ik heb zojuist het verzoek doorgestuurd naar onze technische om dit met spoed op te pakken zodat we er voor kunnen zorgen dat je nu eindelijk online bent.

Ik ga het persoonlijk voor je in de gaten houden en ik kom er in ieder geval uiterlijk maandagmiddag bij je op terug. Daarnaast kijk ik graag hoe we het goed kunnen maken zodra je online bent, dit had sneller en beter gemoeten. Excuses voor de vertraging, we gaan er voor zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Reputatie 7

Hi @Pim Aalbers, zoals beloofd een tussentijdse update, we zijn in contact met KPN om de herstelwerkzaamheden uit te gaan voeren. Zodra de datum is bevestigd laat ik het je direct weten zodat je weet waar je aan toe bent. Ik kom morgen in ieder geval weer bij je terug om je op de hoogte te houden. 

Hi @Pim Aalbers, zoals beloofd een tussentijdse update, we zijn in contact met KPN om de herstelwerkzaamheden uit te gaan voeren. Zodra de datum is bevestigd laat ik het je direct weten zodat je weet waar je aan toe bent. Ik kom morgen in ieder geval weer bij je terug om je op de hoogte te houden. 

Heb je wellicht een enige indicatie ? Lijkt wel alsof ik aan het lijntje gehouden word. 

Reputatie 7

Hi @Pim Aalbers Goed nieuws, vanuit de centrale is het gisteren verholpen en de klanten die daar op aangesloten zijn, zijn inmiddels weer online. Ik heb het zojuist ook voor jou nagekeken en ik zie dat het hier niet het geval is. Zou je eens een reset van de modem en de mediaconverter uit willen voeren volgens deze stappen? Soms kan het nodig zijn om dit nog een keer te herhalen maar daarna zou je online moeten komen!

Klacht T mobile Thuis.

Wij hadden na 7 jaar besloten om over te stappen van Ziggo naar T-mobile van wege de hoge kosten van Ziggo. Echter hebben wij nooit problemen daar gehad met service/internet/tv.

16 juli is de dag dat wij over zouden gaan naar T-mobile Thuis. Mijn vriendin was thuis voor de installatie. Tussen 8 en 10 zou de Guidion monteur komen. Hij kwam natuurlijk te laat om 10:19. Opzicht geen ramp dachten we want hij was er en enthousiast om naar glasvezel over te gaan.

Toen kwamen de problemen. De monteur kreeg geen verbinding en schakelde een andere monteur in. Dit duurde 3 uur voordat die er was. Uiteindelijk geconstateerd dat er een glasvezel kabel breuk buitenshuis was op 58m afstand. Hiervoor moest een nieuwe afspraak gemaakt worden. Een domper maar niet T-Mobiles fout (kpn netwerk).

Nu begint het echte drama.

Vervolgens krijgen wij niks te horen over een afspraak voor 8 dagen volledige radio stilte. En gaat bij mij welgeteld 1 seconden de telefoon over. En ontvang daarna direct het bericht van KPN Netwerk Allink of ik kan terug bellen voor een afspraak te maken.

Dat nummer probeer je direct terug te bellen en krijg je niemand aan de telefoon voor de hele dag!
de eerst volgende werkdag bel ik opnieuw en krijg ik dus iemand aan de telefoon. De persoon zet je door naar de planning en sta je dus 5 min weer in de wacht. Vervolgens komt die persoon terug en meldt dat de planning niet te bereiken is en of die je terug kan bellen. Je wordt dus nooit terug gebeld na dat telefoontje dus proberen wij het opnieuw. Volgende dag precies het zelfde verhaal en de dag daar op ook..

Inmiddels dus ook T-mobile weer gebeld over hoe we dit gingen oplossen want nu ben ik continue bezig met een afspraak inplannen met mensen die ik niet kan bereiken. Iemand van Tmobile ging er achter aan en kreeg direct het zelfde verhaal. Vreemd dacht ik.. Betreffende persoon van Tmobile zei tegen mij dat ik niet KPN meer hoefde te bellen want hij ging dat regelen voor ons. (belofte)

Volgende dag ging ik T mobile maar weer bellen want ik had nog steeds geen reactie vernomen (ondertussen 2.5 week verder zonder internet en TV) en werd mij verteld “er zit een collega op die er mee bezig is” en of ik nog even geduld kon hebben.

Na nog eens 1 week proberen om een afspraak te maken met KPN is het me uit eindelijk zelf gelukt . Ondanks dat ik Tmobile had gevraagd om een afspraak te maken(dit werd mij beloofd) op welk tijdstip dan ook omdat het nu wel lang geduurd heeft.

Ik was onder tussen op vakantie in het buitenland en zou dus iemand regelen die dan voor de installatie thuis zou zijn.

Na nog langere radiostilte van T-mobile en KPN was het me uit eindelijk gelukt om ze te bereiken. Tmobile had hier duidelijk geen moeite meer voor gedaan..

12 Augustus kon er eindelijk iemand komen om het glasvezel te repareren dit zou tussen 8:00-12:00 gebeuren. Dit duurde uiteindelijk 8:00-16:00 omdat de mensen van KPN de glasvezel kabel waren vergeten die ze kwamen repareren.. Ja echt.. Aan het einde van de dag kreeg ik te horen “Sorry meneer maar we krijgen nog geen internet binnen, maar dit is alles wat wij kunnen doen dus u moet maar weer een afspraak maken met Guidion en Tmobile”

Onder tussen zijn we 4weken verder zonder internet en TV.

Ik belde direct T- mobile dezelfde dag voor een nieuwe afspraak en die vertelde mij ja we kunnen niks doen zonder order / terugkoppeling van kpn. Dus ik belde direct Guidion ook maar die moeten weer een terug koppeling krijgen van uit T-mobile.

Volgende dag weer gebeld naar T-mobile en het zelfde verhaal dat ze geen terug koppeling hebben ontvangen. En dit deed ik de opeenvolgende 2 dagen ook nog. Zelfde resultaat en niemand wilt maar helpen.

Zelf kpn maar opnieuw gebeld en die gaven aan dat ze de dag na de reparatie de terug koppeling al hadden gegeven.. Way to go Tmobile.. dus ik belde direct T-mobile vervolgens opnieuw dat ze dus WEL een terugkoppeling hebben ontvangen en ja hoor dat hadden opeens wel. En die stond er  dus wel sinds vrijdag in..

Tmobile persoon verteld mij dat ik dan zo meteen een mail ontvang met een link om de afspraak in te plannen.. In plaats van dit direct met spoed op te lossen omdat het ondertussen 4.5 week al duurt.

En ja hoor in de mail stond dat ik pas 23 augustus een afspraak kan inplannen. Dit betekend dat ik weer een vrije dag moet opnemen ipv dat het allen in mijn vakantie gebeurt. Hier ging ik natuurlijk niet mee akkoord. En bel ik alweer Tmobile opnieuw.  Nadat ik het hele verhaal voor de zoveelste keer moet uitleggen. Krijg ik iemand aan de telefoon die zegt dat ze er een spoedklus van maak.. NA 5 WEKEN PAS EEN SPOEDKLUS!

Ik heb toen mijn frustratie geuit dat ik het niet normaal vind dat je hier gedurende 5 weken niks van T-mobile hoort om dit op te lossen. Na dat je in die 5 weken meerdere uren aan de telefoon heb gezeten met ze om het op te lossen maar geen gehoor krijgt.

Iedereen schuift het maar door en niemand doet wat en wil wat doen. Ondertussen ben ik hier goed misselijk van met hoe het gaat. Bij T-mobile.

Morgen komt een een monteur om te kijken wat er mis is. Ik hoop dat morgen alles werkt maar ik betwijfel het aangezien alles hier sinds het afsluiten van het contract al fout gaat. Ze zullen wel weer komen met het ‘hier heb je een voucher voor onbeperkt internet voor een week’. 

Lang verhaal kort: T-mobile zou 16 juli internet aansluiten en door problemen hebben wij (18 augustus) nog geen internet en TV. En T-mobile doet alles er voor om het zo moeilijk mogelijk te maken voor de klant i.p.v. het op te lossen.

 

herkenbaar

Reageer