Beantwoord

Klachten afhandeling van fouten gemaakt door T-Mobile

  • 7 September 2021
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Ik heb eind maart begin april 2021 een wifi probleem doorgegeven, en naar aanleiding daarvan zouden ze mij een nieuwe interactieve tv kastje toezenden. Ik heb héél duidelijk gezegd dat ik geen probleem had met mijn interactieve tv(kastje) maar met mijn wifi. Naar aanleiding daarvan is er een monteur gekomen van Gideon en die heeft het probleem netjes opgelost(gemaakt). Nu krijg ik steeds het verzoek om het interactieve tv kastje retour te sturen en anders  moet ik even €175,=voldoen voor het niet retourneren van een kastje wat ik nooit ontvangen heb. Ik kreeg in Juni een nota van €228,01 dat was dus inclusief de €175,00.Ik heb de factuur minus de €175,= voldaan( pas in Augustus daar ik uitstel van betaling had gekregen). Ik ben niet van plan om te betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb en daardoor dus ook niet terug kan sturen.€228,01 - €175,= =€53,01en dat heb ik ook netjes betaald (pas in Augustus ) . Daar ik uitstel van betaling had hoefde ik me géén zorgen te maken om extra incasso kosten van€15,= en jullie alles zouden uitzoeken om de fout door jullie gemaakt te kunnen herstellen. In Juli kreeg ik een factuur dat ik €107,60 van jullie op mijn rekening gestort zou krijgen, maar kon de factuur niet downloaden. Ik heb hier ik weet niet hoe vaak achter aan gebeld en gechat Augustus eindelijk inzage  in een werkende pdf factuur. Volgens een medewerker(gesprek eind Augustus) was dit bedrag€107,60 op 28 juli overgemaakt op mijn rekeningnummer, Maar is dus nooit op mijn rekening bijgeschreven. Nu krijg ik factuur Augustus inclusief incasso kosten van €15,= ( die ik dus niet ga betalen die incasso kosten).Want ik had  uitstel van betaling tot 10 september 2021 en het is nu nog maar 7 september. Dus incassokosten voor wát? Nu 5 maand verder vanaf de eerste telefoon gesprek en er extra kosten bij gekregen dankzij  de fouten van T-Mobile nog steeds geen oplossing. Vele toezeggingen dat ik terug gebeld zou worden , word ik dus niet terug gebeld. Ik vind dit niet klant gericht en dat de klant zelf al  het werk eigenlijk moet verrichten om de gemaakte fouten van T-Mobile te proberen te herstellen. Er word niet geluisterd en de klant word niet gehoord door  jullie. Ik ben al vanaf de eerste dag klant bij T-Mobile thuis en heb eigenlijk ook al geregeld klachten gehad maar ben toch een trouwe klant gebleven. Maar nu na deze 5 maand ellende en stress(en het vele werk dat IK heb moeten verrichten) ben ik dus mijn vertrouwen in T-Mobile helemaal kwijt en aangezien T-Mobile het probleem niet oplost en er ook niet echt moeite voor doet  ben ik dus voor mijn eigen gemoedstoestand en gezondheid wel verplicht om naar een ander over te stappen. Ik vraag al ik weet niet hoelang om een goede factuur van Juni zonder de boete van €175 en een goede factuur van \juli en idem voor Augustus. Maar van alle 3 de maanden nog steeds géén duidelijke facturen toe gezonden. Even voor de duidelijkheid mijnerzijds IK BETAAL GEEN BOETE EN INCASSO KOSTEN voor een door jullie gemaakte fout (wat ik met een uitkering óók niet eens kan betalen)Ik wil graag een tegemoetkoming van jullie voor de gemaakte telefoonuren , de tijd, en alle verdere ellende chat,bellen,alles uitzoeken en uit rekenen. Compensatie van minstens De maand September(kostenvrij) op €0,00 en €175,=op mijn bankrekening gestort

icon

Beste antwoord door Lisa 9 September 2021, 14:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @ghopma10,

Dat duurt zeker erg lang om op te lossen. Niet netjes van T-Mobile. Ik weet zeker dat een moderator hier graag voor je induikt en kijken hoe ze dit op de juiste wijze kunnen oplossen. Zij lezen mee en reageren vanzelf in dit topic.

Wat je sowieso kunt doen is om een formele in gebreke stelling te richten aan T-Mobile. Dit kun je richten aan T-Mobile Hoofdkantoor aan het Waldorpstraat 60, 2521 CC te Den Haag. Je vermeld jouw verhaal, zoals je hierboven beschrijft, welke oplossing je wenst en welke redelijke oplostermijn je verwacht. Ook wat er bij niet reageren gebeurt, zoals het kostenloos ontbinden van jouw contract. Een formele juridische ingebreke stelling heeft een juridische status. Verstuur deze bij voorkeur aangetekend, zodat je bewijs van ontvangst hebt. Een post op deze klant - helpt - klant community heeft deze juridische status niet. Al ben ik er van overtuigd dat de moderators er alles aan doen om dit voor jou recht te zetten.

Reputatie 7

Hi @ghopma10, wat ontzettend balen om te lezen hoe dit bij jou is verlopen! Allereerst: mijn excuses voor hoe dit is gegaan. Dit had nooit op deze manier mogen verlopen en het is ook zeker niet de bedoeling dat jij hier steeds zelf achteraan moet gaan. Heel goed dat jij zo uitgebreid toelicht wat er aan de hand is. Ik heb gelijk een kijkje genomen in jouw profiel, omdat ik je hier echt heel graag bij wil helpen. Ik zie dat jij vanochtend ook één van mijn collega's van de klantenservice hierover hebt gesproken en dat jullie samen het factuur hebben doorgenomen. Hier heeft zij uitgelegd dat de 107,60 euro al zijn gecompenseerd met de factuur van juni. Jij hoeft uiteraard geen onterechte boete en incassokosten te betalen.

Ik zie ook dat mijn collega gelukkig al een compensatie voor je heeft gemaakt van deze incassokosten. Dit kun jij terugzien in jouw My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Weet dat ik je echt heel graag een tegemoetkoming wil aanbieden en ik heb dan ook gelijk een tv premium zender-pakket voor de aankomende maand cadeau gedaan. Ook dit kun jij terugzien in jouw My T-Mobile Thuis. Ik kan jammer genoeg niet alle kosten voor de hele maand september vergoeden, maar ik hoop dat dit al een hele leuke extra voor je is. Ook wil ik je echt graag opfleuren en vind ik het heel rot om te lezen hoeveel stress jou dit heeft opgeleverd. Houd daarom morgen de deurbel in de gaten. Zo hoop ik dat je met een fijn gevoel het weekend in gaat. 

Mocht jij toch nog vragen hebben, laat die dan gerust weten. Ik wil dit namelijk heel graag fijn voor je afsluiten, zodat we dit achter ons kunnen laten. Ik hoor heel graag of jij nu helemaal tevreden bent! 😊

Sorry maar Juni is door mij zelf betaald en is dus NIET verrekend met Juli. Wat ook nergens op de factuur van Juli terug te vinden is. Augustus hebben jullie er weer incassokosten bij gezet en ik heb de factuur voldaan ZONDER de incassokosten. Omdat ik nl uitstel van betaling had tot 10 september en dat is het nog niet eens. En nu willen jullie mij een zoethoudertje geven een compensatie van €7,50. Dat noem ik een snoepje voor houden en net voor ik het kan aannemen laat je dat snoepje vallen. En er is niét tegen mij gezegd dat de factuur van Juni in de factuur van Juli is verwerkt. Dus dan houd dit nu in dat ik Juni 2 x heb betaald en heb ik alsnog die €53,01 tegoed van jullie. Oftewel er is nog steeds niks door jullie opgelost. En ik wil géén premium zender pakket van jullie want daar heb ik niet omgevraagd en daar is mij ook niet naar gevraagd. En als laatste NEE ik ben helemaal niet tevreden met de afhandeling van jullie.

 

Reputatie 7

Hi @ghopma10, merci voor je terugkoppeling! Ik had heel graag gelezen dat het zo helemaal helder voor je was, dus ik ben er nogmaals voor je ingedoken. Ik wil namelijk niets liever dan dat jij dit achter je kunt laten. In de My T-Mobile Thuis omgeving kun jij eenvoudig alle facturen uitklappen en inzien: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen. Zo kun jij op de factuur van juli de vergoeding van € 175,- terugzien. Nogmaals excuses dat er incassokosten zijn gerekend op de factuur van augustus. Deze heeft mijn collega dan ook voor je vergoed en worden verrekend met de volgende factuur. 

Ik heb nog een dubbelcheck gedaan en ook mijn collega geeft aan dat alle bedragen kloppen. Ik vermoed dat het overzicht wellicht een beetje kwijt is, doordat er vaker bedragen zijn gestorneerd. Op de factuur van juni stonden de maandkosten en de kosten voor de hardware. De maandkosten die zijn reeds door je overgemaakt.

Op de factuur van juli stond de vergoeding van de hardware minus de maandkosten. Hierdoor is de factuur van juli niet volledig weggestreept tegen de kosten voor de hardware die in juni in rekening zijn gebracht en staan in feite jouw maandkosten voor juli nog open. Dit bedraagt € 67,40. Ik hoop dat ik het op deze manier voor je heb kunnen verhelderen. 

Ik hoor graag van je of het zo helemaal duidelijk voor je is. Als ik je meer toelichting moet geven, geef het dan gerust aan. Want ik wil heel graag dat alle onduidelijkheid aan jouw kant verdwijnt!

Reageer