Beantwoord

Klantvoordeel gewijzigd ná afsluiten maar vóór ingang abonnement

  • 5 November 2019
  • 17 reacties
  • 1045 Bekeken

Geachte meneer/mevrouw,

 

Aangezien in al een jaar of 10 een T-mobile abonnement op mijn telefoon heb waar ik zeer tevreden mee ben, heb ik eens gekeken naar de voorwaarden van een T-mobile thuis abonnement. Na goed nadenken heb ik ervoor gekozen om Tele2 vaarwel te zeggen en een contract met T-mobile aan te gaan. De voordelen van 2 abonnementen op 1 adres wogen daar zeker in mee.

Dit abonnement is vorige week maandag ingegaan en ik heb eerder al klantvoordeel aangevraagd. Dit kon ik echter pas activeren wanneer het abonnement liep. Woensdagmiddag kreeg ik een mail over dat ik dit kon activeren dus daar ben ik donderdag eens mee aan de slag gegaan. 2 dingen vielen mij op: 1. Ook al was ik welgeteld 3 dagen abonnee, ik maakte al direct gebruik van een verouderd prijsplan. 2. Wanneer ik mijn klantvoordeel van een hogere internetsnelheid wilde activeren ben ik maandelijks duurder uit.

Aangezien ik van tevoren al wist dat ik met mijn internetverbruik 100 Mbit/s nodig ging hebben, rekende ik op 28 euro per maand ipv 30 euro (inclusief korting eerste maanden).Daarnaast maakt T-mobile de belofte om de prijzen niet te verhogen (behalve inflatiecorrectie), maar nog vóór de eerste factuur ging ik al 2 euro meer betalen per maand voor dezelfde service.

Dit lijkt me niet de bedoeling aangezien ik onder andere voorwaarden het contract ben aangegaan, en in de woensdag ontvangen bevestigingsmail de verhoging van internetsnelheid gewoon genoemd staat. Toen ik dit voorlegde aan de dame van de klantenservice op Facebook werd me een schamele 6 maanden compensatie aangeboden, maar u zult begrijpen dat het de bedoeling is om veel langer abonnee te blijven.

De enige juiste oplossing is wat mij betreft om gewoon volgens de 'oude' voorwaarden klantvoordeel te krijgen aangezien dat de informatie was die me werd voorgespiegeld op het moment van akkoord van contract, uiteraard tot het moment dat dit voor iedereen afgeschaft wordt. De klanten waarbij de nieuwe voorwaarden zijn ingegaan ná opzegtermijn en vóór aanvang contract dienen natuurlijk gewoon de keuze te krijgen om niet tussen wal en schip te vallen, net als eerdere klanten.

 

Met vriendelijke groet,

Arthur

icon

Beste antwoord door Sander 13 November 2019, 13:28

Bekijk origineel

17 reacties

Beste Arthur,

Bij mij speelt precies hetzelfde. Ook ik heb mijn beslissing om over te stappen van Tele2 naar t-mobile gebaseerd op het oude klantvoordeelprogramma. Na telefonisch contact met de klantenservice van T-mobile wist de dame aan de andere kant van de lijn mij niets anders te vertellen dan dat ik verplicht moet over gaan naar het nieuwe prijsplan. Ook ik heb daarom hier op de forum een vraag over gesteld, omdat er geen andere mogelijkheid bestaat om schriftelijk een klacht in te dienen. Ik ben het met jou eens dat de klanten waarbij de nieuwe voorwaarden zijn ingegaan ná opzegtermijn en vóór aanvang contract de keuze moeten krijgen tussen het oude en het nieuwe voordeelprogramma. Waar je nu verplicht wordt om alleen voor het nieuwe te kiezen.

Groeten,

Ismael

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @arthurselten 

Gebruik maken van het oude prijsplan is niet meer mogelijk.

Ik denk dat je nu een thuis abbonement hebt met een beperkt mobiel abbonement (niet unlimited).

Met deze combinatie kun je voor je huidige 50 mbps abbonement €25 gaan betalen als je dat wilt.

Wil je 100 mbps voor €25? Dan dien je je mobiele abbonement te upgraden naar unlimited.

Hoi @Waqqas

Dat begrijp ik, en wat je noemt is juist het hele probleem. Die wijziging van klantvoordeel is pas enkele dagen voor het ingaan van mijn abonnement ingevoerd, maar ná mijn opzegtermijn..

Toen ik het abonnement aanging was het ‘oude’ klantvoordeel nog van kracht en kon ik dus niet anders weten dan dat ik dat klantvoordeel zou krijgen, daar ben ik dan ook mee akkoord gegaan. Maar meteen bij het ingaan van mijn abonnement kom ik tot de ontdekking dat ik direct meer moet gaan betalen voor dezelfde internetsnelheid, dan wel een duurder mobiel abonnement moet nemen.

Mijns inziens is het totaal onredelijk van T-Mobile dat ik vanaf ingang van het abonnement € 2,- meer per maand moet gaan betalen voor de 100 Mbit/s dan wat mij voorgespiegeld is.

Met het ‘oude’ klantvoordeel zou ik € 28,- betalen, met het nieuwe € 30,-. Ik heb geen kans gehad om het oude te activeren, en ik heb geen kans gehad om het nieuwe te weigeren.

T-Mobile had er zonder eigen nadeel voor kunnen zorgen dat de beide opties een maandje overlappen, of ervoor kunnen zorgen dat klanten later nog kunnen worden toegevoegd aan het ‘oude’ klantvoordeel, dan was dit probleem nooit ontstaan.

Het lijkt mij alleszins redelijk om op moment van contractakkoord te kunnen weten wat je elke maand kwijt bent en welke service je daarvoor terugkrijgt. Dat is nu niet het geval geweest. De oplossingen die hiervoor geboden zijn, zijn een verslechtering van de voorwaarden.

T-Mobile zal vast en zeker in haar recht staan aangezien er vast wel ergens een regeltje hierover in de voorwaarden staat, maar door het veroorzaken van het probleem en het bieden van waardeloze oplossingen zal ik in de toekomst nog wel een tweede keer nadenken om een contract met deze klaarblijkelijk onbetrouwbare partij aan te gaan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Arthur

Reputatie 7

Hoi @arthurselten 

 

Terecht punt, ik leg de opties hier graag uit! Door de aanpassing van ons Klantvoordeel aanbod is de speedupgrade komen te vervallen. Je kunt hierdoor niet meer de snelheid van 100 Mbps voor € 28,- kiezen. Maar ik heb goed nieuws! Je kunt namelijk wél één van deze opties kiezen:

-Je kunt je huidige snelheid (50 Mbps) behouden, maar dan voor € 25,-. Dit is € 3,- per maand goedkoper dan je huidige prijs. 

-Je kunt ervoor kiezen om één van de mobiele abonnementen te upgraden naar Unlimited. Dit is voor jou beschikbaar voor de prijs van € 25,-. Ik kan niet precies zien hoeveel je huidige mobiele abonnementen kost, maar € 25,- voor Unlimited is een scherpe prijs. Bijkomend voordeel is dat je dan ook 100 Mbps op je Thuis abonnement krijgt voor slechts € 25,-. Dat is ook weer € 3,- goedkoper dan je huidige prijs!

-Wil je per se 100 Mbps voor die € 28,-, dan ga ik mijn best voor je doen om een tussenoplossing te verzinnen. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) en ik ga aan de slag!

 

Kortom, er zijn vele mogelijkheden met het nieuwe Klantvoordeel. Het is zeer goed mogelijk dat het zelfs gunstiger voor jou uitpakt. Laat je weten of er een goede optie tussenzit?

Beste @Sander ,

 

ik ben vandaag ook omgezet naar T-Mobile Thuis. Ik heb vorige maand na goed onderzoeken wat de prijzen en voordelen waren, uiteindelijk gekozen om na ruim 10 jaar Ziggo vaarwel te zeggen. Ik heb gekozen voor een 100 Mbps abonnement, omdat ik had gezien dat één van de Klantvoordeel opties was het gratis upgraden naar een hogere snelheid (toen 200 Mbps).

 

Nu is vanmiddag de monteur geweest, is alles geïnstalleerd, en ben ik gelijk begonnen om mij aan te melden voor Klantvoordeel. Dat is gelukt, en ik kreeg een mail waarin zowel de optie staat om gratis te upgraden naar een hogere snelheid, als de optie van gratis TV-pakketten t.w.v. € 7,50 per maand.

 

Beide opties kan ik echter niet kiezen na het inloggen. Ook zie ik nu dat de maximaal beschikbare snelheid op mijn adres 100 Mbps bedraagt, en dat de 200 Mbps optie niet meer door T-mobile aangeboden wordt. Dit werd mij telefonisch bevestigd door de klantenservice toen ik belde omdat de telefoon het niet doet (zie verderop).

 

Ik had bij Ziggo onlangs een gratis (automatische) upgrade gehad naar 250 Mbps, nu moet ik dus terug naar 100 Mbps, terwijl mij 200 Mbps beloofd was! Daarnaast mis ik nu ook de gratis TV-pakketten t.w.v. € 7,50 per maand.

 

Ook werkt op dit moment, zoals eerder al genoemd, de telefoonlijn nog niet. De monteur heeft aan het einde van de installatie tevergeefs T-mobile backoffice geprobeerd te bellen (deze waren gesloten). Later zag ik een bericht dat de telefoonlijn binnen een half uur actief zou zijn, maar dat bleek niet te kloppen. Een aantal uren later nog steeds niet, en zelfs na rebooten (door mijzelf) en factory-reset door de klantenservice, werkt het nog steeds niet. De klantenservice heeft een ticket aangemaakt, echter ik krijg daar net een bevestiging van, dat dit wel 10 werkdagen kan duren voordat er contact opgenomen kan worden. T-Mobile, dat meen je toch niet serieus…??

 

De overstap naar T-mobile is een behoorlijke domper gebleken. Ik heb niet gekregen waarvoor ik getekend heb. Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik wil hier graag een passende oplossing voor. Ik heb zelfs nog binnen de 14 dagen na mijn aanvraag met de klantenservice gebeld, dat ik de 14 dagen bedenktermijn graag wilde laten ingaan na de ingangsdatum van het abonnement, ingeval het niet zou werken zoals verwacht. De mevrouw aan de lijn garandeerde mij dat het zou werken en dat T-mobile anders alles in het werk zou stellen om het z.s.m. werkend te krijgen. Nu zit ik dus in een situatie waarin ik niet krijg wat ik aangevraagd heb (geen telefoon, geen gratis TV-pakketten, én een lagere snelheid).

 

Groeten, een zeer teleurgestelde T-Mobile klant.

@Sander

Dank voor uw bericht.

Vanwege ons internetverbruik heb ik op mijn adres echt 100 Mbit/s nodig. Dit is voor mij nog eens bevestigd doordat ik na de overstap naar T-Mobile Thuis eerst een kleine 2 weken 50 Mbit/s heb gehad. Af en toe haperen de streams of vallen de fps of beeldkwaliteit terug.

Het is echter niet mijn intentie om meer te gaan betalen voor het internet, en al helemaal niet voor mijn mobiele abonnement. De 28 euro voor 100 Mbit/s die mij is voorgespiegeld is waar ik mijn akkoord voor heb gegeven, en niet met de intentie om meteen in mijn eerste maand te upgraden naar een duurdere variant.

De tussenoplossing die je zegt te bieden zal hoogstwaarschijnlijk dezelfde pleister op de wonden zijn die je collega's al aanboden, namelijk maximaal 12 maanden compensatie van het verschil. Deze compensatie heb ik uiteindelijk afgelopen week onder nadrukkelijk protest geaccepteerd omdat de onredelijkheid van T-Mobile me inmiddels duidelijk is geworden. Waar na 12 maanden iedere andere abonnee stilzwijgend kan verlengen onder dezelfde voorwaarden wat zeer gebruikelijk is bij een internetabonnement (of sluit u wel ieder jaar een nieuw contract af?), zal bij mij een ongevraagde en niet geaccepteerde opslag worden toegepast naar 30 euro.

Waar ik door u en uw collega's zeer vriendelijk te woord ben gestaan is het mij duidelijk geworden dat uw handen strak gebonden zijn, zodat zelfs dit simpele vraagstuk niet op te lossen valt. Ik en de andere klanten met hetzelfde probleem vragen niets meer of minder dan te krijgen wat ons op moment van contract is voorgehouden. Dit lijkt me alleszins redelijk en iedere andere tussenoplossing is gewoonweg onvoldoende.

Dus mocht het mogelijk zijn om een oplossing te kunnen bieden die niet tijdelijk is (maximaal 12 maanden), dan hoor ik dat graag. Het was namelijk mijn insteek om langer dan 12 maanden klant te blijven bij T-Mobile Thuis.

 

Met vriendelijke groet,

Arthur

Reputatie 7

Hoi @JGPeters

 

Ik ben het voor je nagegaan en ik heb voornamelijk goed nieuws! Ik zie dat je gisteren contact hebt opgenomen met de klantenservice en wij een mooie vergoeding voor je hebben geregeld! Hiermee kun je alsnog een TV pakket kiezen. Daarnaast zie ik nog een mooie extra: je kunt jouw internetsnelheid kiezen voor de prijs van € 30,- in plaats van € 36,- zoals het nu staat. Dit kun je doen in My T-Mobile Thuis. Je kunt inderdaad niet meer kiezen voor 200 Mbps. Die snelheid kunnen we niet meer bieden met onze huidige prijzen. Excuus daarvoor! Ik zie dat onze technische dienst je probleem met de telefonie nog in behandeling heeft. Daar zal binnenkort een antwoord op komen. 

 

Hoi @arthurselten

 

Bedankt voor je feedback! Ik hoor graag wat onze klanten vinden van onze diensten en onze oplossingen. Ik hoop je te kunnen geruststellen. Het is namelijk zo dat je na je jaarcontract ook kunt verlengen voor een nieuw jaar in plaats van het maandelijks door te laten lopen. Hier horen ook weer aanbiedingen en promoties bij (want we zijn natuurlijk blij als je weer een jaar bijtekent). Ik weet niet welke prijzen en aanbiedingen we volgend jaar zullen voeren, maar ik ben ervan overtuigd dat dit een prima alternatief (zo niet beter) is voor je huidige prijsplan. 

@Sander 

 

bedankt voor je bericht. Met de compensatie voor de ontbrekende TV vouchers ben ik akkoord gegaan, maar qua snelheid ben ik het er niet mee eens. Ik ben een overeenkomst aangegaan waarbij het voordeel was dat ik zonder meerkosten naar 200 Mbps kon gaan; dit komt aardig overeen met de snelheid van Ziggo, mijn vorige provider. Als ik geweten had dat T-mobile tussentijds zou stoppen met 200 Mbps, dan was ik niet overgestapt naar T-Mobile maar ofwel bij Ziggo gebleven, of naar een andere glasvezel provider overgestapt.

Technisch kunnen jullie nog steeds 200 Mbps leveren, dus ik zou graag met die snelheid aangesloten worden.

En m.b.t. telefonie; die werkt inmiddels na 2 factory resets.

 

MVG, Jeroen

@Sander 

Ik heb nota bene op 16 november gelijk aan mail gehad waarin de actie nog aan mij bevestigd werd (gratis hogere snelheid). Ik snap dat er redenen kunnen zijn om een bepaald pakket uit te faseren, maar bestaande contractverplichtingen moeten nog wel nagekomen worden. Na mijn 14-daagse bedenktermijn kan ik er niet meer onderuit, maar schijnbaar denkt T-Mobile er anders over en wijzigt eenzijdig de voorwaarden. Iets met rug tegen de muur… 

Daarnaast geef je aan dat ik dezelfde internetsnelheid nu voor € 30,- per maand kan krijgen. Al zou ik ermee akkoord gaan: op dit moment heb ik nog de € 20,- korting gedurende de eerste 6 maanden. Ik heb zomaar eens het vermoeden dat, indien ik van tariefplan zou wijzigen, ik die korting ook kwijt ben.

Daarbij zie ik, als ik mijn huidige pakket nu opnieuw zou kiezen op de website van T-Mobile, dat ik de eerste 3 maanden € 32,50 per maand betaal, en daarna € 47,50 per maand. Nu zit ik op € 38,50 per maand voor de eerste 6 maanden, en daarna € 58,50 per maand. Maar bij mijn Klantvoordeel staat nog wel een korting van € 5,00 per maand op Thuis, dus volgens mij is mijn huidige pakket dan op jaarbasis (1e jaar) zelfs nog 3 euro goedkoper…?

Als dit de manier is waarop T-Mobile met klanten om wenst te gaan…?

Reputatie 7

Hi @JGPeters, ik begrijp je reactie hierin, wat dat betreft val je net een beetje tussen de wal en het schip. We kunnen de snelheid van 200 Mbps niet meer leveren dus hoe graag ik ook zo willen, deze kan ik je niet meer aanbieden. Maar maak je geen zorgen, naast de compensatie die je al eerder hebt besproken met Sander blijft de € 20,- korting voor maanden ook gewoon geldig! Mocht je er echt niet mee kunnen leven dan kan ik je een kosteloze opzegging aanbieden. Om misverstanden te voorkomen; de compensatie komt op dat moment wel te vervallen. Mocht je hier gebruik van willen maken laat het dan zeker weten!

@Brian Ik heb vandaag weer alles opnieuw ingesteld, en het leek goed te werken (ook de thermostaat kon ik verbonden krijgen). Ik had nu gekozen voor de optie van Wifi op de Zyxel uitzetten, en alleen via de TimeCapsule/Airports Wifi. Ik had op iedere plek in mijn huis een bijna maximale verbinding (ten opzichten van de 100Mbps die geleverd worden op mijn adres). De pret was echter van korte duur, een half uur later was het weer mis. Op de een of andere manier doet het Zyxel modem iets wat het hele achterliggende netwerk beïnvloedt. Nu heb ik Wifi op het Zyxel weer aangezet, en kan ik alleen via het 2,4Ghz gastennetwerk online komen. De rest functioneert niet of nauwelijks. Van de in totaal 6 SSID’s (Zyxel 2,4GHz en 5GHz en gastennetwerk 2,4GHz en 5GHz, en Airports 2,4GHz en 5GHz) werkt er maar 1 “goed”. Dat is niet normaal. Zeker niet als ik achter het Ziggo modem mijn netwerk zelf ingesteld heb, en dit al jaren goed functioneert zonder problemen.

Ik wil dus graag gebruik maken van de mogelijkheid om mijn abonnement kosteloos op te zeggen. Kun je mijn abonnement per direct vrijgeven voor beëindiging, zodat ik de definitieve opzegging via een nieuwe provider kan laten plaatsvinden (zodat ik niet een paar weken zonder internet, TV en bellen zit en ik het telefoonnummer kan behouden). Kun je mij dit bevestigen, via dit forum, of via de mail? Dan ga ik intussen op zoek naar een nieuwe provider, of eventueel terug naar Ziggo.

Reputatie 7

Hoi @JGPeters,

 

Super jammer om te horen van je besluit! Zoals je wenst, zal ik het in orde maken. Ik wil je vragen om de opzegging dan aan mij kenbaar te maken, zodat ik het in orde kan maken. Mogelijk wordt er namelijk een afkoopsom berekend. Dit kunnen we voorkomen door de opzegging eerst bij ons in gang te zetten. Je kunt hierdoor echter geen gebruikmaken van een overstapservice. Wil je liever de overstapservice van je nieuwe provider, dan zal ik de afkoopsom achteraf uiteraard corrigeren. Houd mij via privébericht op de hoogte of tag mij in dit topic. 

Reputatie 1

@Sander 

Vandaag zijn zowel mijn mobiele als vaste aansluitingen overgegaan naar T-Mobile en ik voel me evenals de overige mensen hier behoorlijk voor de gek gehouden door T-Mobile. Zoals het er nu uit ziet ben ik op alle vlakken slechter uit. Ik contact graag met je wat we kunnen doen. Op dag 1 al met het idee spelen om op te zeggen, kan toch ook niet de bedoeling zijn...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @D_vd_V,

 

Het is inderdaad niet de bedoeling dat jij al vanaf dag 1 een onzeker gevoel overhoudt aan de keuze! Mag ik vragen wat er slechter uitziet dan je verwacht had? Onze abonnementsvormen zijn vanaf 29 oktober jongstleden inderdaad gewijzigd, heeft jouw gevoel te maken met deze verandering?

Reputatie 1

@Jason 

Het vaste abo is aangemeld voor klantvoordeel maar dat proces lijkt te blijven hangen.

Het mobiele abo is ook aangemeld; daar zie ik ook dat er een thuis-abo is; maar als ik dat toevoeg geeft het een foutmelding.

Ruim voor de nieuwe abonnementen zijn ingegaan heb ik alles aangevraagd met uiteraard een verwachtingspatroon. Toen ik dit topic tegenkwam, schrok ik nogal. Ik reken op een upgrade naar 100Mbps en maandelijks € 7,50 tegoed voor extra zenders. Daarnaast reken ik op € 2,50 korting op het mobiele abo en 2GB extra data.

Als het verwachte klantvoordeel met terugwerkende kracht onmogelijk is gemaakt, was ik bij mijn oude provider beter af. Vandaar het gevoel van spijt. De rechten die ik bij mijn oude provider had op basis van oude abo's, krijg ik namelijk niet zomaar terug. Ik hoop dus dat ik krijg wat ik bij het aangegaan van de abo’s op rekende.

Reputatie 1

Update: de meeste punten zijn vandaag alsnog geactiveerd. Alleen de beloofde gratis upgrade naar 100Mbps is niet doorgevoerd; daar hangt nu nog een prijskaartje aan van € 30, terwijl mijn 50Mbps abo voor € 32,50 genoteerd staat. Dan mag ik er toch wel van uit gaan dat ook deze belofte bij het aangaan van de overeenkomst, nagekomen wordt.

@Sander en @Brian ,

Na een paar dagen goed werken (ik dacht even; zou het dan toch kunnen…?) was het weer mis de afgelopen dagen. Weer geen WiFi… dit kan echt niet langer. Ik kan zo niet eens fatsoenlijk thuis werken.

 

Na vele pogingen en zelfs met hulp van de monteur, lijkt het dan toch onmogelijk om een goed werkend WiFi netwerk te krijgen.

 

Bij deze wil ik dan ook gebruik maken van de aangeboden mogelijkheid om T-Mobile Thuis kosteloos te annuleren. Kun je mij dit bevestigen? Het mag per direct.

 

MVG, Jeroen Peters

Reageer