Beantwoord

kosten abonnement Glasvezel


Reputatie 2

Er wordt binnenkort Glasvezel aangelegd. Maar om te bepalen of ik dat ga doen wil ik eerst weten wat de abonnementen kosten. Echter T mobile laat dat niet op de website zien. Je moet eerst je postcode invullen en dan zie je dat er nog geen glasvezel is. Dus krijg je ook de abonnementen niet te zien. 

Waar kan ik dat vinden? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 May 2022, 12:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 5

Hoi @PaulvanLeeuwen Als er binnenkort glasvezel aangelegd wordt, zou dat al zichtbaar moeten zijn op de website. T-Mobile levert alleen (nog) niet op elk netwerk glasvezel, dus het zou kunnen zijn dat je nog even geduld moet hebben. Weet je toevallig welke partij bij jou in de buurt aan het aanleggen is?

Reputatie 2

Volgens mij is dat KPN.

Maar ik vraag mij af waarom T-mobile dit niet gewoon op haar website zet. Dan kun je vooraf bepalen of ze naar T-mobile willen overstappen.

Reputatie 7
Badge +1

Ook op sites als pricewise of providercheck moet je de postcode ingeven om te zien wat er op het adres mogelijk is, dat geld voor alle vergelijkingssites, en ook voor ALLE providers.

Reputatie 5

KPN legt momenteel alleen aan via hun joint venture GlasPoort. T-Mobile is daarover nog niet in overeenstemming,  omdat KPN voor GlasPoort (WMP) andere tarieven rekent dan dat ze nu voor WBA doen. Het resultaat in de postcodechecker laat zien wat je wél kan bestellen, niet alles wat er niet mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PaulvanLeeuwen 

KPN glasvezel is volgens mij pas beschikbaar bij T-Mobile wanneer het daadwerkelijk actief is.

Kosten voor internet

Momenteel zijn er GoGoGo deals waarbij je geen maandelijkse kosten betaalt en 6 maanden voor 30 euro ipv 4 maanden.

Neem je er ook vast bellen of tv bij?

Volgens mij is dat KPN.

Maar ik vraag mij af waarom T-mobile dit niet gewoon op haar website zet. Dan kun je vooraf bepalen of ze naar T-mobile willen overstappen.

Als het KPN is die op dit moment glasvezel bij jou aan het aanleggen is, dan zijn de kosten;

 

100 Mbit/s → vanaf € 35

400 Mbit/s → vanaf € 40

1 Gbit/s  → vanaf € 45

 

Omdat dit niet het netwerk van T-Mobile is, kan/zal er een toeslag van € 15,00 worden gerekend. Let wel dat als glasvezel eenmaal beschikbaar is bij KPN, het misschien nog enige tijd kan duren alvorens je T-Mobile kunt bestellen.

Zie ook dit topic;

 

Reputatie 2

Dank dit is duidelijk..

KPN legt momenteel alleen aan via hun joint venture GlasPoort. T-Mobile is daarover nog niet in overeenstemming,  omdat KPN voor GlasPoort (WMP) andere tarieven rekent dan dat ze nu voor WBA doen. Het resultaat in de postcodechecker laat zien wat je wél kan bestellen, niet alles wat er niet mogelijk is. 

Dat klopt niet wat je zegt, KPNnetwerk legt ook zelf glasvezel aan, zijn dus 2 partijen aan het graven.

 

Reputatie 7
Badge +1

Daarom zou het ook veel beter zijn dat de aanleg en beheer van glasvezelnetwerken op de zelfde manier werd gedaan als het stroomnet, b.v. door bedrijven als Liander of Stedin noem ze maar op.

En dat providers de zelfde vergelijkbare diensten mogen verlenen als Vattenfall of Essent enz.

Reputatie 7
Badge +14

Dat pad is al lang niet meer te bewandelen. Over een paar jaar is bijna iedereen op glasvezel aangesloten en zullen de kleine glasvezel partijen overgenomen zijn door een paar grote.